همایش «وحدت؛ نیاز جهان اسلام» در اتیوپی برگزار می‌شود
کد خبر: 3546098
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱

همایش «وحدت؛ نیاز جهان اسلام» در اتیوپی برگزار می‌شود

گروه بین‌الملل: رایزنی فرهنگی كشورمان و مجلس اعلای امور اسلامی اتیوپی، در سالروز میلاد پیامبر اسلام(ص) همایش «وحدت؛ نیاز جهان اسلام» را برگزار می‌كنند.

همایش «وحدت؛ نیاز جهان اسلام» در اتیوپی برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سیدحسن حیدری، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اتیوپی با شیخ محمد امین جمال، رئیس مجلس اعلای امور اسلامی این كشور دیدار كرد.
هدف از این دیدار، بحث و بررسی درباره نحوه مشارکت مجلس اعلای اسلامی اتیوپی در اجرای همایش «وحدت؛ نیاز جهان اسلام» در سالروز میلاد نبی اکرم(ص) در این كشور بود كه به همت رایزنی فرهنگی كشورمان برگزار خواهد شد.
حیدری در آغاز این دیدار گفت: هم‌اکنون مشکل اصلی جهان اسلام، تفرقه‌گرایی است که زمینه را برای فعالیت گروه‌های تکفیری فراهم ساخته تا چنین جنایاتی را درباره مسلمانان جهان انجام دهند. بنابراین یکی از اهداف ما باید تلاش در راه اتحاد هر چه بیشتر مسلمانان اتیوپی باشد.
وی افزود: به همین دلیل رایزنی فرهنگی ایران مصمم است تا در سالروز میلاد نبی گرامی اسلام(ص)  نسبت به برگزاری همایشی با موضوع وحدت و با حضور علمای مسلمان سراسر اتیوپی از جمله شهرهای هرار، دیرداوا و جیجیگا، اقدام كند و در این خصوص، مشارکت و مساعدت مجلس اعلای امور اسلامی به عنوان بالاترین نهاد قانونی مسلمانان اتیوپی را خواستاریم.
حیدری همچنین درباره برخی برنامه‌های آینده رایزنی فرهنگی ایران از جمله حمایت از فعالیت‌های مدارس قرآنی و نیز اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان مسلمان و مستعد اتیوپی، توضیحاتی ارائه داد.
سپس شیخ محمد امین جمال، رئیس مجلس اعلای امور اسلامی اتیوپی، درباره اجرای همایش وحدت گفت: میلاد نبی اکرم (ص)، بهترین و شریف‌ترین مناسبت برای تلاش درباره امر وحدت مسلمانان است و بدین جهت از طرح چنین همایشی که در بستر جشن و سرور میلاد پیامبر(ص) به موضوع مهم وحدت مسلمین نیز می‌پردازد، استقبال می‌کنیم.
وی ادامه داد: بر این اساس مجلس اعلای امور اسلامی اتیوپی، آمادگی خود را برای همکاری و مشارکت در برگزاری این همایش و همچنین دیگر برنامه‌های رایزنی فرهنگی ایران اعلام می‌دارد.
captcha