همایش جهان‌شمولی آموزه‌های قرآنی و روایی در دنیای معاصر برگزار می‌شود
کد خبر: 3547973
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱
به همت دانشگاه علوم و معارف قرآن‌کریم؛

همایش جهان‌شمولی آموزه‌های قرآنی و روایی در دنیای معاصر برگزار می‌شود

گروه دانشگاه: دانشگاه علوم و معارف قرآن‌کریم با هدف تقویت و اشاعه فرهنگ قرآنی و آشناسازی دانشجویان با مفاهیم والای قرآن‌کریم در تمام شاخه‌های نظری از جمله اخلاق، اقتصاد، سیاست، فرهنگ و ... همایش ملی جهان‌شمولی آموزه‌های قرآنی و روایی را در دنیای معاصر برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، همایش ملی جهان‌شمولی آموزه‌های قرآنی و روایی در دنیای معاصر در پنج محور کلی برگزار می‌شود. محور اول با عنوان خاستگاه و مبانی جهان‌شمولی آموزه های قرآنی شامل: مفهوم و خاستگاه جهان‌شمولی آموزه‌های قرآنی و روایی، ادله عقلی و نقلی جهان شمولی آموزه‌های قرآنی، خاتمیت پیامبر اسلام (ص) و جهان‌شمولی آموزه‌های قرآنی و روایی، مبانی معرفت‌شناختی جهان‌شمولی آموزه‌های قرآنی و روایی، مبانی معرفت‌شناختی جهان‌شمولی آموزه‌های قرآنی و روایی و مبانی کلامی است.

محور دوم این همایش در حوزه اعتقادات شامل توصیف و تبیین جهان‌شمولی اعتقادات در بررسی آیات و روایات، جهان‌شمولی آموزه‌های قرآنی و روایی در دیگر ادیان ابراهیمی، جهان‌شمولی آموزه‌های قرآنی و روایی در مقایسه با مکاتب بشری، جهان‌شمولی آموزه‌های قرآنی و روایی در حوزه ولایت، و جهان‌شمولی آموزه‌های قرآنی و روایی و مقابله با جریان‌های تکفیری و سلفی می‌باشد.

محور سوم در حوزه اخلاق جهان‌شمولی آموزه‌های قرآنی و روایی در حوزه اخلاق نظری، جهان‌شمولی آموزه‌های قرآنی و روایی اخلاق عملی، فردی، اجتماعی، آموزه‌های اخلاقی و روایی در سیره ائمه معصومین(ع) و نتایج حاکمیت آموزه‌های اخلاقی آیات و روایات بر افراد و جوامع بشری را شامل می‌شود.

محور چهارم در حوزه احکام و عبادات، شامل تبیین جهان‌شمولی آموزه‌های قرآنی و روایی در حوزه احکام و عبادات، اهمیت و ضرورت جهان شمولی احکام و عبادات بر اساس آیات و روایات، جهان‌شمولی احکام و عبادات فردی در آموزه‌های قرآنی و روایی، جهان‌شمولی احکام و عبادات اجتماعی در آموزه‌های قرآنی و روایی، مصادیق جهان‌شمولی احکام و عبادات در سیره عملی معصومین (ع) و پاسخ به شبهات در حوزه احکام و عبادات می‌شود.

آخرین محور این همایش، جهان‌شمولی آموزه‌های قرآنی و روایی در حوزه علوم اجتماعی و کارکرد آن در سیاست و حکومت‌داری، جهان‌شمولی آموزه‌های قرآنی و روایی در تعلیم و تربیت، فرهنگ و رسانه، اقتصاد، و جهان‌شمولی آموزه‌های قرآنی و روایی و جایگاه و نقش آن در تمدن نوین اسلامی، گسترش اسلام‌گرایی و نسبت آن با جهان‌شمولی آموزه‌های قرآنی و روایی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

گفتنی است که مهلت ارسال مقالات 10 بهمن ماه و اعلام نتایج 10 اسفند ماه سال جاری و زمان برگزاری همایش 29 و 30 فروردین ماه 96 است. مقاله‌های همایش با نمایه پژوهشی Isc و امتیاز علمی پژوهش منتشر می‌شود و مقالات برتر با تایید کمیته علمی همایش در مجلات علمی پژوهشی چاپ می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت www.olomquran.ir مراجعه و یا با شماره تلفن‌های 66705075- 66750932-021 تماس حاصل کنند یا به دبیرخانه همایش به آدرس: تهران، خیابان حافظ، خیابان سرهنگ سخائی دانشکده علوم و فنون قرآن تهران مراجعه کنند.


همایش جهان شمولی آموزه‌های قرآنی و روایی در دنیای معاصر برگزار می‌شود
captcha