وضعیت آیت‌الله موسوی اردبیلی ثابت است/ ایشان در کما نیست
کد خبر: 3548105
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷
رئیس تیم معالج آیت‌الله موسوی اردبیلی عنوان کرد:

وضعیت آیت‌الله موسوی اردبیلی ثابت است/ ایشان در کما نیست

گروه سلامت: رئیس تیم معالج آیت‌الله موسوی اردبیلی در جمع خبرنگاران با اشاره به ثبات وضعیت بالینی این مرجع تقلید، از بهبودی وضعیت فشار خون، کلیه ایشان خبر داد و گفت: در مورد سطح هوشیاری ایشان نمی‌توان گمانه‌زنی کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، محمدرضا ظفرقندی، رئیس تیم پزشکی آیت الله موسوی اردبیلی در جمع خبرنگاران با اشاره به بستری شدن ایشان به دلیل عارضه گوارشی اظهار کرد: آیت‌الله موسوی اردبیلی عصر روز گذشته در پی عارضه گوارشی در قم به تهران انتقال یافت.

وی افزود: به دلیل تب و کاهش فشار خون و علائم شک عفونی تحت بستری، نظر و درمان قرار گرفت که در همین حین مورد حمله سکته قلبی قرار گرفت تا به وسیله لوله‌ای تنفسی وضعیت همودینامیک ایشان مورد کنترل قرار گیرد.

ظفر قندی تصریح کرد: آیت الله موسوی اردبیلی از وضعیت بحرانی و شک اولیه ناشی از سکته قلبی خارج شده اما به لحاظ عارضه قلبی که ایجاد شد مجبور هستیم ایشان را از طریق دستگاه تنفسی مصنوعی نگاه داریم و فعلا وضعیت ایشان در همین حد است.

رئیس تیم پزشکی آیت‌الله موسوی اردبیلی با بیان اینکه آیت‌الله موسوی اردبیلی در حال حاضر به کمک دستگاه تنفس مصنوعی مورد کنترل قرار می‌گیرند، اظهار کرد: به همین دلیل نمی‌توان در مورد سطح هوشیاری ایشان اظهارنظر و گمانه‌زنی کرد برای اینکه دستگاه تنفس داده و داروهایی داده می‌شود که تحمل دستگاه‌ را بکند به همین دلیل ارزیابی درستی نمی‌توان از وضعیت هوشیاری ایشان ارائه داد.

ظفرقندی افزود: در آن فازی که سکته قلبی کردند یک فاز گذرای اسکیمی مغزی را گذرانده‌اند، داروها تجویز شده برای ایشان جواب داده و از لحاظ فشار خون و کار کلیه هیچ مشکلی ایشان را تهدید نمی‌کند.

وی یادآور شد: بحث قلب و مغز ایشان همچنان تحت کنترل است.

ظفرقندی با اشاره به اظهارنظر افراد مختلف در رابطه با سطح هوشیاری آیت‌الله موسوی اردبیلی عنوان کرد: هیچ‌کدام از این گمانه‌زنی‌ها قابل استناد نیست و لذا کلمه «کما» برای ایشان عنوان صحیحی نیست و من کاملا وضعیت کمای این مرجع تقلید را تکذیب می‌کنم.

captcha