برگزاری مراسم قرائت زیارت ازبعید در ترویج سیره نبوی مؤثر است
کد خبر: 3548284
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰
آیت‌الله علما:

برگزاری مراسم قرائت زیارت ازبعید در ترویج سیره نبوی مؤثر است

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: یکی از اهداف برگزاری زیارت رسول اکرم(ص) به منظور آشنایی هرچه بیشتر جوانان و نوجوانان با شخصیت و جایگاه پیامبر گرامی اسلام است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، صبح امروز جلسه برگزاری مراسم 28 صفر در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه برگزار شد.
دراین جلسه آیت‌الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با تأکید بر برگزاری یکپارچه برنامه‌های این روز، گفت: آشنایی با معارف پیامبر اکرم(ص) یکی از اهداف برگزاری مراسم قرائت زیارت رسول اکرم(ص) است.
وی با بیان اینکه آشنایی جوانان و نوجوانان با شخصیت و جایگاه حضرت رسول اکرم(ص) یکی از اهداف برگزاری زیارت حضرت رسول(ص) است، افزود: برنامه‌های بزرگ فرهنگی در این قالب باید نمود بیشتری در بین مردم داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه درادامه، برگزاری برنامه‌های بزرگ فرهنگی از این دست را در ترویج سیره نبوی مؤثر دانست.
درادامه عباس سروری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه نیز با تسلیت این ایام، گفت: مراسم روز 28 صفر در کرمانشاه روز دوشنبه 8 آذرماه به‌صورت همزمان در نقاط مختلف شهر با حرکت هیئت‌های مذهبی در قالب دسته‌جات عزاداری به‌سمت مسجد جامع برگزار خواهد شد.
وی افزود: برگزاری برنامه ویژه این روز در مقابل شبستان مسجد جامع باسخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین پاک‌رای از اساتید حوزه علمیه قم خواهد بود.
سروری به برگزاری مراسم قرائت ازبعید اشاره و از توزیع 6 هزار جلد کتاب دعای ازبعید در بین مردم خبر داد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه به برگزاری مراسم ویژه شهادت امام رضا(ع) نیز اشاره کرد و گفت: مراسم این روز به‌صورت همزمان در سراسر استان در مساجد، تکایا و بقاع متبرکه برگزار خواهد شد.
captcha