کتاب تفسیر سوره ابراهیم در بازار نشر
کد خبر: 3550218
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۸

کتاب تفسیر سوره ابراهیم در بازار نشر

کتاب تفسیر سوره ابراهیم از سوی انتشارات مؤسسه بوستان کتاب چاپ و روانه بازار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، میزان نوشت: کتاب تفسیر سوره ابراهیم نوشته آیت الله کریمی جهرمی در سال 1395 از سوی انتشارات مؤسسه بوستان کتاب چاپ و روانه بازار شد.

در مقدمه این کتاب می خوانیم: «سوره ابراهیم چهاردهمین سوره از قرآن کریم است و 52 آیه دارد و مکی است(به جز آیات 28 و 29).

وجه نامگذاری آن به سوره ابراهیم، به حسب ظاهر این است که حاوی بخش چشم گیری از حالات حضرت ابراهیم علیه السلام است و آیات 35 تا 41 به آن پیامبر بزرگ الهی اختصاص دارد. این آیات هفت گانه، درس های بسیار ارزشمندی به انسان ها می دهد».

در کتاب تفسیر سوره ابراهیم تمام آیات سوره که 52 آیه است مورد بررسی و شرح قرار گرفته و به صورت بسیار شیوا و مختصر در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

حضرت ابراهیم علیه السلام یکی از پیامبران بزرگ الهی است که توحید و یکتاپرستی را با بلندهمتی به پیش برد. سرگذشت ایشان در آیات مختلفی از قرآن گزارش شده؛ از جمله در سوره ابراهیم، که چهاردهمین سوره از قرآن کریم است و 52 آیه دارد.

حضرت ابراهيم علیه‌السلام یکی از انبیای عظام الهی و از پیامبران اولوالعزم است. دین توحیدی به آن حضرت منتسب است و ایشان پدر ارجمند حضرت اسماعیل علیه‌السلام و حضرت اسحاق علیه‌السلام است که به واسطه آن دو، نسب بسیاری از انبیاء من جمله حضرت موسی علیه السلام، حضرت عیسی علیه السلام و حضرت محمد صلی الله علیه و آله به آن حضرت باز می گردد.

خداى تعالى در كلام مجيدش ابراهيم را به نيكوترين وجهى ثنا گفته و رنج و محنتى را كه در راه پروردگارش تحمل نموده بود، به بهترين بيانى ستوده و در بیش از شصت جا از كتاب عزيزش اسم او را برده و موهبت‌ها و نعمت هايى را كه به او ارزانى داشته در موارد بسيارى ذكر كرده است.

ولادت حضرت ابراهیم علیه السلام بنا به اختلاف روایات در 25 ذی القعده یا 1 ذی الحجه بوده است. بر طبق روایات، 3000 سال پس از آفرینش آدم یا 1263 سال پس از نوح به دنیا آمد، حضرت ابراهیم علیه السلام پسر تارخ از نوادگان حضرت نوح علیه السلام و از پیامبران بزرگ الهی است.

کتاب تفسیر سوره ابراهیم نوشته آیت الله کریمی جهرمی در سال 1395 با شمارگان 1100 نسخه و به قیمت 17000 تومان در 276 صفحه از سوی انتشارات مؤسسه بوستان کتاب چاپ و روانه بازار شده است.

captcha