راهپیمایی اربعین حسینی در دنیای اسلام بی‌‌نظیر است
کد خبر: 3548766
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۸
امام جمعه رشت:

راهپیمایی اربعین حسینی در دنیای اسلام بی‌‌نظیر است

گروه اجتماعی: آیت الله قربانی مراسم راهپیمایی اربعین حسینی را در دنیای اسلام بی‌نظیر خواند و بیان کرد: مسلمانان از 40 کشور دنیا با وجود تمام خطرها خود را به عراق رساندند و از نجف تا کربلا پیاده روی کردند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از آیت الله زین العابدین قربانی، امام جمعه رشت روز گذشته، 5 آذر در خطبه های نماز جمعه این شهر، با اشاره به فرارسیدن 28 صفر، سالروز رحلت جانگداز پیامبر اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع)، اظهار کرد: فرستادن پیامبران و اوصیا لطفی از جانب خداوند برای هدایت و سعادت انسان هاست، زیرا انسان بدون هدایتگران الهی به مقصد اصلی نخواهد رسید.

امام جمعه رشت پیامبران و ائمه اطهار (ع) را حجت الهی دانست و افزود: خداوند برای تکامل و سعادت انسان دو حجت ظاهری و باطنی قرار داده که حجت باطنی عقل و دانش است، اما حجت باطنی بدون حجت ظاهری هدایت نمی شود. پیشرفت‌های علمی به واسطه راهنمایی پیامبران است و بدون این حجت ظاهری هیچ‌گاه این پیشرفت‌های علمی انجام نمی‌گرفت.

وی مبارزه با طاغوت را یکی از شاخصه ‌های حرکت انبیای الهی دانست و عنوان کرد: خداوند برای هر امتی پیامبری فرستاد و برنامه نخست آنها را مبارزه با طاغوت و سپس اطاعت و عبادت خداوند قرار داد. در واقع پیامبران سیاستمدار و مامور به ایجاد حکومت الهی و هدایت مردم در سایه دین بودند و جهانی عمل می کردند.

این کارشناس دینی پیامبران و امامان را اقیانوسی از علوم مختلف دانست و متذکر شد: علم باید در کنار اخلاق حضور داشته باشد و استفاده درست از آن باید مورد توجه قرار گیرد، اما بسیاری از افراد از علم استفاده درست نمی‌کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان ویژگی دیگر پیامبران را معلم جامعه بودن دانست و اضافه کرد: پیامبران مردم را تعلیم می دادند و اگر پیامبران نبودند به طور حتم بشر نمی‌توانست قله‌های علم را فتح کند. بزرگ‌ترین ویژگی پیامبران این است که دردمند بودند و در برطرف کردن درد مردم تلاش می کردند.

آیت الله قربانی رفتار انسانی را عامل گرایش مردم به اسلام دانست و گفت: داعش با خشونت خود می‌خواهد دنیا را نسبت به اسلام بدبین کند لذا با عملیات تروریستی و بمب‌گذاری جمع زیادی از مردم را به شهادت می رساند. این گروه نمی‌توانند مسلمان باشند، زیرا حقیقت اسلام غیر از خشونتی است که داعش در منطقه انجام می‌دهد. امروز 120 میلیون نفر از جمعیت اندوزی جذب اسلام ناب شده اند.

وی با اشاره به جنایات آل سعود در منطقه و کشتار فجیعانه مردم مظلوم و بی دفاع یمن، اضافه کرد: آل سعود نیز بویی از اسلام نبرده اند و لذا نمی توانند خادم الحرمین باشند.

امام جمعه رشت بر سرمشق قرار دادن راه و روش پیامبر(ص) و ائمه(ع) تاکید کرد و یادآور شد: برخی از افراد وقتی به مقام و مسئولیت می رسند، مغرور می شوند، در حالی که روش و منش پیامبر(ص) چنین نیست لذا مسئولان باید الگوهای اسلامی و رفتار ائمه و پیامبران را در جامعه گسترش دهند.

آیت الله قربانی مراسم راهپیمایی اربعین حسینی را در دنیای اسلام بی نظیر خواند و بیان کرد: مسلمانان از 40 کشور دنیا با وجود تمام خطرها خود را به عراق رساندند و از نجف تا کربلا پیاده روی کردند و قدرت اسلام را به جهانیان نشان دادند.

وی با گرامیداشت فرا رسیدن 5 آذر و هفته بسیج، خاطرنشان کرد: با بسیج می توان حکومت جهانی اسلام را تشکیل داد و لذا امام راحل فرمودند «بسیج لشگر مخلص خداست». بسیجیان در بسیاری از مسائل اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در صف اول قرار دارند و یکی از بازوهای پرتوان نظام اسلامی محسوب می‌شوند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه اگر بسیج نباشد چیزی از اسلام و انقلاب باقی نمی ماند، افزود: همین بسیجیان بودند که در جنگ تحمیلی برای رفتن به جبهه‌های جنگ از یکدیگر سبقت می‌گرفتند. امروز بسیجی بودن یک افتخار است و مسئولان باید قدر بسیج را بدانند.

نماینده ولی فقیه در گیلان در آستانه 11 آذر، سالروز شهادت میرزا کوچک خان، عنوان کرد: این شخصیت نماد شهامت، شجاعت و دفاع از حریم اسلام، قرآن و کشور است که برای اعتلا و عزت اسلام از خود گذشتگی کرد و جوانان باید این را بدانند. متاسفانه برداشت‌های نادرست زیادی از میرزا کوچک در چند سال گذشته انجام شده است.

آیت الله قربانی در مورد سرشماری نفوس و مسکن 95، متذکر شد: 99 درصد مردم در سرشماری نفوس و مسکن شرکت کردند و این سرشماری تاثیر بسیار زیادی در تعیین عملکرد نظام برای برنامه ریزی‌های آینده دارد لذا به مردم تبریک می‌گوییم که در سرنوشت خود نقش دارند.

captcha