پروژه‌های مذهبی فرصت‌ توسعه زیرساخت‌های فرهنگی را افزایش می‎دهد
کد خبر: 3549995
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶
جعفری:

پروژه‌های مذهبی فرصت‌ توسعه زیرساخت‌های فرهنگی را افزایش می‎دهد

گروه جامعه: مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی با اشاره به رونمایی از پنج پروژه بزرگ فرهنگی در پایتخت، تا پایان سال جاری گفت: پروژه‌های مذهبی فرصت‌ توسعه زیرساخت‌های فرهنگی را افزایش می‎دهد.

علیرضا جعفری، مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به ظرفیت‌های شهرداری تهران در تحقق اهداف شاخص‌های پایداری فرهنگی، گفت: طبق ماموریت محوله شهردار تهران به شرکت توسعه فضاهای فرهنگی‌، در سال‌های گذشته اقدامات لازم برای تبدیل تهران به کلانشهری توسعه یافته و فرهنگی انجام شده است.

وی ادامه داد: رسالت شرکت ما توسعه زیرساخت‌های فرهنگی در شهر تهران است و حسب تاکید شهردار تهران به منظور ساخت پروژه‌های فرامنطقه‌ای با کارکردهای فرهنگی و مذهبی فعالیت‌های خودش را آغاز کرده و اقدامات بسیار خوبی را در این یک دهه اخیر به یادگار گذاشت.

جعفری با اشاره به اين كه حدود ۳۰درصد از پروژه‎های شرکت توسعه فضاهای فرهنگی مذهبی است، گفت: این پروژه‎ها در تمامی مناطق ۲۲گانه به اجرا درآمده‎اند، که شامل احداث مساجد ۷۲ تن، پیامبر اکرم (ص)، پیامبر اعظم(ص)، صاحب الزمان (عج)، امام رضا(ع) و ساخت مسجد دارالسلام، یاس و آدینه و همچنین پروژه‌هایی مانند باغ موزه دفاع مقدس است.

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه در کنار تمامی پروژه ‏های مذهبی فرصت‌ توسعه زیرساخت‌های فرهنگی را هم داشتیم تصریح کرد: ساخت سالن‌های سینمایی و فرهنگی مانند سینمای آزادی، باغ موزه قصر و سینمای ملت در این مجموعه در دستور کار شرکت قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در ادامه سال پنج پروژه بزرگ فرهنگی افتتاح و به بهره‎برداری می‎رسند، گفت: تا پایان سال از پنج پروژه فرهنگی رونمایی خواهیم کرد که شامل پروژه باغ کتاب، تئاتر خاوران، مسجد 72 تن و در کنار آن پروژه سیمین جلال و مقبره الشهدا هستند.

جعفری با تاکید بر اینکه این پروژه‌ها در حوزه زیرساخت‌های فرهنگی شهری بسیار تاثیرگذار هستند، ادامه داد: توسعه در عرصه‌های مختلف به ویژه زیرساخت‌های فرهنگی می‌تواند زمینه لازم برای رشد و آگاهی افراد فراهم کند و لذا مدیریت شهری نیز در توسعه فرهنگی به این معیارها توجه ویژه‌ای داشته است.

وی با اشاره به روند فعلی برخی از پروژه ‏ها، گفت: پروژه سراسر نمای مقاومت را تحویل داده ‏ایم و پروژه خاوران نیز عید غدیر به بهره‌‌بردری رسید. پروژه بعدی ما مسجد 72 تن است که تا پایان سال تحویل خواهیم داد. تئاتر آیینی نیز به زودی بخش فرهنگی آن به بهره‌برداری خواهد رسید و فاز اول پروژه باغ کتاب هم تا پایان سال به اتمام می‎رسد.
captcha