بهره‌مندی تمامی افراد از برنامه‌های هفته قرآن و عترت
کد خبر: 3549265
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰

بهره‌مندی تمامی افراد از برنامه‌های هفته قرآن و عترت

فرماندار بیرجند از هفته قرآن و عترت به عنوان بهترین فرصت جهت معرفی ظرفیت‌های قرآنی استان یاد کرد و گفت: در طراحی برنامه‌های متنوع برای اقشار مختلف مردم باید امکان بهره‌گیری از برنامه‌های این هفته برای تمامی افراد جامعه در سنین مختلف فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، تسنیم نوشت: علی ناصری با اشاره به برگزاری هفته قرآن و عترت در خراسان جنوبی از این هفته به عنوان بهترین فرصت جهت معرفی ظرفیت‌های قرآنی استان یاد کرد.
وی افزود: برای بهره‌گیری از هفته قرآن و عترت که به همت اداره کل ارشاد استان برگزار می‌شود باید برنامه‌هایی برگزار شود تا افراد در گروه‌های مختلف سنی با توجه به علاقه خود در این برنامه‌ها شرکت کند.
فرماندار شهرستان بیرجند درباره نقش هفته قرآن و عترت در معرفی ظرفیت‌های قرآنی اظهار داشت: با توجه به اینکه برگزاری نکوداشت‌ها و یابودها در تعمیق مفاهیم نقش مهمی دارد و با توجه به اهمیت قرآن باید برای اینگونه مراسم‌ها مهم در جامعه برنامه‌ریزی دقیقی انجام شود.
ناصری با اشاره به اینکه قرآن کتاب آسمانی و راهنمای زندگی همه مسلمانان است ادامه داد: شناخت محتوای این کتاب مقدس، کمک بزرگی در شناخت راه و رسم زندگی هر فرد و هر قشری از جامعه است تا در اجرای وظایف و کارها به بهترین شکل عمل کنند.
وی با اشاره به سخن رهبری در مورد نقش هنر در ترویج فرهنگ قرآنی گفت: هر اندیشه‌ای که در قالب هنر نگنجد ماندنی نیست و نقش کار‌های هنری در تعمیق و اشاعه فرهنگ قرآنی بسیار بالا است.
فرماندار بیرجند تاکید کرد: با توجه به اینکه سطح درک و معلومات هر فرد متفاوت است استفاده هر فرد از هر قالب هنری، با توجه به جایگاه و درک آنها متفاوت است.
ناصری با اشاره به اینکه هنر پیچیده‌ترین مفاهیم را به بیان ساده مطرح می‌کند و مطالب را ماندگار‌تر می‌کند اضافه‌کرد: با بهره‌گیری از قالب هنر می‌توان در تعمیق مفاهیم قرآن و آشنایی همه افراد جامعه با سبک زندگی مورد تایید دین دست یافت.
وی گفت: خانواده‌ها و همه اقشار جامعه با بهره‌گیری از برنامه‌های بزرگداشت قرآن می‌توانند بهره‌گیری از فرهنگ قرآنی را به کل سال تعمیم داده و از آن بهره ببرند.
فرماندار بیرجند تأکید کرد: دستگاه متولی کارهای تبلیغی به عنوان جلودار در این امر باید فعالیت‌هایی در این خصوص تعریف کنند تا با اجرا و ساماندهی آن بتوانند در راستای تعمیق مفاهیم قرآنی در میان مردم به توفیق دست یابند.
ناصری تصریح کرد: در طراحی برنامه‌های متنوع برای اقشار مختلف مردم، باید امکان بهره‌گیری از برنامه‌ها و ظرفیت‌های این هفته برای تمامی افراد جامعه در سنین مختلف فراهم شود.
وی افزود: در هفته قرآن و عترت (22 تا 29 آذر ماه) امسال، 24 برنامه فرهنگی هنری در استان برگزار می‌شود که برپایی جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها، مسابقات و کارگاه‌‌های علمی و آموزشی از جمله برنامه‌های محوری گرامیداشت این هفته است.

captcha