شیوه مسابقات لیگ حفاظ قرآنی مازندران به استان های دیگر تسری می‌یابد
کد خبر: 3548658
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶
حجت الاسلام سیدمصطفی حسینی:

شیوه مسابقات لیگ حفاظ قرآنی مازندران به استان های دیگر تسری می‌یابد

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: برگزاری نخستین لیگ حفاظ قرآنی استان مازندران شایسته تجلیل است و این اتفاق مبارک به‌زودی با استانداردسازی به استان های دیگر تسری می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران حجت الاسلام ستار علیزاده دیروز، چهارم آذرماه در آیین اختتامیه نخستین لیگ حفاظ قرآنی کریم که در سالن برنامه‌ریزی استانداری مازندران برگزار شد، گفت:  19 تیم  شامل  155 نفر در مسابقات این دوره از مسابقات قرآن حضور پیدا کردند و این مسابقات با شکوه هرچه بیشتر برگزار شد.

وی با بیان اینکه ما نتوانستیم حق قرآن کریم را به جا بیاوریم، افزود: هنوز ظرفیت‌های قرآن معرفی نشده و همه وظیفه داریم به هر اندازه‌ای به قرآن ارادت و دغدغه قرآن داریم با استفاده از همه ابزارها در معرفی قرآن  آنگونه که قرآن آفرین از ما خواسته است معرفی کنیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه قرآنی شدن سبک زندگی تهاجم فرهنگی را خنثی می کند، تصریح کرد: با نهادینه شدن سبک زندگی قرآنی در جامعه این آسیب هایی که در جوامع بشر موجب خجالت بشریت است دیگر نمی‌تواند به نسل جوان آسیب بزند.

وی با اشاره به اینکه هر کس به قرآن و اهل بیت(ع) متصل شود انسانی بیدار و بیدار کننده می شود، ادامه داد: امید است زمانی بتوانیم آموزه‌های قرآن را در بطن زندگی بکار برده و نهایت بهره را از این کتاب آسمانی ببریم.

در ادامه، حجت الاسلام سیدمصطفی حسینی در آیین اختتامیه نخستین لیگ حفاظ قرآنی گفت: برگزاری مسابقات تیمی که برای اولین بار در استان مازندران کلید زده شد قدم متحول کننده‌ و حرکتی جهادی و بسیجی بود و این قدم مبارک تابوی مسابقات فردی و سنتی را شکست.

وی با اشاره به برگزاری قریب به چهار دهه مسابقات قرآنی او قاف و امور خیریه از مراحل شهرستانی تا کشوری، افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران چندین مسابقات بین‌المللی را برگزار می‌کند و همه سازمان ها برای کارکنان خود مسابقات قرآنی را نیز  برگزار می‌کنند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اینکه مسابقات فردی قرآن باید تقویت شود و افراد بیشتری را دربرگیرد، تصریح کرد: با توجه به اینکه قرا اغلب در حوزه خاصی برجستگی دارند برگزاری مسابقات به صورت تیمی علاوه بر اینکه خانواده های بیشتری را درگیر می‌کند موجب می‌شود تا قرا نقاط ضعف یکدیگر را پوشش داده و به ایجاد فضا هیجانی‌تر، جذاب تر کمک می کند.

وی با بیان اینکه باید همه مولفه‌هایی که  برگزاری مسابقات قرآن نقش دارد، بهترین باشد، افزود: نباید کسی که در جلسه قرآن می نشیند احساس خستگی و ملال کند و مدام موضوعات تکراری را بشنود.

حسینی اظهار کرد: اینکه در جلسات یک شیوه سنتی و عادی شامل چند سخنرانی و ...باشد باید تغییر کند و معارف دینی و قرآنی باید هنرمندانه در قالب شیوه نو به جوانان ارایه شود.

وی با اشاره به عدم هم‌افزایی ظرفیت‌ها در سازمان‌هایی که فعالیت‌های قرآنی می‌کنند، افزود: در عرصه فرهنگی امروز بسیار مشکل داریم و گاهی عدم هم‌افزایی و فرا نگرفتن شیوه کار جمعی ممکن است به خنثی شدن فعالیت‌های قرآنی دستگاه‌های موازی و شاید تخریب همدیگر بیانجامد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه ما  نباید در فعالیت‌های قرآنی سکولار عمل کنیم، عنوان کرد: فعالیت قرآنی با باور قرآنی به نتیجه می‌رسد و لازم است در فعالیت‌های قرآنی نام و نشان را فراموش کنیم.

وی  با اشاره به اینکه ما در فعالیت‌های قرآنی نیازمند تحول هستیم، افزود: برگزاری نخستین لیگ حفاظ قرآنی استان مازندران شایسته تجلیل است و این اتفاق مبارک به‌زودی با استاندارد سازی به استان های دیگر تسری می‌یابد. 

حسینی گفت: شیوه‌ای  که در مسابقات قرآن مازندران به صورت لیگ برگزار شد قرار است در مرکز شورای عالی فعالیت های قرآنی کشور استاندارسازی شود تا برند کشوری و جهانی پیدا کند.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام کارگر،مسئول فرهنگی فدراسیون تکنواندو کشور گفت:  از شاخه‌های شجره انقلاب سازمان‌هایی به وجود آمد که دغدغه منویات رهبری را دارند و در تحقق آن تلاش می‌کنند.

وی افزود: از اینکه سفیران ورزش با روحیه قرآنی به میدان مسابقات می‌روند موجب می شود تا آنان از آسیب‌های ورزشی که ممکن است انسان را دل‌مرده کند  دور نگه ‌دارد.

مسئول فرهنگی فدراسیون تکنواندو کشور با اشاره به قولی از پیامبر اکرم(ص) که  فرمود:«قرآن دل مرده را زنده می کند و انسان را از بدی ها باز نگه می دارد»، تصریح کرد: قرآن بهترین کلام و بهترین نسخه برای آرامش است و ورزشکارانی که انس با قرآن دارند با روحیه بالاتری سکوهای قهرمانی را فتح می کنند.

وی با اشاره به اینکه باید از دریای بیکران معنویت قرآن بهره ببریم، افزود: پیوند خوبی بین قرآن و عترت و محیط‌های ورزشی برقرار شد و این دستاورد ارزشمند باید حفظ و تقویت شود.

کارگر گفت: قرار شد در سال آینده لیگ های  قرآنی با همکاری ادارات ورزشی در سطح استان ها برگزار شود تا بتوانیم با تلفیقی از مسابقات تکواندو و قرآن  برای اولین بار در کشور برگزار کنیم.

لازم به ذکر است؛ در پایان این اختتامیه تیمهای اول تا سوم تجلیل شدند.

captcha