اجرای طرح بازشنوایی گروه‌های تواشیح کشور
کد خبر: 3550114
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳
ایزدی خبر داد:

اجرای طرح بازشنوایی گروه‌های تواشیح کشور

گروه فعالیت‌های قرآنی: قائم مقام شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 300 گروه فعال تواشیح در کشور داریم، اظهار کرد: با این وجود در نظر داریم تا آثار این گروه‌ها را بازشنوایی و آثار برتر را شناسایی و تصویر‌سازی کنیم.

مجتبی ایزدی، قائم مقام شبکه قرآن و معارف سیما در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در پاسخ به این سؤال که با توجه به اینکه شاهد پوشش رسانه‌ای خوب این شبکه از مسابقات قرآن بودیم، برنامه آینده شما برای ادامه این روند چیست؟ گفت: یکی از وظایف رسانه در مأموریتی که دارد محرک و مشوق فعالیت‌های قرآنی در کشور است.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز در حکمی که برای رئیس سابق سازمان دادند به این اشاره کردند که صدا و سیما، موتور محرک و مشوق پیشرفت کشور است اگر این را در زمینه برنامه‌های شبکه قرآن و معارف سیما به‌کار ببریم، همین می‌شود که این شبکه موتور محرک و مشوق فعالیت‌های قرآنی کشور است.
ایزدی اظهار کرد: با این دید، فعالیت این شبکه انعکاس فعالیت‌های قرآنی کشور است، مشوق این برنامه‌های قرآنی با تجلیل از زحمات قرآنیان و انعکاس این گونه برنامه‌ها در این شبکه است که از این طریق برای برپایی مطلوب و بهینه فعالیت‌های قرآنی در سایر نهادها و سازمان‌ها الگوسازی می‌شود. منتهی شرط برنامه‌ها برای بهره‌مندی از این مزایای شبکه، این است که آن مسابقه شأن و شئون رسانه را دارا باشد.
وی عنوان کرد: یکی از فعالیت‌های سازمان اوقاف در زمینه مسابقات این بود که بخشی از اجرای مسابقات را به شبکه قرآن و معارف سیما واگذار کرد اگرچه هزینه‌های آن را متقبل شد اما برای بهینه شدن فعالیت، لحاظ شدن استاندارهای رسانه‌ای را پذیرفت و هنگامی که این پذیرفته شود موجب تعامل دو طرفه و در نتیجه بهبود کار و ارتقای کار می‌شود. همچنین بیننده در خانه نیز با تماشای آن برنامه و یا مسابقه قرآنی حظ و بهره کافی را می‌برد و به عبارت دیگر موجب رونق فعالیت‌های قرآنی کشور می‌شود.
ایزدی در پاسخ به این سؤال که آیا پوشش رسانه‌ای در ایام مسابقات نگرانی کم شدن مخاطبان این شبکه را به وجود نمی‌آورد؟ اظهار کرد: از برنامه 24 ساعته شبکه قرآن و معارف سیما، حدود سه ساعت صبح و سه ساعت بعداز ظهر به این برنامه اختصاص پیدا کرد اما شما اینگونه تصور کنید که شرکت‌کنندگان از سراسر کشور در این مسابقات حضور داشتند هر کدام از این شرکت‌کنندگان بستگان و آشنایانی را دارند که آنها درگیر تماشای این برنامه از شبکه قرآن و به عبارت دیگر درگیر برنامه‌های شبکه قرآن می‌شوند.
وی افزود: هنگامی که مسابقات کشوری قرآن از این شبکه پخش می‌شود، طیف زیادی از مخاطب را با خودش همراه می‌کند و از دیگر‌سو زمان پخش این برنامه‌ها را به صورت مشخص در طول روز تنظیم می‌کنیم.
قائم مقام شبکه قرآن و معارف سیما در بخش دیگر سخنانش درباره توجه ویژه به گروه‌های تواشیح و برنامه‌ای برای ارسال آثار این گروه‌ها، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های شبکه در دوره ریاست مدیر جدید شبکه قرآن و معارف سیما، پخش میان‌برنامه‌ها و کلیپ‌ها است. این کلیپ‌ها دو دسته است یکی آنکه شبکه سفارش شعر و آهنگ و موسیقی می‌دهد که درحال اجرا است و دسته دیگر بازشنوایی کارهاییست که گروه‌های تواشیح انجام داده‌اند که بهترین‌های آنها را تولید کنیم و بعد آنها را تصویرسازی کنیم که در این راستا این جشنواره قرار است اجرا شود.
ایزدی ادامه داد: لذا بر این اساس کارهایی که گروه‌های تواشیح سراسر کشور که پیش‌بینی حدود 300 گروه فعال در سراسر کشور را داریم، در حال بازشنوایی است و سپس آثار برتر را انتخاب می‌کنیم و سپس تصویرسازی انجام دهیم و در نهایت گروه‌هایی نیز به‌عنوان برگزیدگان انتخاب می‌شوند که این کاملاً در راستای اهداف رسانه‌ای شبکه قرآن و معارف سیماست.
captcha