منشا مصایب تاریخ اسلام ناشی از انحراف پس از رحلت رسول خدا(ص) است
کد خبر: 3548754
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۱

منشا مصایب تاریخ اسلام ناشی از انحراف پس از رحلت رسول خدا(ص) است

گروه سیاست و اقتصاد: آیت الله موسوی جزایری با اشاره به انحراف مردم پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) با تأکید بر این​که تمام مصیبت​های تاریخ اسلام ناشی از همین انحراف است، خاطرنشان کرد: حتی منشاء شهادت سیدالشهدا امام حسین (ع) نیز همین انحراف است. مردم پس از رحلت ایشان پیمان​شکنی کردند و به دستورات سرنوشت ساز ایشان عمل نکردند و به سعادت همه بشریت ضربه زدند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، آیت​الله سید محمدعلی موسوی جزایری امام جمعه اهواز در خطبه​های نماز جمعه امروز، 5 آذرماه با توصیه به تقوای الهی، به سال​روز رحلت پیامبر اکرم (ص)، اشاره و در این خصوص اظهار کرد: در ماه صفر مسلمانان مصیبت​های عدیده​ای دارند که در رأس این مصیبت​ها رحلت جانسوز حضرت محمد مصطفی(ص) است. ایشان در ظاهر به صورت رحلت از این دنیای فانی رحلت کردند و طبق روایات و احادیث ائمه اطهار(ع) از رحلت ایشان به عنوان اعظم مصایب یاد می​شود.

وی افزود: این موضوع که ائمه اطهار(ع) رحلت پیامبر(ص) را اعظم مصایب می​دانند می​تواند هم چند دلیل داشته باشد. علت اول رابطه بودن رسول خدا میان زمین و آسمان بود که با رحلت ایشان وحی الهی به زمین قطع شد؛ دلیل دوم رحمت للعالمین بودن پیغمبر(ص) است. یعنی وجود پیغمبر گرامی بين مردم سبب رحمت الهی و مصونیت از عذاب الهی بود. دلیل سوم نیز این است که رحلت رسول خدا منشأي شد تا اهل بیت(ع) در معرض ظلم واقع شوند و از روز اول رحلت پیامبر(ص)، رفتارهای بسیار سخت و اهانت آمیز و با ظلم و ستم بسیار به دختر، داماد و نوه​های ایشان شد.

امام جمعه اهواز با بیان این​که طبق آیه شریفه قرآن کریم حضرت محمد (ص)، رسول و فرستاده​ای از جانب خداست، تصریح کرد: طبق این آیه شریفه، عقب​گرد و بازگشت مردم به دوران جاهلیت پس از رحلت پیامبر(ص) پیش​بینی شده بود که متأسفانه این پیش​بینی محقق شد و با وجود این​که پیامبر(ص) جانشین خود، یعنی امام علی(ع) را به مردم معرفی کرده و از آن​ها عهد گرفته بود، اما با رحلت پیامبر(ص)، مردم به تعصبات قومی و تفکرات دوران جاهلیت، عقب​گرد کردند و همه چیز را زیر پا گذاشتند و اگر مردم پس از رحلت ایشان به تعهدات خود پایدار بودند، این مصیب​ها، تبعیض​ها و ظلم​های جهان امروز را شاهد نبودیم؛ بنابراین به همین دلایل است که رحلت پیامبر(ص) را اعظم مصایب می​داند.

موسوی جزایری با اشاره به انحراف مردم پس از رحلت پیامبر اکرم با تأکید بر این​که تمام مصیبت​های تاریخ اسلام ناشی از همین انحراف است، خاطرنشان کرد: حتی منشاء شهادت سیدالشهدا امام حسین (ع) نیز همین انحراف است. مردم پس از رحلت ایشان پیمان​شکنی کردند و به دستورات سرنوشت ساز ایشان عمل نکردند و به سعادت همه بشریت ضربه زدند.

وی با اشاره به سال​روز رحلت امام رضا (ع)، در 28 صفر و همچینن سالروز امام حسن مجتبی(ع) در هفته آتی، عنوان کرد: امام حسن (ع) تجلی حسن الهی و امام رضا (ع) تجلی علوم الهی و به گفته امام صادق (ع)، عالم آل محمد است. شهادت این دو امام گرانقدر را تسلیت می​گوییم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ضمن تسلیت رحلت مرحوم آیت الله موسوی اردبیلی، به سوابق ایشان در قوه قضاییه و همچنین قبل از انقلاب اشاره و اظهار کرد: این عالم خدمتگزار در قوه قضاییه این سنگر مهم و حساس به عنوان رئیس دیوان عالی کشور خدمت می​کرد. همچنین در روزهای آتی سالروز شهادت مجاهد شهید آیت الله مدرس را در پیش داریم. امام خمینی(ره) خود را شاگرد آیت الله مدرس در رابطه با انقلاب اسلامی می​دانستند و الهام​بخش خود را در این رابطه آیت الله مدرس عنوان می​کردند. سالروز شهادت آیت الله مدرس، روز مجلس نامگذاری شده که روز مجلس را گرامی می​داریم.

جزایری با اشاره به بمباران ظالمانه شهر اندیمشک توسط رژیم بعث در چهارم آذرماه سال 65 گفت: این بمباران یکی از وقایع بسیار مهم، تاریخی و تاریخ​ساز دفاع مقدس است که منجر به شهادت 30 تن و زخمی شدن 700 نفر از مردم شهر مقاوم و حماسه آفرین اندیمشک شد. این بمباران که در تاریخ بمباران هوایی ایران با بيش از 50 فروند هواپيما، بی​نظیر یا کم نظیر است و آنچه که این واقعه تاریخی را تاریخ​ساز می​کند، رفتار مردم ولایتمدار اندیمشک بر تشییع جنازه شهدای این واقعه است که شعارهای جنگ جنگ تا پیروزی، مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل را سر دادند.

