چاپ قرآن با خط ایرانی انجام شود
کد خبر: 3550173
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰
آیت الله العظمی سبحانی:

چاپ قرآن با خط ایرانی انجام شود

گروه حوزه های علمیه: آیت الله العظمی سبحانی تاکید کرد: یکی از وظایف اوقاف در زمینه چاپ قرآن است ولی این چاپ و خط باید ایرانی باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‎الملی قرآن(ایکنا) آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی پیش از ظهر امروز، 11 آذرماه، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه را به دیدار پذیرفت و طی سخنانی گفت: یکی از وظایف اوقاف، در زمینه چاپ قرآن است ولی این چاپ و خط باید ایرانی باشد.
وی افزود: تبلیغ اسلام از طریق چاپ و انتشار قرآن به خط خوانا باید انجام شود زیرا جمهوری‌های استقلال یافته از شوروی سابق نیازمند قرآن‌هایی به خط ایرانی هستند.
این مرجع تقلید با اشاره به اینکه وقتی کشورهای دیگر خط عثمان طه را این گونه نشر می‎دهند، ما نیز باید خط ایرانی را برای کتابت قرآن برگزینیم، گفت: خود عثمان طه گفته است خط به صورت ارثی به ایران خواهد رسید و ترقی آن در دیگر کشورها نخواهد بود حتی گفته شده است که این شخص عنوان کرده بود دوست دارد به ایران بیاید ولی اجازه این کار را به او نمی‌دهند.
آیت‎الله سبحانی بیان کرد: اعزام مبلغ اوقاف نیز باید بر اساس نیازهای مناطق محروم انجام شود؛ در بسیاری از مناطق، شیعیان مسجد ندارند یا اگر مسجدی وجود دارد روحانی ندارد که این یکی از مشکلات اساسی است، حتی در تهران هم گزارش‌هایی داریم که آنها در برخی مناطق با کمبود مسجد مواجه هستند.
وی اظهارکرد: مراجع تقلید هم وقف‌هایی داشته‌اند که سبب ترویج این سنت حسنه می‌شود؛ البته بنده در زمینه وقف نیز فعال بوده‎ام و به تازگی درس وقف را نیز شروع کرده‌ام.
آیت الله العظمی سبحانی در پایان بر لزوم نشر مباحث علمی به صورت دیداری و شنیداری برای مردم و طلاب و نشر این مباحث به شکل علمی تاکید کرد.
captcha