پیام تسلیت نماینده ولی‌فقیه و استاندار لرستان در پی ارتحال آیت‌الله شاهرخی
کد خبر: 3549626
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹

پیام تسلیت نماینده ولی‌فقیه و استاندار لرستان در پی ارتحال آیت‌الله شاهرخی

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و استاندار لرستان در پیام مشترکی رحلت آیت‌الله شاهرخی، نماینده سابق لرستان در مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، آیت‌الله سید محمد نقی شاهرخی، نماینده سابق مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری عصر یک‌شنبه، هفتم آذرماه در بیمارستان قم درگذشت. بنا بر این گزارش، آیت‌الله شاهرخی هفته گذشته به‌دنبال عارضه مغزی در بیمارستان قم بستری شده بود.
پیام تسلیت نماینده ولی‌فقیه و استاندار لرستان
آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد و هوشنگ بازوند، استاندار لرستان در پیامی ارتحال عالم جلیل‌القدر و مجاهد انقلابی حضرت آیت‌الله حاج سیدمحمد نقی شاهرخی نماینده سابق مردم شریف لرستان در مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفته و آورده‌اند: «این شخصیت انقلابی که از شاگردان نزدیک امام راحل و یار دیرین ولایت و رهبری و نماینده مقام معظم رهبری در کشورهای جنوب شرق آسیا بودند عمر پر برکت خود را در مسیر پاسداشت از حریم ولایت، مبارزه با رژیم ستمشاهی و انقلاب اسلامی صرف نموده و همواره معرف اسلام ناب محمدی و منادی وحدت اسلامی بودند.
آن مرحوم علاوه‌بر مجاهدت در راه خدا، در سنگرهای متعدد در داخل و خارج از کشور مانند مجلس خبرگان رهبری، نماز جمعه، تدریس، تحقیق و تبلیغ، خدمات دینی، علمی و اجتماعی فراوانی انجام داده و از سادات بزرگوار و مورد احترام مردم بودند.
اینجانبان مصیبت فقدان این عالم وارسته را به محضر مقدس حضرت بقیه‌الله اعظم، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، بیت مکرم آن مرحوم و به‌ویژه مردم ولایتمدار استان لرستان تسلیت عرض نموده و از پیشگاه خداوند متعال برای آن فقید سعید علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسالت می‌نمائیم».
پیام تسلیت آیت‌الله مبلغی
آیت‌الله احمد مبلغی، نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری در پی ارتحال حضرت آیت‌الله سید محمد نقی شاهرخی (ره) نماینده سابق مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری پیام تسلیتی صادر کرد.
در این پیام آمده است: «ارتحال عالم عامل، اندیشمند گرانمایه، انقلابی خستگی‌ناپذیر ، نماینده مقام معظم رهبری در کشورهای جنوب شرق آسیا و استاد حوزه علمیه قم حضرت آیت‌الله شاهرخی موجب تاثر گردید.
این عزیز سفرکرده برای امام راحل یاری همیشه همراه، برای مقام معظم رهبری یاوری مخلص و در صحنه، برای نظام شخصیتی بین المللی و برای جامعه خیرخواهی اخلاق مدار بود.
او در گفتار صریح ، در کردار بی تکلف و در تعامل با دیگران صادق بود.
این شخصیت راحل در کنار اشتغال به تدریس فقه، و اهتمام به فقاهت به پژوهش در قرآن علاقه بارز و وافری داشت و مرکزی را هم به همین نام تاسیس نمود و در چارچوب آن، اندیشه های قرآنی را ارایه می کرد.
مرحوم آیت‌الله شاهرخی پس از پیروزی انقلاب در جایگاه‌های مهمی و از جمله نمایندگی مردم شریف استان لرستان در دو دوره مجلس خبرگان رهبری به انقلاب و اسلام خدمت نمود.
مصیبت ارتحال این عالم ربانی را به ساحت والای مقام معظم رهبری، حوزه‌های علمیه، مردم شریف و ولایت‌مدار خطه لرستان و بازماندگان آن مرحوم به‌ویژه فرزندان عزیزشان تسلیت عرض می‌کنم».
پیام تسلیت امام جمعه کوهدشت
حجت‌الاسلام و المسلمین طهماسبی، امام جمعه شهرستان کوهدشت در پی ارتحال عالم ربانی حضرت آیت‌الله سید محمد نقی شاهرخی(ره) نماینده سابق مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری پیام تسلیتی صادر کرد.
در این پیام تسلیت آمده است: «فقیه پرهیزگار و مبارز انقلابی و یار دیرین امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله سید محمد نقی شاهرخی(ره) در شب شهادت پیامبر اکرم(ص) و سبط اکبرش حضرت امام حسن‌مجتبی(ع) دار فانی را وداع گفته به لقاءالله پیوستند، ضایعه ارتحال این بزرگ مرد از تبار لرستان را به بازماندگان محترم و همه‌ی ارادتمندان به آن بیت شریف و به اعاظم علمای حوزه‌ی علمیه قم و نجف و لرستان تسلیت عرض میکنم و علوّ درجات آن مرحوم و حشر با اجداد طاهرینشان را از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم».
