چهاردهمین دوره مسابقات قرآن بسیج دانشجویی برگزار شد
کد خبر: 3549555
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰

چهاردهمین دوره مسابقات قرآن بسیج دانشجویی برگزار شد

گروه فعاليتهاي قرآني: دبیرجشنواره قرآن وعترت دانشجویی گفت: چهاردهمین دوره‌ی مسابقات قرآن بسیج دانشجویی با شرکت 250نفر دانشجو برگزار شد و این در حالی بود که 450نفر در این مسابقات ثبت‌نام کرده بودند.

یاسر تواضعی، دبیر جشنواره قرآن و عترت دانشجویی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، اظهار کرد: چهاردهمین دوره مسابقات قرآن بسیج دانشجویی باهدف ترویج قرآن در سطح دانشگاه در دو بخش کتبی و شفاهی برگزار شد.
وی افزود: در بخش کتبی شرکت‌کنندگان در موضوعات مختلف کتاب‌خوانی رسالت دانشجو از منظر مقام معظم رهبری ، بعضی از خطبه‌هاینهج‌البلاغه، تفسیر 50آیه اول سوره‌ی بقره ، احکام در حوزه‌ی پوشش، نگاه نامحرم و موسیقی به رقابت پرداختند.
دبیرجشنوارهقرآنوعترتدانشجوییخاطرنشان کرد: در بخش شفاهی نیز شرکت‌کنندگان در بخش‌های قرائت ، ترتیل، حفظ یک جزء قرآن ، حفظ سوره یاسین و حفظ زیارت عاشورا به رقابت پرداختند این در حالی بود که امسال با توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت حفظ قران بخش حفظ  نسبت به سال گذشته به مسابقات اضافه شد.
تواضعی ادامه داد: این مسابقات روز ششم آذرماه در بخش بانوان و روز هفتم آذرماه در بخش آقایان برگزار شد که البته برنامه‌ریزی‌شده تا بخش کتبی این مسابقات به‌صورت مستمر در طول سال ادامه داشته باشد.
دبیرجشنواره قرآن وعترت دانشجویی در پایان گفت: این مسابقات باهدف شناسایی نیروهای قرآنی برگزارشده وتا پایان هفته نفرات اول تا سوم معرفی و از آن‌ها تجلیل خواهد شد همچنین برنامه‌ریزی‌شده تا در راستای مقام معظم رهبری  به‌صورت جدی در حوزه‌ی حفظ قران ورود پیدا کنیم.

captcha