برپایی هزار محفل دینی همراه با قرائت زیارت حضرت رسول(ص) از بعید در تهران
کد خبر: 3549319
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲

برپایی هزار محفل دینی همراه با قرائت زیارت حضرت رسول(ص) از بعید در تهران

کانون خبرنگاران نبأ:‌ مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران ضمن تسلیت فرارسیدن 28 صفر، از برپایی مراسم قرائت زیارت حضرت رسول(ص) از بعید در هزار محفل دینی استان تهران خبر داد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین نصیر نیک‌نژاد، مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران با تسلیت فرارسیدن 28 صفر، سالروز رحلت پیامبر ختمی مرتبت حضرت محمد مصطفی(ص) و سبط اکبرش حضرت امام حسن مجتبی(ع)،‌ به نقش و جایگاه دعا در زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها اشاره کرد و گفت: همزمان با 28 صفر، قرائت زیارت حضرت رسول(ص) از بعید در هزار محفل دینی استان تهران برگزار خواهد شد.
وی افزود: بر اساس سازماندهی این اداره‌کل، مراسم قرائت زیارت حضرت پیامبر(ص) در 150 مسجد محوری، 155 روستا و شهرک دارای روحانی مستقر، 300 حسینیه، ‌250 هیئت شاخص دانش‌آموزی و 55 مؤسسه فعال قرآنی برگزار می‌شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران بیان کرد: روحانیون و خطبا، در این مجالس ضمن قرائت زیارت، سیره زندگی، خصوصیات شخصیتی و سیره اجتماعی آن حضرت را تبیین کرده و آحاد جامعه را با سبک زندگی اسلامی، ایرانی آشنا خواهند کرد.
نیک‌نژاد، با اشاره به اینکه برنامه‌های مناسبتی نقش مهمی در جذب اقشار مختلف جامعه به‌ویژه نوجوانان و جوانان در مسیر معرفت اهل بیت(ع) دارد، یادآور شد: مبلغان و اقشار تأثیرگذار باید به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تقویت روحیه بسیجی در جامعه توجه بیشتری داشته باشند و زمینه بصیرت‌افزایی هر چه بیشتر و مطلوب‌تر عموم مردم را فراهم آورند.
این مسئول، ابراز امیدواری کرد: با بهره‌گیری از اخلاق و سیره نبی مکرم اسلام(ص) بتوانیم در ترویج سبک زندگی اسلامی و تحکیم بنیان خانواده موفق شویم.
وی اظهار کرد: اداره‌کل تبلیغات اسلامی تهران با ستادهای شهر و شهرستانی، در اجرای ویژه برنامه‌های این روز، مشارکت و همکاری داشته و اقدام به توزیع پنج هزار نسخه کتاب و بروشور مرتبط با زیارت حضرت رسول(ص) از بعید در بین گروه‌های هدف کرده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران، در پایان سخنان خود، تأکید کرد: سایر برنامه‌های مذهبی مربوط به این مناسبت از طریق ائمه جماعت مساجد، تولیت امامزادگان و بقاع متبرکه و سایر مراکز دینی اجرا خواهد شد.
یادآور می‌شود، این مراسم دوشنبه، هشتم آذرماه مصادف با 28 صفر 1438 هجری قمری برگزار می‌شود.

زهرا اشتیاقی
captcha