عدم اجرای قوانین در حوزه جوانان، تقویت بنیان خانواده و فرزندآوری
کد خبر: 3550326
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۳
مهمترین مشکل در اجرای سیاست‌های خانواده و جمعیت:

عدم اجرای قوانین در حوزه جوانان، تقویت بنیان خانواده و فرزندآوری

گروه سلامت: رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مهمترین مشکل ما در راستای عمل به سیاست‌های کلی خانواده و جمعیت، خلأ قوانین نیست بلکه عدم اجرای قوانین در حوزه جوانان، تقویت بنیان خانواده و فرزندآوری است.

سلمان خدادای رئیس کمیسون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی خانواده و پیش از آن سیاست‌های کلی جمعیت از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: این مجلس آمادگی کاملی برای تقنین در راستای اجرای این سیاست‌ها به ویژه در حوزه تسهیل ازدواج جوانان و فرزندآوری و سلامت آن دارد.

وی عنوان کرد: پیش از این در سال 83 ما قانون تسهیل ازدواج جوانان را در مجلس هفتم داشتیم در سال 91 نیز لایحه قانون حمایت از خانواده تصویب شد، لذا قوانین مختلفی نیز وجود دارند که خود به اجرای این سیاست‌ها کمک می‌کنند.

نماینده مردم ملکان در مجلس اذعان کرد: مهمترین مشکل ما در راستای عمل به این سیاست‌ها خلاء قوانین نیست بلکه عدم اجرای قوانین در حوزه جوانان، تقویت بنیان خانواده و فرزندآوری است.

وی ادامه داد: در سال 1391 در جهت استحکام بنیان خانواده، در لایحه حمایت از خانواده قوه قضاییه موظف شد در راستا اجرای این قوانین، در تمام شهرستان‌ها شعبه قضایی حمایت از خانواده تشکیل دهد، از آن سال تاکنون 5 سال می‌گذرد اما هیچ شعبه‌ای دایر نشده است؛ هر چند مشکلات قوه قضاییه قابل درک است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: قانون تسهیل ازدواج جوانان در سال 83، پیشاپیش و قبل از ابلاغ سیاست‌های خانواده تصویب شد، اما دولت‌ها در این راستا هیچ قدمی برنداشتند.

وی اظهار کرد: در اجرای قوانین من نمی‌گویم که مجلس نباید ریز وارد شده و به قوانین کلی اکتفا کند، بلکه می‌گویم ما قانون را تصویب کردیم اما تا زمانی که اجرا نشود هیچ فایده‌ای نخواهد داشت، لذا مجلس نمی بایست در انباشت قوانین متعددی که اجرا نمی شود وارد شود، بلکه باید در جهت اجرای قانون پافشاری کرده و کمیسیون‌های خود را فعال کند.

خدادادی یادآور شد: در جهت اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری هم در حوزه سیاست‌های کلی خانواده به ویژه در امر فرزندآوری و سلامت آن و هم سیاست‌های کلی جمعیت مجلس باید مصوباتی را اجرا کرده و تمامی موانع اجرای این مصوبات را در تمامی ارگان‌ها استخراج و احصا کند.‌

captcha