ایران با کالج الهیات اتیوپی همکاری می‌کند
کد خبر: 3549266
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳

ایران با کالج الهیات اتیوپی همکاری می‌کند

گروه بین‌الملل: رایزن فرهنگی ایران در اتیوپی با رئیس کالج الهیات ارتدوکس این کشور دیدار و درباره همکاری‌های دوجانبه گفت‌و‌گو کرد.

ایران با کالج الهیات اتیوپی همکاری می‌کند
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سیدحسن حیدری، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اتیوپی با آبونه تیموتیوس، رئیس کالج الهیات ارتدوکس اتیوپی دیدار و درباره آغاز گفت‌وگوهای دینی دو كشور مذاكره کرد.
در ابتدای این دیدار كه به منظور برقراری ارتباط با تنها مرکز علمی کلیسای ارتدوکس اتیوپی با بیش از 40 میلیون پیرو، صورت گرفت، سیدحسن حیدری، رایزن فرهنگی كشورمان به بیان تاریخچه‌ای از گفت‌وگوهای بینادینی در جمهوری اسلامی ایران پرداخت.
وی گفت: هم‌اکنون به‌طور مرتب در ایران گفت‌وگوهای دوجانبه و چندجانبه و نیز کنفرانس‌هایی در سطح رهبران ادیان جهان انجام می‌شود.
حیدری افزود: خوشحال خواهیم شد که هم شما و هم شخص عالیجناب پاتریارک نیز در این نشست‌ها شرکت کنید. ضمن اینکه رایزنی فرهنگی ایران، آمادگی برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی در زمینه گفت‌وگوهای اسلام و مسیحیت ارتدوکس در اتیوپی را دارد.
در ادامه، تیموتیوس، از طرح موضوع گفت‌وگوهای دینی استقبال کرد و گفت: این دانشگاه، گفت‌وگوهایی با سایر شعب مسیحی و حتی مسلمانان اتیوپی داشته و دارد. همچنین در دوره پاتریارک سابق، درخواستی از طرف ایران برای شرکت در نشست تهران داشتیم که نماینده ما در آن شرکت کرد.
captcha