مسئولان چقدر برای نماز سرمایه‌گذاری كرده‌اند
کد خبر: 3550249
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱
سقاچی مطرح كرد:

مسئولان چقدر برای نماز سرمایه‌گذاری كرده‌اند

گروه اجتماعی: قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس با تأكید بر اینكه اگر به دنبال رفع غفلت‌ها هستیم باید به نماز حکومت بدهیم نه اینکه فقط نماز بخوانیم، گفت:‌ باید از مسئولان سئوال پرسید كه چقدر برای نماز سرمایه‌گذاری كرده‌اند؟

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سقاچی، قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس روز گذشته، 11آذرماه در جمع خبرنگاران با بیان اینكه مشکلات امروز جامعه بشری ناشی از غفلت و شهوت است، گفت: قرآن کریم برای رفع هر کدام از این‌آسیب‌های اجتماعی نسخه دارد و می‌فرماید برای رفع غفلت در جامعه باید به دنبال ذاکر شدن مردم برویم و ذکر را ترویج کنیم و برای رفع‌شهوت باید به دنبال ترویج ازدواج باشیم.
وی در پاسخ به اینکه ذکر چیست؟ افزود: خداوند متعال می‌فرماید « فَاذْكُرُونِی أَذْكُرْكُمْ وَاشْكُرُوا لِی وَلَا تَكْفُرُونِ؛ پس مرا یاد كنید [تا] شما را یاد كنم و شكرانه‏ام را به جاى آرید و با من ناسپاسى نكنید» آیه 152 سوره بقره) و یا جمله معروف «... أَلَا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ؛... آگاه باش كه با یاد خدا دلها آرامش مى‏ یابد» (آیه 28 سوره رعد) و نتیجه اینکه در جایی اقامه نماز را به عنوان مصداق کامل ذکر مشخص می‌كند «... أَقِمِ الصَّلَاةَ لِذِكْرِی؛ ... به یاد من نماز برپا دار» (آیه 14 سوره طه).
قائم مقام ستاد اقامه نماز استان فارس تصریح کرد: اگر به دنبال رفع غفلت‌ها هستیم باید به نماز حکومت بدهیم نه اینکه فقط نماز بخوانیم. باید ببینیم نماز ما چقدر کارساز هست؟ چقدر عاشقانه است؟ آیا «... لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ؛...چرا چیزى مى‌ گویید كه انجام نمى‌دهید» (آیه 2 سوره صف) است؟ آیا به زندگی ما رنگ خدایی می‌دهد؟ أَقِمِ الصَّلَاةَ یعنی نمازی که آگاهانه باشد حتی این آیه ذكر شده هم یعنی ما بدانیم چه می‌گوئیم.
وی ادامه داد: آیا می‌توان خیری را در عالم یافت که در نماز نباشد؟ چرا از سال 80 تا 85 به میزان 82 درصد طلاق‌های توافقی افزایش یافته است؟ چرا جرائم پزشکی 400 درصد رشد داشته است؟ آیا طلاق جزء آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌ها نیست؟ آیا اختلاس جزء آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها نیست؟ مگر ما به دنبال عدالت و خیرخواهی نیستیم؟ احکام اسلام برای زندگی همراه با خداترسی، عدالت و عاقبت به خیری است؛ همه این مشکلات به خاطر حکومت ندادن به نماز است.
قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس با تأكید بر اهمیت مسئولان به اقامه نماز گفت: یک مدیرکل باید با افتخار در هنگام معارفه خود بگوید من مسئول اقامه نماز هستم و سپس مدیرکل هستم.
وی با گله‌مندی از رفتار برخی از ادارات در توجه به اقامه نماز افزود: چرا یک نفر که پائین‌ترین رتبه را در اداره دارد به عنوان مسئول نماز مشخص می‌کنیم و بعد توقع هم داریم که این نماز بازدارندگی داشته باشد از آسیب‌های اداری؛ در صورتی که حضرت ابراهیم(ع) پس از ساختن خانه کعبه از خداوند درخواست کرد که مسئول اقامه نماز در جهان باشد و همچنین فرزندانش.
قائم مقام ستاد اقامه نماز استان فارس همچنین خواستار توجه متولیان اقامه نماز به این امر مهم شد و گفت: متولیان مسجد باید بهترین و خوش اخلاق‌ترین افراد باشند، نه بداخلاق‌ترین افراد.
وی با بیان اینكه مسئولین جوابگو باشند که برای اقامه نماز چقدر سرمایه‌گذاری کرده‌اند، گفت: وقتی می‌بینیم در فصل گذشته لیگ فوتبال 350 میلیارد تومان هزینه فوتبالیست‌ها می‌شود در آن قراردادهای مشخص و تازه نه آن قراردادهای پشت پرده، باید بگوئیم ما مخالف فوتبال نیستیم اما آیا مسئولین ما حاضرند برای اقامه نماز نیز همین مقدار هزینه کنند؟
سقاچی با بیان اینكه شهوت و غفلت انسان را به فنا می‌کشد و مسئولان ما می‌گویند می‌خواهیم جوانان با فوتبال سرگرم شوند! و آنها را جذب کنیم، گفت: متأسفانه طبق سخنان مدیر زندان شیراز 89 درصد ورودی‌های زندان بی‌نماز هستند لذا به نظر می‌رسد همه ما باید به این باور برسیم که باید به نماز حکومت داد تا بقیه مشکلات ما هم برطرف شود، زیرا نماز زندگی انسان را توام با سرافرازی و سربلندی می‌کند.
captcha