پاسخ معاونت قرآن ارشاد به برخی مشکلات آزمون «به سوی فهم قرآن»
کد خبر: 3548898
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱

پاسخ معاونت قرآن ارشاد به برخی مشکلات آزمون «به سوی فهم قرآن»

گروه مسابقات: آزمون به سوی فهم قرآن ویژه کارکنان وزارت آموزش و پرورش با مشکلاتی از جمله دریافت مبلغ از ثبت‌نام کنندگان در این آزمون و باز نشدن سایت ثبت نام روبرو است که معاونت قرآن ارشاد درصدد پاسخ به آنها برآمده است.

مرتضی خدمتکار، دبیر و مسئول اجرایی پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در رابطه با برگزاری آزمون به سوی فهم قرآن ویژه کارکنان وزارت آموزش و پرورش و انتقاداتی که در رابطه با بحث نحوه ثبت نام و نیز مراجعه به سایت ثبت نام وجود دارد، با بیان اینکه طی 13 تا 15 آذرماه جاری امکان ویرایش اطلاعات برای تمامی ثبت نام‌کنندگان وجود دارد، اظهار کرد: هم‌اکنون به طور میانگین در روز تعداد چهل تا پنجاه هزار نفر در این آزمون ثبت نام می‌کنند و مشکلی خاصی نیز در این زمینه وجود ندارد.

دبیر و مسئول اجرایی پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در رابطه با اخذ وجه از ثبت نام‌کنندگان در این آزمون با بیان اینکه برای تمامی آزمون‌هایی که برگزار می‌کنیم، مبلغی را از ثبت نام‌کنندگان دریافت می‌کنیم و این امر فقط ویژه آموزش و پرورش نیست، تصریح کرد: بنا بر سیاست معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد باید حداقل دریافتی را برای آزمون داشته باشیم چراکه انگیزه برای حضور در روز آزمون فراهم شود و تعهدی ضمنی نیز ایجاد شود تا افراد برای آزمون حضور داشته باشند و صرف اینکه تنها دنبال ثبت نام باشیم، نیست.

وی ادامه داد: همچنین، این مبلغ در راستای تأمین هزینه‌های خود آزمون به کار خواهد رفت چراکه هم‌اکنون در این زمینه تعداد 10 هزار کتاب برای ادارات کل آموزش و پروش استان‌های کشور ارسال می‌شود و تاکنون نیز تعداد پنجاه هزار کتاب چاپ شده است. همچنین، جوایزی که برای نفرات برتر آزمون پیش‌بینی شده است و سایر خدماتی که ارائه می‌شود نیز از این مبالغ دریافتی هزینه خواهد شد.

دبیر و مسئول اجرایی پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت با اشاره به اینکه به طور طبیعی بخش عمده‌ای از هزینه‌ها و خدماتی که در راستای برگزاری آزمون ارائه می‌شود، از محل همین مبلغ است، تصریح کرد: همچنین، این مورد که فقط برای ثبت نام در این آزمون از ثبت نام‌کنندگان وجهی دریافت می‌شود نیز صحیح نیست زیرا از روز اول ثبت نام در تمام قسمت‌ها یعنی هم بخش مؤسسات قرآنی، هم بخش سایر دستگاه‌های دولتی و هم بخش کارکنان آموزش و پرورش، به دستور معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبلغ بسیار جزئی یعنی پنج هزار تومان برای تأمین هزینه‌ها مشخص شد تا از ثبت نام‌کنندگان دریافت شود.

خدمتکار افزود: همچنین، در این زمینه حتی اگر مبلغی نیز از این محل باقی بماند، قطعاً برای سایر خدمات قرآنی در کشور به‌ویژه در بخش مؤسسات قرآنی، مردمی هزینه خواهد شد لذا هیچ‌گونه منافع شخصی در این زمینه دنبال نمی‌شود و تمامی این مبالغ تنها برای برنامه‌های قرآنی هزینه می‌شود که در در جه اول برای اجرای این آزمون هزینه می‌شود و در درجه بعدی نیز اگر مبلغی باقی ماند، آن را در بخش مردمی هزینه خواهیم کرد.

دبیر و مسئول اجرایی پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در رابطه با مشکلاتی که بعضا در سایت ثبت نام وجود داشت نیز با بیان اینکه در روزهای اول ثبت نام به دلیل حجم بسیار بالای مراجعه و نیز عدم حضور برخی مسئولان سایت، مشکلاتی به وجود آمد، تصریح کرد: البته این مشکلات در حال حاضر رفع شده و برای مثال اگر در روزهای اول ثبت نام طی هر روز چهل هزار ثبت نامی با بیش از چند هزار ثبت مشکل داشتیم ولی امروز چهل هزار ثبت نامی با حتی 500 ثبت مشکل نیز نداریم.

خدمتکار در ادامه با بیان اینکه البته این امر بدان معنا نیست که هیچ‌گونه مشکلی در زمینه ثبت نام وجود ندارد، اظهار کرد: هم‌اکنون تقریباً برای ثبت نام در آزمون مشکل چندانی وجود ندارد و بالای 95 درصد افراد می‌توانند به راحتی در آزمون ثبت نام ‌کنند. البته در رزوهای اول ثبت نام با توجه به حجم بسیار بالای مراجعه‌کنندگان برای ثبت نام در آزمون، استان‌های کشور را منطقه‌بندی کردیم ولی هم‌اکنون علاقه‌مندان در تمامی استان‌ها می‌توانند به صورت همزمان به سایت ثبت نام مراجعه و ثبت نام کنند.

