اعتراض استاد مروت به دور شدن قاریان از لحن بیانی + عکس
کد خبر: 3549627
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰
علی فربین در جلسه قرآن شب گذشته بیان کرد:

اعتراض استاد مروت به دور شدن قاریان از لحن بیانی + عکس

گروه جلسات و محافل: جلسه قرآن علی فربین، قاری و مدرس قرآن کریم و از شاگردان مرحوم استاد مولایی، شب گذشته، هفتم آذرماه در شب رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در مسجد فاطمه الزهراء(س) واقع در میدان رسالت تهران برگزار شد.

به گزارش  خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه قرآن علی فربین، قاری و مدرس قرآن کریم و از شاگردان مرحوم استاد مولایی، شب گذشته 7 آذر ماه و مصادف با شب 28 صفر، از ساعت 18 الی 20 در مسجد فاطمه الزهراء(س) واقع در میدان رسالت، میدان الغدیر، خیابان هنگام، خیابان دلواری، تقاطع تکاوران با حضور قاریان و حافظان از سنین مختلف برگزار شد.

///اعتراض استاد مروت به دور شدن قاریان ما از لحن بیانی+عکس

در ابتدای این جلسه قرآن که 20 سال از برگزاری آن در این مسجد می‌گذرد، اعضای جلسه به همراه علی فربین، آیاتی از سوره مبارکه حجرات را جمع‌خوانی کردند. فربین در توضیح آیات تلاوت شده با استناد به آیه اول سوره مبارکه حجرات،«يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تُقَدِّمُوا بَيْنَ يَدَيِ اللَّهِ وَرَسُولِهِ» گفت: این آیه مشخصا اشاره می‌کند که همواره باید مطیع فرمایشات خداوند متعال و پیامبر(ص) باشیم و همانگونه در ادامه باید نصایح ائمه معصومین(ع) و فرمایشاتشان را گوش کنیم و سرلوحه زندگی خود قرار دهیم و به دنبال فرمایشات ائمه معصومین(ع) از فرمایشات و نصایح مقام معظم رهبری اطاعت کنیم.

سپس اعضای جلسه به تلاوت ادامه آیات به صورت تحقیق و ترتیل پرداختند و علی فربین، نکات صوت و لحنی و تجویدی آنها را متذکر شد.

از جمله نکاتی که فربین به یکی از قاریان عبدالباسط خوان جلسه متذکر شد، ترتیب مقامات اجرا شده توسط مرحوم عبدالباسط بود که در این باره گفت: معمولا در سبک مرحوم استاد عبدالباسط، بعد از مقام بیات به مقام صبا و حجاز وارد می‌شود.

///اعتراض استاد مروت به دور شدن قاریان ما از لحن بیانی+عکس

همچنین، فربین یادی از مرحوم استاد محمدتقی مروت کرد و گفت: استاد محمدتقی مروت که چندسال پیش به تهران آمدند، در سازمان دارالقرآن خدمتشان رسیدیم و به نیت پاک این استاد پی بردیم که دوست داشتند، قاریان ما با فهم و توجه، قرآن را قرائت کنند و فقط نخواهند اوج بخوانند و داد و بیداد کنند. ایشان اعتراض داشتند که چرا قاریان ما از لحن بیانی و معنامحور خواندن، دور شده اند.

یادآور می‌شود، جلسه قرآن علی فربین، یکشنبه ها از ساعت 18 الی 20 در مسجد فاطمه الزهراء(س) واقع در میدان رسالت، میدان الغدیر، خیابان هنگام، خیابان دلواری، تقاطع تکاوران برگزار می‌شود.


مطالب مرتبط
captcha