درحوزه وقف، نیات جدید باید فرهنگ‌سازی شود
کد خبر: 3550174
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹

درحوزه وقف، نیات جدید باید فرهنگ‌سازی شود

کانون خبرنگاران نبأ: رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شیروان هم زمان با دهه وقف درجمع اصحاب رسانه شهرستان گفت: درحوزه وقف، نیات جدید باید فرهنگ‌سازی شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ،حجت الاسلام علی پرهیزکار، رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شیروان هم زمان با دهه وقف درجمع اصحاب رسانه شهرستان گفت: درحوزه وقف، نیات جدید باید فرهنگ‌سازی شود، حوزه‌های سلامت، علم، پژوهش و ازدواج از حوزه‌هایی هستند که باید جزو نیات جدید واقفین قرار بگیرد و گرایش به وقف در این حوزه ها باید گسترش یابد.
حجت‌الاسلام علی پرهیزکار با اشاره به رشد 30 درصدی درآمد وقف در سطح شهرستان نسبت به سال گذشته گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون در بخش نیات واقفین حدود یک میلیارد و هشتصد وپنجاه میلیون ریال اجرایی شده است که اکثراٌ اطعام مجالس امام حسین(ع) بوده است.
رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شیروان اظهار کرد: جهت حدود 70 درصد موقوفات سطح شهرستان سند مالکیت اخذ شده و همچنین از ابتدای سال جاری تا کنون نیزدر بخش اجارات 400 قرارداد با مستاجرین موقوفات تنظیم شده است.
 پرهیزکاراز ثبت 11 مورد وقف جدید به ارزش 200 میلیارد ریال تا پایان آبان خبر داد و افزود: شهرستان شیروان از جهت دارا بودن رقبه در سطح استان رتبه اول را دارد و بزرگترین موقوفه استان نیز متعلق به موقوفه خواجه منصوردر این شهرستان است که حدود 700 هکتار زمین را شامل می‌شود و از نظر بقاع متبرکه نیز با 62 بقعه در رتبه دوم استان قرار دارد که شاخص‌ترین آن ها بعد از بقعه متبرکه امام زاده عباس(ع) شهرستان بجنورد بقعه آستان مقدس حمزة الرضا(ع) در شهر زیارت است.
وی از فعالیت‌های انجام گرفته در حوزه فرهنگی نیز گفت:سالانه قریب به 1000 نفر در طرح حفظ قرآن اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ثبت نام می‌کنند که توسط مربیان با تجربه آموزش دیده و در مسابقات حفظ نیز شرکت داده می‌شوند.
پرهیزکاراجرای طرح‌های آرامش بهاری در ایام نوروز، ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان، نشاط معنوی در تابستان، بصیرت عاشورایی در ایام محرم و صفر،یاس نبوی(ص) در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی در ایام شهادت امام رضا(ع)، تکریم امام زادگان، برپایی نمایشگاه‌های تصویری، همایش وقف و ... را از دیگر طرح‌های اداره اوقاف و امور خیریه در طول سال برشمرد و افزود: در طول دهه وقف نیز بیش از 20 برنامه شامل دیدار با امام جمعه محترم شهرستان، نشست با مسئولین، کسبه، بازاریان، صاحبان مشاغل مختلف و اصحاب رسانه، همایش یاوران وقف در امام‌زاده غیبی(ع)، تجلیل از متسابقین قرآن و معارف، هیات امناء وخدام نمونه و ... در سطح شهرستان برگزار خواهد شد.
رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شیروان با بیان اینکه حدود 1000 نفر در امام‌زادگان و بقاع متبرکه شهرستان به صورت افتخاری خدمت می‌کنند افزود: این اداره آمادگی دارد در جهت راه اندازی تیم‌های ورزشی به نام آستان مقدس حمزة الرضا (ع) شیروان از آنان حمایت کنند.
وی از همراهی و حمایت رسانه‌های گروهی در اجرای طرح یکسان سازی قبور در فاز اول آستان مقدس حمزة‌الرضا(ع) تقدیرو تشکر کرد.
در پایان از زحمات جمعی از خبرنگاران شهرستان شیروان با اهدای هدایا تجلیل به عمل آمد.
حسینعلی ظفری
captcha