دبیر و مسئول اجرایی پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در ادامه با بیان اینکه مهلت ثبت نام در آزمون ویژه کارکنان آموزش و پرورش تا روز 10 آذر‌ماه جاری خواهد بود، تصریح کرد: البته احتمال این امر وجود دارد که پس از پایان زمان ثبت نام، مدت دو روز نیز برای تمدید مهلت ثبت نام در نظر گرفته شود که البته این امر ساز و کارهای مربوط به خود را دارد که در حال برنامه‌ریزی در این زمینه هستیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه همچنین، از شنبه تا دوشنبه، 13 تا 15 آذرماه نیز برای ثبت نام‌کنندگان در آزمون زمان ویرایش اطلاعات در نظر گرفته شده است، افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده و نیز هماهنگی با آموزش و پرورش برای انجام امور مربوط به برگزاری آمون، قطعاً از روز 15 آذرماه ثبت نام انجام نخواهد شد.

دبیر و مسئول اجرایی پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در پایان سخنان خود در این زمینه تصریح کرد: آزمون به سوی فهم قرآن ویژه کارکنان وزارت آموزش و پرورش روز پنجشنبه، دوم دی‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فوزیه دوستی کیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۹/۰۷ - ۱۴:۱۲
0
0
با سلام و تقدیر و تشکر از زحمات شما، خانواده هایی هستند که هر دو شاغلند و در این ضمن خدمت ثبت نام کرده اند آیا با توجه به بازه ی زمانی که برای آزمون قرار دادید به فکر نفر ثانی نبودید که تکلیف ورود به سایت در ان بازه زمانی چه می شود.
فرشته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۹/۰۹ - ۱۰:۲۶
0
0
باسلام
ما در شهرستانی زندگیومیکنیم که دوسه تا کافینت بیشتر نیست,ووقت ازمون بسیار محدود,بیشتر هم قشر معلمین هستند در این شهرستان,وخیلیها هم در خانه خود کامپیوتر ندارند,با این وقت کم نبود کافینت و...ما چگونه ازمون وبدون استرس ومشکلات دیگه برگزار کنیم
زهرا کرمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۹/۰۹ - ۲۱:۵۱
0
0
با سلام مسولین محترم فقط در مورد هزینه و نحوه ثبت نام جوابگو بودند و اصلا از مدت زمان بسیار کم آزمون جوابگو نبودند لیکن برای اکثر همکاران این سوال مطرح است که چگونه این جمعیت در زمان ۲۰ دقیقه می توانند وارد سیستم شده و ازمون را اگر چه به تمام محتوای ان هم اگاهی کامل داشته باشند پاسخ بدهند از نظر عقلی و علمی فاقد منطق و استدلال می باشد لطفا در این خصوص هم جوابگو باشید.
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۹/۱۱ - ۱۸:۱۶
0
0
باسلام شما برای ادارات دیگه ۲-۳ بازه زمانی گذاشتید اما برای اموزش وپرورش با این همه کارکنان که حتی خدمتگذاران هم باید دراین ازمون شرکت کنند فکر نکردین ۲۰ دقیق زمان چطوری باید همه انلاین شوند واقعا فکر... پشت این کار بوده. با نگاهی به ساعات امتحانی ادارات دیگه و زمان ۲۰ دقیقه ای برای همه کارکنان اموزش و پرورش یه کمی بخندین.
« به سوی فهم قرآن» برای هر دستگاه به تفکیک زمان :

✅ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (به جهت تعداد زیاد شرکت کنندگان ۳ نوبت یک ساعته در نظر گرفته شده است)
۷:۳۰ تا ۸:۳۰
۱۲:۳۰ تا ۱۳:۳۰
۱۶ تا ۱۷
✅ وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح / نیروهای مسلح / سازمان تبلیغات اسلامی / وزارت صنعت، معدن و تجارت/وزارت نفت / تمامی بانک‌ها / شهرداری‌ها / سازمان محیط زیست / وزارت نیرو/ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات/وزارت ورزش و جوان / جمعیت هلال احمر
٣٠: ٨ تا ٩
٣٠: ١٣ تا ١٤
✅ وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی / وزارت جهاد کشاورزی/ وزارت کشور
٩ تا ٣٠: ٩
١٤ تا ٣٠: ١٤
✅ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی / وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
٣٠: ٩ تا ١٠
٣٠: ١٤ تا ١٥
✅ تمامی نهادهای وابسته به قوه قضائیه/ وزارت راه و شهرسازی/ بنیاد شهید و امور ایثارگران / وزارت دادگستری/نهاد ریاست جمهوری / وزارت اقتصاد و دارایی
١٠ تا ٣٠: ١٠
١٥ تا ٣٠: ١٥
✅ سایر دستگاه‌ها و نهادها
٣٠: ١٠ تا ١١
٣٠: ١٥ تا ١٦
محسن توکلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۰/۰۲ - ۱۴:۱۹
0
0
با سلام
من و سایر همکارانم روز آزمون برای وارد شدن مشکل داشتم و اصلا نتوانستیم وارد سایت شویم چه برسد به اینکه بتوانیم امتحان دهیم .
آیا بهتر نیست ما که در کشورمان زیر ساخت اصولی و کارشناسی برای سایت های آزمون نداشته و حتی نمی توانیم پیش بینی و برنامه ریزی درست و بجایی از مشکلات پیش آمده داشته باشیم باوجودیکه این آزمون ها بالای یکسال است که با این مشکلات همراه بوده و وقت تمامی همکاران را تباه کرده به همان روش سنتی خومان (کتبی) انجام گیرد .
captcha