وی ادامه داد: صبر و استقامت بی​نظیر مردم اندیمشک امام(ره) را بر آن داشت که از مردم تشکر ویژه داشته باشد. این واقعه برگ زرین و افتخارآمیزی در تاریخ حماسه​ها و پایداری مردم خوزستان است و تقدیم شش شهید مدافع حرم از شهرستان اندیمشک ادامه همان استقامت​ها و پایداری​های دوران دفاع مقدس است.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در خصوص هفته بسیج، به سخنان امام خمینی(ره) در مورد بسیج و بسیجیان اشاره و تصریح کرد: بسیج فرزند امام(ره) بود و امام(ره) نیز بنیانگذار و عاشق بسیج بود. امام خمینی(ره)، بسیج را شجره طیبه، مدرسه عشق و لشکر مخلص خدا می​دانستند و این سخنان امام به هیچ​وجه بنای مبالغه نداشت، بلکه نشانگر ارادت ایشان به بسیج بود. هیچ​کس پیشنهاد تشکیل بسیج را به امام(ره) نداد و امام(ره) خود ملزم به تشکیل این نهاد انقلابی شد که وجود آن بسیار ضروری و حیاتی بود.

جزایری با بیان این​که حکومت​ها دو دسته هستند و این دو دسته نیز کاملاً عکس هم عمل می​کنند، خاطرنشان کرد: دسته اول حکومت​های ضد مردمی است که با زور سرنیزه به مردم حکومت می​کنند و غرق در شهوات و دنبال اربابان خارجی هستند تا حامی و پشتیبان آنها باشند. حکومت پهلوی بهترین مصداق برای این دسته از حکومت​هاست. دسته دوم نیز حکومتی است که به منظور خدمت به مردم تشکیل می​شود و مخالف اتباع بین​المللی است و مستکبرین و قدرت​های خارجی از این حکومت​ها حمایت نمی​کنند و مخالف آن هستند و پشتیبان این​گونه حکومت​ها نیز چیزی جز نیروی مردم نیست.

وی با اشاره به سخن امام خمینی(ره) مبنی بر این​که کشوری که 20 میلیون جوان دارد، باید 20 میلیون تفنگ​دار داشته باشد، عنوان کرد: در آن زمان جمیعت ایران 36 میلیون نفر بود و امروز که ماشاءالله جمعیت کشور بیش از 80 میلیون نفر است، تمام جوانان ملت از سراسر کشور یک ارتش ملی قدرتمند و لشکر مخلصی برای خدا داریم و باید آن را تکمیل کنیم و امنیت کنونی کشور نیز به همین دلیل است.

امام جمعه اهواز افزود: در حالی​که دور تا دور کشور مشتعل از فتنه​ها و آتش جنگ​ها است، ایران در امنیت کامل قرار دارد و علت عمده این امنیت بسیج بیدار است. تمام ملت ایران مدافع و حامی نظام هستند و از نظام و کشور خود حمایت می​کنند و خداوند ان​شاءالله این مردم را پیروز کند.

جزایری با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در خصوص بسیج و بسیجیان گفت: طبق فرموده امام(ره)، تهدید بسیج و تهمت به تندرو بودن بسیج تکمیل پروژه​های دشمن است و دشمن به دنبال رقیب​سازی برای بسیج است. ان​شاءالله همه ما بسیجی باشیم و خود را بسیجی بدانیم.

وی با اشاره به 7 آذر روز نیروی دریایی با بیان این​که نیروی دریایی در دفاع مقدس، نفس را از رژیم بعث در صحنه​های دریایی گرفت، عنوان کرد: نیروی دریایی ایران در مصاف با نیروهای اهریمنی آمریکا رشادت​های بزرگ نشان داد و امروز اقتدار ملت را در پهنه آب​های بین​المللی به نمایش می​گذارد و این روز را تبریک می​گوییم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه مراسم اربعین امسال واقعاً معجزه بزرگی بود، گفت: راهپیمایی عظیم ده​ها میلیوني را در مراسم اربعین امسال شاهد بودیم و این امر معجزه عظیم الهی بود که بیش از 60 میلیون نفر در این مراسم رهسپار کربلا شوند و درب خانه​های مردم عراق به روی زوار باز شد و با عشق و ارادت از زوار امام حسین (ع) پذیرایی کنند و به هیچ وجه کمبودی در رابطه با پذیرایی از زوار احساس نشد؛ قطعاً تمام این موضوعات ناشی از عنایت خاص سیدالشهدا(ع) است، در غیر این​صورت پذیرایی از 20 میلیون نفر با محاسبات عادی قابل توجیه نیست.

جزایری افزود: در سال​های قبل در اقدامات مربوط به مراسم اربعین در کشور ضعف​هایی وجود داشت که ما برای رفع این ضعف​ها و نابسامانی​ها ورود کردیم اما در سال جاری به هیچ وجه نیازی به مداخله ما نبود و استاندار محترم، مدیران خود و دیگر مسئولین به نحو احسن در این زمینه عمل کردند و در شلمچه و چذابه در زمینه پذیرایی از زوار هیچ کمبودی وجود نداشت. زبان از تقدیر و تشکر از مردم و مسئولین در رابطه با مراسم اربعین قاصر است اما باید اعتراف کرد که برای امام حسین (ع) هر چه گام برداریم هیچ نکرده​ایم و باز هم در برابر ساحت ایشان احساس شرمندگی داریم.

captcha