چادرهای کرایه‌ای در امامزاده محمد عابد(ع) اراک
کد خبر: 3549805
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶
ایکنا گزارش می‌دهد:

چادرهای کرایه‌ای در امامزاده محمد عابد(ع) اراک

گروه اجتماعی: بانوان غیر چادری که در ایام پایانی ماه صفر برای زیارت امامزاده محمد عابد(ع) واقع در مشهد میقان اراک مراجعه کردند در کمال ناباوری برای پوشیدن چادری که رایگان در اختیار زوار قرار می‌گیرد و جنبه تبلیغی و امر به معروف دارد مجبور به پرداخت مبلغی پول شدند در غیر این صورت نیز از ورود آنها ممانعت می‌شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، در ایام شهادت امام حسن مجتبی(ع)، رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام رضا(ع)، امامزادگان هر استانی مأمنی برای عاشقانی است که توان زیارت قبور ایشان را ندارند و با مراجعه با فرزندان ایشان سلام خود را به ائمه معصوم می‌رسانند.
استان مرکزی نیز از این قاعده مستثنی نیست اماکن متبرکه در مناسبت‌های پایانی ماه صفر بسیار شلوغ‌تر از ایام دیگر است و مسلماً وظیفه متولیان این اماکن برای خدمت رسانی به زوار و تشویق و ترغیب آنها برای زیارت و در نهایت ترویج فرهنگ و سیره ائمه بسیار سنگین‌تر می‌شود.
در این میان هر بانویی که به زیارت یکی از امامزادگان رفته باشد در ورودی امامزاده با حجمی از چادرها مواجه می‌شود که توسط  خادمان این مکان برای حفظ حرمت و شأن امامزاده، پوشیدن آن به بانوان زائر پیشنهاد می‌شود و البته فرصتی است برای امر به معروف و دعوت به حجاب برتر.
جدا از اینکه اجبار برخی از متولیان امامزادگان در پوشیدن چادر به عنوان شرط ورود به امامزاده جای تأمل دارد و مخالف اصول امر به معروف است باید بدعت جدیدی به این ماجرا اضافه کرد به نام چادر پولی.
امروز، 9 آذرماه شاهدان حضوری به ایکنای مرکزی، اطلاع دادند که در ایام رحلت حضرت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) برای زیارت امامزاده محمد عابد(ع) واقع در مشهد میقان اراک مراجعه کردند و جدا از اجبار برای پوشیدن چادر، برای هر چادر مبلغ  5 هزار ریال دریافت می‌کردند و اگر زائر این مبلغ را پرداخت نمی‌کرد حق ورود به امامزاده و زیارت را نداشت عده‌ای نیز از ورود به امامزاده منع و مجبور شدند که از دور سلام خود را به امامزاده برسانند و ادای احترام کنند.
این موضوع را از اوقاف استان پی‌گیری کردیم که بسیار کوتاه جواب دادند و چندان رغبتی برای باز کردن موضوع نشان ندادند، حجت‌الاسلام حسینخانی مدیر روابط عمومی اوقاف در پاسخ به خبرنگار ایکنا گفت: از بهداشت به ما نامه زدند باید چادرها جمع‌آوری شوند و هیچ ارتباطی به اوقاف و امامزاده هم ندارد و این بخش به شخص واگذار شده است و بالاخره بحث شست‌وشوی چادرها برای آن فرد هزینه دارد و این هزینه را هم از زوار می‌گیرند.
جای بسیار تأمل و البته تأسف دارد که بحث امر به معروف که رهبری این همه بر آن تأکید می‌کنند که باید با روی خوش انجام شود باید برای آن هزینه شود در اراک پولی می‌شود، جدا از این، زیارت اماکن متبرکه حق هر مسلمانی است و نباید اعتقادات مردم ابزاری شود برای پر کردن جیب عده‌ای. اوقاف به جای اینکه برای تبلیغ و ترویج فرهنگ ائمه(ع) هزینه کند دست به کارهایی می‌زند که به گفته شاهدانی که به زیارت رفته‌اند نتیجه‌ای جز بی‌میلی نسبت به زیارت ندارد.
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناظر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۹/۰۹ - ۱۲:۲۶
0
0
هر دم از این باغ بری میرسد ****
اراک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۹/۰۹ - ۱۳:۲۷
0
0
خدا به داد دین اسلام برسه که چنین افرادی متولی آن هستند
captcha