پیام تسلیت دبیرخانه مجلس خبرگان در پی درگذشت آیت‌الله شاهرخی
متن پیام تسلیت دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری به شرح زیر است: «ارتحال عالم پرهیزگار و مجاهد انقلابی حضرت آیت‌الله حاج سیدمحمدنقی شاهرخی عضو دوره سوم و چهارم مجلس خبرگان رهبری و نماینده رهبر معظم انقلاب در کشورهای آسیای جنوب شرقی که عمری را در جهت خدمت به دین و مردم سپری کرد محضر حضرت بقیه الله عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف، مقام معظم رهبری،علما، مردم غیور استان لرستان و بیت شریف آن فقید سعید تسلیت و تعزیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن مرحوم که سرمایه‌ای گرانقدر برای انقلاب و نظام اسلامی‌ بود، علو درجات را مسئلت می‌نماییم».
پیام تسلیت هاشمی رفسنجانی به مناسبت درگذشت آیت الله شاهرخی
 متن پیام رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام  بدین شرح است:
«انالله و انااليه راجعون» در گذشت آیت‌الله سید محمد نقی شاهرخی، نماینده ادوار مردم شریف استان لرستان در مجلس خبرگان رهبری باعث تاسف و تالم خاطر گردید.
شخصیتی که از مبارزان قبل از انقلاب بود و پس از پیروزی نیز در سنگرهای متعدد به دفاع از اندیشه‌های امام راحل و تبلیغ تعالیم متعالی اسلام و مکتب اهل بیت ( ع)  می‌پرداخت و برای تقریب مذاهب تلاش می‌نمود.
با تسلیت این مصیبت به فضلا و طلبه‌های حوزه‌های علمیه،  مردم استان لرستان و به ویژه خاندان و خانواده محترم، علوّ درجات آن عالم روحانی و صبر و اجر بازماندگان را از خداوند متعال خواستارم.
نگاهی به زندگی‌نامه آیت‌الله شاهرخی
آیت‌الله سید محمد نقی شاهرخی فرزند سید علی‌نقی از سادات لرستان بوده و مرحوم پدر ایشان سیدی جلیل‌القدر و معلمی مورد احترام در خرم‌آباد بودند که قرآن و ریاضیات را تدریس می‌کردند.
ایشان قرآن و دروس ابتدایی و ریاضیات متداول آن زمان را نزد پدر خویش فرا گرفته و در سال ۱۳۲۷ شمسی به حوزه علمیه بروجرد وارد شدند و دروس مقدماتی را نزد علمایی همچون مرحوم میرزا لطف‌الله و فیضیان و جواهری خواندند.
ایشان در سال ۱۳۲۹ به قم هجرت کرده و دروس سطح را در محضر حضرات آیات مرعشی نجفی، شهید صدوقی یزدی، فکوری، حائری، مجاهدی و سلطانی طباطبایی فراگرفتند،  دروس خارج فقه و اصول را نیز در محضر حضرات آیات عظام بروجردی، امام خمینی، محقق داماد و گلپایگانی تلمذ کردند، همچنین ایشان اسفار و شفا را نزد علامه طباطبایی خواندند.
ایشان تاییدیه اجتهادشان را در سال ۱۳۴۰ از حضرت آیت‌الله العظمی حاج شیخ مرتضی حائری دریافت کردند.
آیت‌الله سید محمد نقی شاهرخی در زمان مرحوم آیت‌الله العظمی بروجردی، رسائل، مکاسب و کفایه اسفار و شفا را تدریس می‌کردند و در سال‌های اخیر نیز کلاس‌های ادبیات، اخلاق، منطق، فلسفه، خارج اصول و فقه را برای طلاب خارجی برگزار می‌کردند.
با شروع نهضت اسلامی به رهبری امام راحل(ره) در سال ۴۲ به همراه فضلا و مدرسین حوزه علمیه قم وارد صحنه مبارزات مردم علیه رژیم استبداد شدند و در طول این مبارزات بارها تحت تعقیب قرار گرفتند.
آیت‌الله شاهرخی سه بار به زندان افتادند که آخرین مرحله در هجدهم ماه مبارک رمضان سال ۱۳۵۷ شمسی پس از سخنرانی در مسجد ارک تهران بود که راهی زندان مخوف کمیته شدند و در آنجا با شخصیت‌هایی همچون آیت‌الله روحانی، آیت الله دستغیب، علامه یحیی نوری و واعظ شهیر مرحوم فلسفی همراه بودند.
آیت‌الله شاهرخی بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در مسئولیت‌های مختلفی از جمله امام جمعه خرم‌آباد، نماینده اولین دوره مجلس شورای اسلامی، نماینده تام الاختیار حضرت امام(ره) در بروجرد و بروجن، نماینده لرستان در سومین و چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری، نماینده مقام معظم رهبری در کشورهای جنوب شرق آسیا مانند تایلند، میانمار، بنگلادش، سریلانکا، هند، عضو مجمع جهانی اهل البیت(ع)، عضو مجمع تقریب مذاهب و … در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند.
آیت‌الله سید محمد نقی شاهرخی بیش از ۲۵ سال در راه معرفی اسلام ناب محمدی(ص) و تقویت پایگاه تشیع و اهل بیت(ع) و وحدت اسلامی در جنوب شرق آسیا فعالیت کرد.

captcha