بسیج علمدار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
کد خبر: 3548314
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۴
سردار آسودی:

بسیج علمدار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

گروه جهاد و حماسه: مشاور فرهنگی نماینده ولی‌فقیه در سپاه با اشاره به شاخص‌های انقلابی‌گری در بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: علمداری ترویج ایثار و شهادت برعهده بسیج است و هر جا روحیه انقلابی و تفکر بسیجی باشد، با پیروزی مواجه خواهیم شد.

سردار محمدعلی آسودی، مشاور فرهنگی نماینده ولی‌فقیه در سپاه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره ویژگی انقلابی بودن بسیجی گفت: انقلابی بودن یعنی اینکه به حفظ و ترویج آرمان‌های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب مقید باشیم، همچنین به سمت اهداف امام(ره) و رهبری با سرعت و دقت پیش برویم. همانگونه که چند سال پیش مقام معظم رهبری انقلاب پیش رونده و پیش‌رو را عنوان کردند که باید مورد توجه قرار گیرد.
دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی در رأس امور قرار گیرد
وی افزود: انقلابی بودن یعنی اینکه دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی را در رأس کارهای خود قرار دهیم و همچنان امریکا را به عنوان شیطان بزرگ و استعمارگر شناخته و در مقابل اهداف پلید آنها ایستاده و نسبت به آنها به مردم روشنگری دهیم. همچنین باید در صحنه بمانیم و خود را بدهکار انقلاب دانسته و نسبت به آن طلبکار نباشیم.اگر این گونه نباشیم، دیگر انقلابی نیستیم.
سردار آسودی پنج شاخص انقلابی‌گری، انقلابی بودن و انقلابی ماندن در بیانات رهبر معظم انقلاب در حرم امام خمینی(ره) در سال جاری را برشمرد و بیان کرد: پایبندی به مبانی و ارزش‌های اساسی اسلام و انقلاب، هدف‌گیری آرمان‌های انقلاب و همت بلند برای رسیدن به آنها، پایبندی به استقلال کشور، حساسیت در برابر دشمن و نقشه دشمن و عدم تبعیت از آن و تقوای دینی و سیاسی پنج شاخص تعیین کننده انقلابی‌گری و انقلابی ماندن است.
اربعین؛ معجزه قرن
وی در ادامه تصریح کرد: زمانی که روحیه انقلابی در کنار تفکر بسیجی قرار می‌گیرد، می‌تواند مؤثر باشد؛ چرا که امام خمینی(ره) به دنبال این بود که سنگرهای مهم جهان را فتح کنیم، به عنوان مثال اربعین حسینی امسال را که من توفیق حضور در آن را داشتم، می‌توان معجزه قرن نامید که با اهداف انقلاب اسلامی تحقق پیدا کرد و این اجتماع عظیم مردم از سراسر جهان یکی از اهداف امام خمینی(ره) بود که اکنون تحقق پیدا کرده است؛ از این رو با فکر و عمل انقلابی می‌توانیم اهداف امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی را تحقق ببخشیم.
مشاور فرهنگی نماینده ولی‌فقیه در سپاه تأکید کرد: در هفته بسیج باید با تفکر بسیجی و روحیه انقلابی یک بار دیگر اهداف امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی را بازنگری و بازبینی کنیم و آسیب‌ها را شناسایی کرده و از بین ببریم.
سردار آسودی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه برای انقلابی شدن، انقلابی فکر کردن، انقلابی بودن و انقلابی ماندن چه باید کرد، گفت: شاخص‌هایی که مقام معظم رهبری در رابطه با این موضوع بیان کرده‌اند، میزان و معیار مشخص شده است و هر کسی در هر سن و رده‌ای این شاخص‌ها را داشته باشد، انقلابی است؛ از این رو فقط با شعار دادن نمی‌توان انقلابی بود، بلکه نیازمند شاخص‌هایی است.
علمداری ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بر عهده بسیج است
وی در ادامه نقش بسیج در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: بسیج نه تنها در هشت سال دفاع مقدس علمدار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بود، بلکه در همه عرصه‌ها جلودار بود و همین روحیه بسیج مردمی برای سایر رزمندگان روحیه‌بخش بود و اکنون نیز همین علمداری ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برعهده آنها است و همانند حضرت ابوالفضل(ع) باید این عَلَم استوار و مقاوم باشد و این کار تنها از بسیج برمی‌آید و آنها نباید این وظیفه سنگین را رها کنند.
سردار آسودی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه تفکر بسیجی تاکنون چه اندازه توانسته مؤثر و کارساز باشد، عنوان کرد: هر جا تفکر بسیجی به طور عملی پیاده شده است، با پیروزی مواجه بوده‌ایم، در یک سال نخست دفاع مقدس تفکر بسیجی بر جبهه‌های ما حاکم نبود، اما زمانی که به فرمان امام بسیج مستضعفین تشکیل شد و تفکر بسیجی بر جبهه‌ها غالب شد، با پیروزی‌های متعدد مواجه بودیم؛ از این رو با این تفکر می‌توانیم کشور را آباد کنیم.
برخورداری از روحیه بسیجی؛ عامل موفقیت 
مشاور فرهنگی نماینده ولی‌فقیه در سپاه در ادامه یادآور شد: مطالعه زندگی هر یک از شهدای هسته‌ای نشان می‌دهد که از تفکر بسیجی و روحیه انقلابی برخوردار بودند و اجرای پروژه‌های مهم در کشور نیز با برخورداری از همین روحیه بسیجی به سرانجام و موفقیت رسیده است؛ چرا که این روحیه سبب می‌شود در قید زمان نباشند و در راستای موفقیت تلاش کنند.
سردار آسودی در ادامه تصریح کرد: باتوجه به اینکه تنها راه پیشرفت و پیروزی کشورهای مستقل ایستادگی و تکیه بر نیروهای مردمی است؛ از این رو می‌توان اقتدار و استقلال کشور را در هنر امام خمینی(ره) در راستای تشکیل شجره طیبه بسیج جستجو کرد که مسیر پیشرفت و پیروزی را هموار کردند و در حال حاضر نیز باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد. 

captcha