افزایش رشته‌های معارفی در مسابقات قرآن و عترت سال آینده
کد خبر: 3549049
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶
حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی خبر داد:

افزایش رشته‌های معارفی در مسابقات قرآن و عترت سال آینده

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از افزایش رشته‌های معارفی شامل؛ تفسیر اجمالی، موضوعی، ترتیبی و نیز حفظ موضوعی در مسابقات قرآن و عترت سال آینده خبر داد.

حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران درباره برگزاری مسابقات کشوری قرآن کریم در سال آینده، گفت: امسال در مسابقات قرآنی کشور شاهد برگزاری جشنواره بزرگ قرآن و عترت بودیم که همه رشته ها در این مسابقات تجمیع شده بود.
وی با اشاره به اینکه مسابقات کشوری قرآن کریم به صورت تفکیکی در دو بخش آقایان و بانوان برگزار شد، افزود: از تجربه این دوره از مسابقات به این نتیجه رسیدیم که باید در برگزاری مسابقات به یک تقویم و زمان ثابت برسیم تا متسابقین  با آمادگی بهتر در اردوهای آمادگی و هم مسابقات شرکت و برنامه‌ریزی کنند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشوربا بیان اینکه،از دیگر برنامه‌ها و اقدامات مهم در مسابقات آینده «توسعه رشته‌های معارفی» است، تصریح کرد:  در حال حاضر از 11 رشته مسابقات یک رشته معارفی و بقیه آوایی است اما طی تصمیمات ستاد عالی برگزاری مسابقات مقرر شد در مسابقات قرآن و عترت سال آینده رشته‌های معارفی شامل؛ تفسیر اجمالی، موضوعی، ترتیبی و نیز حفظ موضوعی اضافه شود.
وی با اشاره به تجربه موفق برگزاری مسابقات به صورت تیمی در مازندران، افزود: تا کنون مسابقات قرآن و عترت به صورت انفرادی بوده و با توجه به تجربه خوبی که در مازندران به‌دست آمد در حال برنامه‌ریزی هستیم تا این اتفاق مبارک را در کنار سایر مسابقات قرآنی برگزار کنیم.
حسینی اظهار کرد: پس از اختتامیه این مسابقات قصد بر آن است تا جلسات متعدد برای استانداردسازی آیین‌نامه برگزار کنیم و با توجه به اینکه چندین استان متقاضی برگزاری مسابقات تیمی قرآن کریم بودند چنانچه بتوانیم طی ماه‌های آینده در چند استان این اقدام را به صورت پایلوت اجرایی کنیم امیدوار خواهیم بود در سال آینده زمینه برای حضور مسابقات تیمی فراهم شود.
وی با اشاره به اینکه به جهت ظرفیت بالای فعالیتهای قرآنی مازندران توقع از این استان نیز بالا است، افزود: استان مازندران در اجرای برنامه‌های قرآنی توانمند است و همه قاریان، استادان، حافظان و دستگاه‌های قرآنی اهتمام خوبی در پیگیری داشته و مازندران از این حیث معدل خوبی دارد.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه کشور از من به عنوان قرآنی اوقافی توقع دیگری دارد و باید فعالیتهای قرآنی را در مسیر وقف انجام دهم، عنوان کرد: ما به عنوان اوقاف وظیفه داریم به جای اینکه به فعالیتهایی که مربوط به آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات اسلامی است وارد شویم، با تشویق خیران به وقف در حوزه های قرآنی در استحکام‌بخشی به زیرساختهای رونق فعالیتهای قرآنی تلاش کنیم.
وی گفت: اگر در استان مازندران مورد جدید وقف در حوزه‌های قرآنی که بیشتر نیاز است اتفاق افتاد و منبع مالی جدیدی برای رونق فعالیتهای قرآنی صورت گرفت اداره کل اوقاف مازندران می‌تواند جهت تجلیل از این واقف قرآنی وی را به تهران معرفی کند.

captcha