سکوت دولت قطر درباره فیلترشدن یک وب‌سایت انگلیسی‌زبان
کد خبر: 3550301
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶

سکوت دولت قطر درباره فیلترشدن یک وب‌سایت انگلیسی‌زبان

گروه بین‌الملل: مقامات کشور قطر در حالی که کشورمان مدعی آزادی بیان و رسانه در منطقه است و مرکز آزادی‌های رسانه «دوحه» در این کشور قرار دارد، درباره فیلترشدن وب‌سایت انگلیسی‌زبان «دوحه نیوز» هنوز سکوت اختیار کرده‌اند.

سکوت دولت قطر درباره فیلترشدن یک وب‌سایت انگلیسی‌زبان

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در حالی که دو روز از فیلترشدن وب‌سایت خبری «دوحه نیوز» که اخبار خود را به زبان انگلیسی منتشر می‌کند، می‌گذرد و مسئولان این پایگاه خبری دولت قطر را به مسدودکردن این سایت متهم می‌کنند، اما مقامات دولتی قطر در این باره هنوز سکوت کرده‌اند.

پایگاه خبری شبکه ماهواره‌ای «الجزیره» قطر با با بیان این که این رسانه هنوز از دلایل فیلترشدن وب‌سایت «دوحه نیوز» اطلاع پیدا نکرده است، نوشت: مقامات قطر پایگاه خبری انگلیسی‌زبان «دوحه نیوز» را ظهر روز چهارشنبه، 10 آذرماه، فیلتر کردند.

براساس این گزارش، وب‌سایت خبری «دوحه نیوز» نیز با صدور بیانیه‌ای در صفحه این پایگاه در شبکه اجتماعی «فیسبوک» نوشت: دو شركت‌ «اوریدو» و «فودافون»، خدمات اینترنتی خود را از ظهر روز چهارشنبه قطع کردند.

پایگاه خبری الجزیره ، تأکید کرد: محافل مطبوعاتی قطر بر این باورند که شهروندان قطری دو رویکرد نسبت به این وب‌سایت دارند که برخی بر این باورند این پایگاه خبری بر سنت‌های محافظه‌کارانه کشورشان خروج کرده و عده‌ای نیز آن را روزنه‌ای لیبرال می‌دانند که حوادث را با فضایی باز پوشش می‌دهد.

از سوی دیگر، پایگاه خبری «الشروق» نیز در این زمینه نوشت: مدیریت این وب‌سایت خبری با اشاره به این که دسترسی به این پایگاه از روز چهارشنبه مسدود شده، اعلام کرد که این سایت به صورتی عمدی از سوی مقامات قطر هدف قرار گرفته است.

در این بیانیه آمده است: این یک گام نظارتی است و بسیار تأسف‌آور است که این اقدام در کشوری اتفاق می‌افتد که مرکز آزادی‌های رسانه دوحه و شبکه الجزیره در آن قرار دارد.

وب‌سایت انگلیسی‌زبان «دوحه نیوز»، ماهانه یک میلیون بازدیدکننده دارد که ارائه خدمات اینترنتی به آن از روز چهارشنبه از سوی دو شرکت اصلی «اوریدو» و «فودافون» قطع شد.

این دو شرکت‌ همچنین، به درخواستی برای ارائه توضیحات درباره علل منع ورود به این وب‌سایت از طریق گوشی‌های تلفن همراه و سیستم‌های رایانه پاسخ ندادند.

این وب‌سایت دو ماه پیش در مقاله‌ای، قانون جرایم سایبری در قطر را قانونی در جهت خاموش‌کردن کاربران اینترنت دانسته بود.

captcha