از وداع با شهدای گمنام تا سوگواری عظیم رضویون در حرم احمدی(ع)
کد خبر: 3548591
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۶

از وداع با شهدای گمنام تا سوگواری عظیم رضویون در حرم احمدی(ع)

گروه اجتماعی: همزمان با فرارسیدن دهه آخر ماه صفر، ویژه برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی در آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) از جمله وداع با شهدای گمنام و سوگواری عظیم رضویون برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حجت‌الاسلام احمد سلامی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس امروز، 4 آذرماه در جمع خبرنگاران گفت: به‌مناسبت فرارسیدن دهه آخر ماه صفر، مراسم‌های مختلف مذهبی و فرهنگی در این آستان مقدس ویژه زائران و مجاوران سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی برگزار می‌شود.
وی، برگزاری سخنرانی مذهبی و مداحی را از اهم این برنامه‌ها دانست و افزود: مراسم‌های سخنرانی و مداحی از روز شنبه، 6 آذرماه جاری به‌مدت 5 شب پس از نماز مغرب و عشاء در شبستان امام خمینی(ره) آستان مطهر برگزار می‌شوند.
سلامی، سخنران این برنامه‌ها را حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود عالی از قم عنوان كرد و گفت: همچنین در این شب‌ها مداحان اهل بیت(ع) حاج مرتضی طاهری، حاج مهدی سلحشور و حاج محمد شریف‌زاده با نوای گرم خود زائران سومین حرم اهل بیت(ع) به فیض معنوی خواهند رساند.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در ادامه از برگزاری مراسم شب وداع با شهدا در این آستان مقدس در این ایام خبر داد و گفت: پیكرهای مطهر شهدای گمنام از روز شنبه، 6 آذرماه وارد استان فارس خواهند شد كه در این راستا مراسم‌های شب وداع با شهدا در نقاط مختلف شهر شیراز از جمله آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) برگزار خواهند شد.
وی زمان برگزاری این مراسم را شامگاه شنبه بعد از نماز مغرب و عشاء اعلام كرد و از اقشار مختلف مردم سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی جهت حضور در این مراسم معنوی و كسب فیض دعوت به عمل آورد.
سلامی اظهار كرد: در روز یكشنبه، 7 آذرماه كه مصادف با شب سالروز رحلت پیامبر مكرم اسلام(ص) و همچنین شهادت امام حسن مجتبی(ع) است، برنامه‌های سخنرانی مذهبی و سوگواری با حضور پیكر مطهر شهدای گمنام در شبستان امام خمینی(ره) بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار خواهد شد البته مراسم تشییع و وداع با شهدای گمنام در ساعت 16 این روز از چهار راه شاهزاده قاسم به سمت حرم مطهر برگزار می‌شود.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) ادامه داد: مراسم سوگواری 28 صفر نیز در صبح روز دوشنبه، 8 آذرماه از ساعت 10 صبح با حضور اقشار مختلف مردم و هیئات مذهبی و با محوریت هیئت محمدیه در حرم مطهر برگزار می‌شود ضمن اینكه در عصر همین روز نیز نوای زیارت جامعه كبیره در صحن حرم مطهر طنین‌انداز خواهد شد.
وی همچنین از برگزاری مراسم عصر شعر «در سوگ آفتاب» در ساعت 16 روز سه‌شنبه، 9 آذرماه با حضور شاعران برتر استان فارس در این حرم مطهر خبر داد و گفت: علاوه بر این‌ها در این روز بعد از نماز مغرب و عشاء مراسم سوگواری و ویژه برنامه سالروز شهادت امام رضا(ع) برگزار خواهد شد.
سلامی بیان كرد: در روز چهارشنبه، 10 آذرماه كه مصادف با سالروز شهادت ثامن‌الائمه حضرت امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع) برادر بزرگوار حضرت احمدبن موسی(ع) است، آستان مقدس این امامزاده واجب‌التعظیم میزبان خیل عظیم سوگواران رضوی از ساعت 10 صبح خواهد بود و در هنگام شب همین روز نیز مراسم لاله‌گردانی با حضور خادمان حرم مطهر برگزار خواهد شد.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی و حمدی(ع) در پایان، برگزاری نمایشگاه عکس اربعین در شبستان امام خمینی(ره) و صحن امام جواد(ع) آستان مطهر و همچنین شب شعر حضرت محمد رسول الله(ص) و مسابقه «من محمد(ص) را دوست دارم» را از دیگر برنامه‌های این آستان مقدس در ایام سوگواری دهه آخر ماه صفر برشمرد.
captcha