از تدوین اطلس موضوعی نیات واقفان تا کمک 8 میلیارد تومانی به حوزه
کد خبر: 3550211
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۸
حجت‌الاسلام محمدی خبر داد:

از تدوین اطلس موضوعی نیات واقفان تا کمک 8 میلیارد تومانی به حوزه

گروه حوزه‌های علمیه: رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: اطلس نیات واقفان به صورت موضوعی تدوین شده و خلاها را هم شناسایی کرده ایم و اولویت ما در حد توان اجرای نیات واقفان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور امشب، 11 آذرماه در دیدار با آیت‌الله العظمی جوادی آملی گفت: سازمان اوقاف در سه حوزه قرآن، امامزادگان و موقوفات فعالیت دارد که در زمینه قرآنی مسابقات قرآن برگزار می‌شود که دو میلیون و 500 هزار نفر مخاطب در سطوح مختلف دارد و در نهایت 750 نفر به مرحله کشوری راه یافتند و تعدادی نیز به مرحله بین‌المللی راه می‌یابند.
وی افزود: در زمینه حفظ قرآن نیز تعهد کرده‌ایم 10 تا 15 میلیون حافظ طبق فرمایش رهبری تربیت کنیم که در 5 سال گذشته یک و نیم میلیون حافظ از یک جزء تا کل قرآن تربیت شده‌اند.  
محمدی با بیان اینکه 25 هزار نفر در فضای مجازی تربیت شده‌اند، اظهار کرد: برپایی محافل انس با قرآن و حمایت از نخبگان قرآنی، برپایی بیش از 800 جلسه تفسیر در ماه رمضان و ایام مختلف همچنین فعالیت دانشکده‌های علوم قرآنی با شش هزار و 500 دانشجو از دیگر کارهای این سازمان است.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به تشکیل پرونده برای 19 هزار مبلغ عنوان کرد: هزار و 300 نفر در امامزادگان مقیم هستند و بیش از 800 خیمه معرفت نیز برپا شده است.
محمدی گفت: اطلس نیات واقفان به صورت موضوعی تدوین شده و خلاها را هم شناسایی کرده ایم و اولویت ما در حد توان اجرای نیات واقفان است.
وی افزود: کمک بیش از هشت میلیارد تومانی به حوزه‌های علمیه از دیگر کارهایی است که صورت گرفته است همچنین حساب موقوفات را از امامزادگان جدا کرده‌ایم تا هزینه کرد آن در راستای هر بخش باشد.
محمدی با بیان اینکه قبل از سال 89 هر سال 200 موقوفه داشتیم، بیان کرد: برخلاف برخی سخنان که مردم اعتمادی به وقف ندارند از سال 89 به بعد هر سال دو هزار و 500 موقوفه اضافه شده است.
captcha