نخستین برنامه اجتماعی خانواده‌های مسلمان و پسران در اوهایو
کد خبر: 3548983
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵

نخستین برنامه اجتماعی خانواده‌های مسلمان و پسران در اوهایو

گروه بین‌الملل: نخستین برنامه اجتماعی خانواده‌های مسلمان و پسران با همکاری مرکز اسلامی ـ فرهنگی «نور» در ایالت «اوهایو» آمریکا با نام پروژه فرهنگی «دین» برگزار شد.

نخستین برنامه اجتماعی خانواده‌های مسلمان و پسران در اوهایو
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «dispatch»، وحیده ابازه و فاطمه چاودری، از مادران مسلمان ایرلندی‌تبار پروژه «دین» را در ماه آوریل 2013 راه‌اندازی کردند اما اکنون آن را در قالب گردهمایی ماهانه و برنامه‌ای اجتماعی با حضور پدران و فرزندان پسر مسلمان برگزار می‌کنند.
برنامه‌های این پروژه شامل کوهنوردی و ورزش‌های دیگر، سخنرانی با موضوعات اصول تربیتی اسلام، مقابله با به‌انزوا کشیدن مسلمانان و اسلام‌ستیزی، دوستی و صمیمیت و برگزاری نماز جماعت و پذیرایی است.
ابازه در این باره گفت: دوره ریاست جمهوری ترامپ دوره سختی برای مسلمانان و دوره سخت‌تری برای کودکان مسلمان است و نیاز به وجود مکان امنی برای پسران مسلمان جهت فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی بسیار ضروری است.
وی گفت: زمانیکه گروه پسران مسلمان تشکیل شد تنها عده اندکی در آن عضو شدند اما اکنون بیش از صد نفر ثبت نام کرده‌اند و این پروژه وسیله‌ای برای برقراری ارتباط، یادگیری و برگزاری نماز برای کودکان و نوجوانان مسلمان شده است.
نخستین برنامه اجتماعی خانواده‌های مسلمان و پسران در اوهایو
وحیده ابازه افزود: تلویزیون آمریکا تنها مردان مسلمانی را نشان می‌دهد که بسیار وحشتناک و خشن هستند و پسران مسلمان فقط همین چهره را می‌بینند اما در اینجا ما از آن‌ها می‌خواهیم بدانند مربیان قوی و مهربانی دارند و اجازه نمی‌دهند چنین چهره‌های خشنی نماینده مسلمانان باشند.
امینه برهومی، رئیس واحد جوانان مسجد نور گفت: پروژه دین یکی از نخستین برنامه‌های اجتماعی ـ فرهنگی است که برای خانواده‌های مسلمان ارائه شده است و راهی برای اجتماعی کردن نوجوانان، قدرت دادن به آن‌ها و ایجاد فضایی امن برای فعالیت‌های آن‌ها است.
گروه دختران مسلمان آمریکایی نیز در سال 2015 توسط مادران محلی تشکیل شد.
captcha