پیشرفت قرآنی در گرو انس با آیات نورانی وحی است
کد خبر: 3549243
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰
محمدی:

پیشرفت قرآنی در گرو انس با آیات نورانی وحی است

گروه فعالیت‌های قرآنی: قاری بین‌المللی زنجانی گفت: پیشرفت در فعالیت‌های قرآنی در گرو انس با آیات نورانی وحی و سرلوحه قرار دادن فرامین متعالی آن در زندگی روزمره است.

سعید محمدی، قاری بین‌المللی زنجانی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان اظهار کرد:‌ اولین جرقه‌ آشنایی با محافل قرآنی من از دوران کودکی‌ام بود که به همراه پدرم در جلسات مذهبی شرکت می‌کردم.

وی افزود: پدرم در جلسات مذهبی مداحی می‌کرد و معمولا در این جلسات و قبل از شروع عزاداری‌ها، محفل قرآنی هم برگزار و حاضرین قرآن قرائت می‌کردند، از آنجا بود که صوت دلنشین قرآن به جانم نشست و علاقه زیادی برای خواندن آیات نورانی وحی پیدا کردم.

محمدی گفت: آن زمان دسترسی به رسانه‌های قرآنی خیلی آسان نبود و معمولا صوت‌ها از طریق نوار کاست قابل دسترسی بود، یادم می‌آید دو تا نوار کاست از قرائت استاد عبدالباسط خریده بودم و بارها و بارها آن را از اول تا آخر گوش داده و با آن تمرین کرده بودم.

این قاری ‌بین‌المللی تصریح کرد: کم‌کم با اساتید دیگر هم آشنا شدم و با امانت گرفتن یا خریدن کاست‌های قرائت آنها سعی می‌کردن توان قرائت خودم را ارتقا دهم و بتوانم آنطور که شایسته است آیات قرآن را بخوانم.

محمدی با اشاره به محدودیت در رسانه‌های تصویری پخش برنامه‌های قرآنی در سال‌های گذشته یکی دیگر از محدودیت‌های قرآن‌آموزان بود، تاکید کرد:‌ نوارهای ویدئویی اجراهای قاریان ممتاز بین‌المللی و مسابقات قرآنی را اجاره می‌کردم و از با قرض گرفتن یک دستگاه ویدئو، با دقت پای تماشای برنامه‌های تصویری قرائت قرآن می‌نشستم.

این جوان فعال قرآنی گفت: کم کم در محضر اساتید قرآنی شرکت کردم و سال 77 برای اولین بار در مسابقات سراسری دانش‌آموزان شرکت کردم.

محمدی که تاکنون به کشورهای مختلف از جمله مالزی و عربستان برای شرکت در مسابقات و همچنین اجرای برنامه سفر کرده است، گفت:‌ شاید اوایل کارم که شروع به خواندن قرآن کردم تصور نمی‌کردم روزی به اینجا برسم، تنها به دلیل شوق و علاقه‌ام بود که وارد وادی قرآن شدم ولی به خاطر پشتکار در رسیده به آنچه دوست داشتم، باعث شد به بهترین مرتبه در مسیر هدفم دست پیدا کنم.

این قاری بین‌المللی توصیه کرد:‌ جوانان و نوجوانانی که علاقه دارند بهترین جایگاه را در رشته‌‌های مختلف قرآنی داشته باشند باید در ابتدا به انس با قرآن توجه کنند زیرا مانوس شدن با قرآن است که می‌توانند پله‌های بعدی را راحت‌تر پیش پای قرآن‌آموزان قرار دهد.

محمدی نقش خانواده‌ها در موفقیت قرآنی فرزندان را مهم برشمرد و تصریح کرد: پدر و مادر هر دو از دوستداران قرآن بودند و همواره من را به فراگیری هر چه بیشتر و بهتر قرآن تشویق می‌کردند و در حال حاضر نیز 2 برادر و خواهر کوچکترم حافظ قرآن هستند.

captcha