تربیت طلاب حافظ و قاری قرآن در اولویت قرار گیرد
کد خبر: 3550217
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۳

تربیت طلاب حافظ و قاری قرآن در اولویت قرار گیرد

حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی بر صرف موقوفات در جهت نیت واقفان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین ‌المللی قرآن(ایکنا) شفقنا نوشت: این مرجع تقلید در دیدار رئیس و معاونین سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه مردم احترام فراوانی برای امامزادگان قائل هستند، اظهار داشت: تهیه شجره‌نامه امامزادگان اقدام خوبی است که سازمان اوقاف می‌تواند انجام دهد چون به نوبه خود سبب جلب اعتماد مردم می شود.
او بر تربیت حافظان قرآن کریم تاکید کرد و گفت: برخی اینگونه تبلیغ می‌کنند که شیعیان به حفظ قرآن اهمیت نمی‌دهند لذا باید تربیت طلاب حافظ و قاری قرآن در اولویت قرار گیرد تا اسلام را به نحو احسن تبلیغ کنند.
آیت‌الله شبیری زنجانی خواستار کمک سازمان اوقاف به طلاب مجتهد و فقیه بی بضاعت شد و تصریح کرد: بسیاری از طلاب دارای مشکلات مالی هستند که موقوفات حوزوی می تواند در این زمینه راهگشا باشد.
او همچنین خواستار استفاده از موقوفات حوزوی برای تربیت طلاب مجتهد شد و تاکید کرد: موقوفات باید در جهت نیت واقفان مصرف شود و سازمان اوقاف باید در این زمینه تلاش و دقت فراوانی داشته باشد.
این مرجع تقلید با اشاره به مهاجرت امامزادگان فراوانی به ایران در طول تاریخ ادامه داد: برخی بقاع و امامزادگان هستند که سند و مدرک معتبری ندارد اما بسیاری از آنها واقعی و مورد احترام مردم هستند پس لازم است اسناد و مدارک بقاع متبرکه تهیه و در دسترس مردم قرار گیرد.

captcha