اعلام برنامه‌های اربعین حسینی در استانبول
کد خبر: 3546869
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸

اعلام برنامه‌های اربعین حسینی در استانبول

گروه بین‌الملل: وابسته فرهنگی کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول اظهار کرد: به مناسبت اربعین سید و سالار شهیدان، چهار برنامه عزاداری در چهار منطقه استانبول برگزار می‌شود.

اعلام برنامه‌های اربعین حسینی در استانبول

«عبدالرضا راشد»، وابسته فرهنگی کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در تشریح برنامه‌ها و مراسم عزاداری اربعین حسینی در استانبول، گفت: به مناسبت اربعین حسینی چهار برنامه متمرکز طی روزهای آتی در استانبول برگزار می‌شود که نخستین مراسم امشب، 28 آبان‌ماه مصادف با 18 نوامبر در سالن سرکنسولگری ایران در استانبول برگزار می‌شود.

وی افزود: این مراسم با حضور خانواده‌های ارگان‌های جمهوری اسلامی ایران که در استانبول مستقر هستند، برگزار می‌شود و سخنران این مراسم حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران و مداح نیز حاج عبدالله داداشی اردبیلی خواهد بود.
 
وابسته فرهنگی کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول در ادامه گفت: برنامه دیگری که به همت مجمع علمای اهل بیت(ع) شیعه و با همکاری کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول برگزار خواهد شد، شنبه، 29 آبان‌ماه مصادف با 19 نوامبر از ساعت 19 تا 22 در ورزشگاه دو هزار نفری «محسن یازیچی اوغلو» محله «ینی بوسنا» برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: سخنران این مراسم نیز حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، قدیر آکاراس، رئیس مجمع علمای اهل بیت(ع) استانبول خواهد بود و حاج عبدالله داداشی اردبیلی از مداحان اهل بیت(ع) نیز در این مراسم به مداحی می‌پردازد.

راشد در ادامه عنوان کرد: مراسم باشکوه دیگری به مناسبت اربعین حسینی از سوی بنیاد جعفری و اتحادیه علمای جابر استانبول پیش‌بینی شده که این مراسم یکشنبه، 30 آبان‌ماه، مصادف با 20 نوامبر از ساعت 14:30 در سالن «یهیا کمال» محله «زینبیه» استانبول برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: سخنران این مراسم نیز صلاح‌الدین اوزگوندوز، امام جمعه مسجد زینبیه و از روحانیون برجسته شیعی و شاهین حسنلی از آذربایجان خواهند بود و سیدمحمد عاملی از مداحان اهل بیت(ع) نیز در این مراسم به مداحی می‌پردازد.

وابسته فرهنگی کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول گفت: مراسم دیگری عصر روز یکشنبه، 30 آبان‌ماه در مسجد «والده‌ خان» استانبول که مسجد ایرانیان استانبول است، برگزار می‌شود که این مراسم نیز با همکاری هیئت امنای مسجد والده خان و وابسته فرهنگی کنسولگری ایران در استانبول و با حضور ایرانیان مقیم استانبول، آذری‌ها، ترک‌ها و افغان‌ها اجرا خواهد شد.

راشد در پایان گفت: مراسم اربعین حسینی در مسجد والده خان بعد از نماز مغرب و عشا با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین فرید عصر، امام جمعه مسجد و مداحی حاج عبدالله داداشی اردبیلی برگزار می‌شود.
captcha