سرعت روند ادغام اتحادیه‌ها مستلزم نگاه تعاملی است
کد خبر: 3549045
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۴
قره‌شیخلو:

سرعت روند ادغام اتحادیه‌ها مستلزم نگاه تعاملی است

گروه مؤسسات قرآنی مرد‌م‌نهاد: دبیر هیئت رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت گفت: در بحث ادغام دو اتحادیه در برخی از موارد پافشاری‌هایی از سوی اتحادیه‌ها انجام می‌گیرد که از سرعت کار می‌کاهد که باید نگاه تعاملی در این زمینه بیشتر باشد.

مهدی قره‌شیخلو، دبیر هیئت رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، درخصوص فرآیند ادغام و اینکه آیا تا پایان امسال به مرحله نهایی می‌انجامد یا خیر؟ گفت: چارچوب کار طراحی شده و قرار شده است در مرحله اول تکلیف استان‌ها مشخص شود.
وی ادامه داد: سپس نمایندگان اتحادیه جدید استان‌ها طی جلسه‌ای گردهم می‌آیند و درخصوص اتحادیه کشوری تصمیم‌گیری‌های لازم را درباره ادغام انجام می‌دهند.
قره‌شیخلو با تأکید بر اینکه فرآیند کار مشخص شده است و اختلاف نظرهای جزئی وجود دارد، بیان کرد: خواهشم از دو اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت این است که در این زمینه نهایت همکاری را باهم داشته باشند.
وی با تأکید بر اینکه در برخی از موارد پافشاری‌هایی از سوی اتحادیه‌ها انجام می‌گیرد که از سرعت کار می‌کاهد که باید نگاه تعاملی در این زمینه بیشتر باشد، ادامه داد: اگر دو مجموعه بخواهد باهم یکی شود و ادغام انجام گیرد باید فضای همدلی و دوستی وجود داشته باشد و اصرار بر خواسته‌ها نکنیم به گونه‌ای که بخواهیم به تمام خواسته‌هایمان برسیم که این محقق نمی‌شود.
رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم تصریح کرد: هر دو اتحادیه باید با کوتاه آمدن از مواضعشان با هم گام‌های مثمرثمری در تسهیل فرآیند ادغام بردارند چون معتقدم به‌دلیل این مشکلات کار به کندی پیش می‌رود اما امید دارم که با همکاری دوستان بتوانیم تا پایان سال بخش‌های استانی را انجام دهیم و در مرحله بعد نیز بخش‌های کشوری را به سرانجام برسانیم.
وی در ادامه در پاسخ به این سؤال که آیا ادغام دو اتحادیه به سال آینده کشیده می‌شود؟ عنوان کرد: بالاخره فرآیند تشکیل اتحادیه‌ها در سطح 31 استان زمان‌بر است و پس از آن این امر در کشور انجام می‌گیرد.
قره‌شیخلو در پاسخ به این سؤال آیا نظرتان است که در ابتدا اتحادیه‌های استان‌ها با هم ادغام شوند و پس از آن ادغام در اتحادیه کشوری انجام گیرد؟ بیان کرد: اینگونه مقرر شد که در سطح استان‌ها فراخوان جدید بزنیم که همه مؤسساتی که تمایل به عضویت در اتحادیه دارند حاضر شوند و سپس مجمع عمومی تشکیل شود که در آن مجمع اساسنامه جدید اتحادیه استان‌ که به توافق دو اتحادیه کشوری رسیده است به تصویب برسد و سپس هیئت مدیره جدید انتخاب شوند و پس از آن فرایند ثبت و سایر کارهای اداری انجام گیرد.
وی تأکید کرد: انجام این پروژه در سطح 31 استان زمان‌بر است شاید تشکیل این اتحادیه در تمام استان‌ به امسال نینجامد اما اگر همکاری دو طرف وجود داشته باشد این فرآیند با سرعت بیشتری انجام می‌شود.
captcha