ایرانیان خارج از کشور در سوگ پیامبر رحمت
کد خبر: 3549551
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱

ایرانیان خارج از کشور در سوگ پیامبر رحمت

گروه بین‌الملل: مراسم عزاداری و سوگواری 28 صفر امشب، هفتم آذرماه، با حضور ایرانیان مقیم کشورهای مختلف جهان، در این کشورها برگزار می‌شود.

ایرانیان خارج از کشور در سوگ پیامبر رحمت
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نمایندگی‌ها و رایزنی‌های فرهنگی ایران در خارج از کشور و مراکز اسلامی امشب در سوگ سالروز رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) مراسم عزاداری و سوگواری برگزار می‌کنند.
تایلند
به همین مناسبت حسینیه ولایت رایزنی فرهنگی ایران در تایلند میزبان محبان و پیروان اهل بیت(ع) است و این مراسم ساعت 20 به وقت محلی برگزار می‌شود.
قرائت زیارتنامه رسول اکرم(ص)، سخنرانی، مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی از برنامه‌های این مراسم اعلام شده است.
مالزی
رایزنی فرهنگی ایران در مالزی نیز این مراسم را ساعت 20 به وقت محلی و پس از اقامه نماز مغرب و عشا در این مرکز برگزار می‌کند و از عاشقان و ارادتمندان اهل بیت(ع) برای حضور در آن دعوت به عمل آمده است.
ترکیه(آنکارا)
مراسم مشابهی نیز از امشب ساعت 19 به وقت محلی در رایزنی فرهنگی ایران در آنکارا برگزار می‌شود که شامل برنامه‌های مختلفی از جمله اقامه نماز جماعت، سخنرانی و عزاداری است.
این مراسم به مدت سه شب تا شامگاه سه‌شنبه، نهم آذرماه که مصادف با شب شهادت امام هشتم شیعیان حضرت امام رضا(ع)(30 صفر) است، ادامه دارد.  
فرانسه(پاریس)
سفارت کشورمان در پاریس، پایتخت فرانسه نیز امشب به همین مناسبت میزبان ایرانیان مقیم و عزاداران خواهد بود و این مراسم از ساعت 17:30 دقیقه به وقت محلی در «بیت الزهرا(س)» این شهر برگزار می‌شود.
آلمان(هامبورگ و فرانکفورت)
مراسم عزاداری 28 صفر در مرکز اسلامی هامبورگ نیز ساعت 18 به وقت آلمان برگزار می‌شود و حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی در آن سخنرانی و حاج مجید شعبانی در آن مداحی می‌کند.
همچنین به همین مناسبت هیئت امام علی(ع) مرکز اسلامی فرانکفورت اقامه عزا می‌کند و ساعت آغاز این مراسم 19 اعلام شده است.
سوئد(استکهلم)
مصلای مرکز اسلامی امام علی(ع) استکهلم نیز امشب ساعت 19 به وقت سوئد میزبان عزادران نبی مکرم اسلام(ص) است و با برنامه‌های مختلفی این مناسبت را به سوگ می‌نشیند.

captcha