تحقق روشنگری مقام معظم رهبری از پیمان‌شکنی آمریکا در برجام
کد خبر: 3550367
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴
آیت‌الله صفایی بوشهری:

تحقق روشنگری مقام معظم رهبری از پیمان‌شکنی آمریکا در برجام

کانون خبرنگاران نبأ: امام جمعه بوشهر گفت: روشنگری قرآنی مقام معظم رهبری از پیمان‌شکنی، بدعهدی و حریم‌شکنی آمریکا در مسئله برجام به تحقق پیوست و آرایش فریبنده این مزدور جانی و کانون شرارت جهان برای همه مشخص شده است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، امام جمعه بوشهر، ۱۲ آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تأکید بر اینکه حبط عمل و حفظ ثواب دو نکته‌ای که انسان باید در زندگی خود، مورد دقت و توجه قرار دهد، گفت: اگر انسان با ایمانی کار خیر انجام داد و بعد از مدتی مبتلا به شرک شود و حتی در زندگی شخصی خود حسابی برای خدا باز نکند، در نتیجه تمامی اعمالی که انجام داده، مبتلا به حبط عمل می‌شود؛ نه عمل خیر او و نه ثوابش برای او باقی نخواهد ماند و تبدیل به عملی بی‌اثر می‌شود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در ادامه با بیان اینکه باید فرهنگ بخشندگی را در جامعه گسترش بدهیم تا تبدیل به یک فرهنگ عمومی شود، افزود: انسان نباید با یک گناه و عقیده بد، تمامی رشته‌های اعمال خوب خود را تبدیل به پنبه کند و دچار حبط عمل شود.
وی به تفسیر آیات قرآن کریم در خصوص انجام عمل خیر و بخشندگی پرداخت و اظهار کرد: خداوند سبحان در قرآن فرموده است «ای مردم، خدا و پیامبر را اطاعت کنید و اعمال خود را باطل نکنید» و لذا کسانی ماندگار می‌شوند که کار خیر و بخشش کردند و با وقف خیرخواهانه، خاطره‌های خوبی به جا گذاشتند.
امام جمعه بوشهر بیان کرد: در ماه محرم و صفر، دو ماه ذکر خواندیم و در ماتم اهل بیت(ع) و پیامبر اسلام(ص) اشک ریختیم و اگر همچنان در ماه ربیع‌الاول این ثواب‌ها را حفظ نکنیم، ممکن است با یک گناه از بین برود؛ انسان مؤمن باید همواره در مسیر زندگی خود از ارتکاب گناه مثل غیبت، قضاوت غلط، تخریب شخصیت مؤمن و ... دوری کند، در غیر این صورت تمامی اعمالش از بین می‌رود. گاهی انسان با تلاش و کوشش این همه ثواب جمع می‌کند، اما یک باره با یک عمل کوچک، گناهی بزرگ مرتکب می‌شود و اعمال خوب خود را از بین می‌برد.
تحقق روشنگری مقام معظم رهبری از پیمان شکنی آمریکا در برجام
آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه مجلس سنای آمریکا بار دیگر در رابطه با تحریم‌های ظالمانه خود نسبت به ایران به اتفاق رأی دادند، اظهار کرد: روشنگری قرآنی مقام معظم رهبری از پیمان‌شکنی، بدعهدی و حریم‌شکنی آمریکا در مسئله برجام به تحقق پیوست و آرایش فریبنده این مزدور جانی و کانون شرارت جهان برای همه مشخص شده است.
امام جمعه بوشهر با تأکید بر اینکه هر چه جلوتر برویم سیاست آمریکای سیاه صفت بیشتر افشا می‌شود، تصریح کرد: آمریکا و سازمان حقوق بشر بعد از عهدشکنی در مسئله برجام، برآنند که به نفع استکبار اعلامیه و نامه‌های مغرضانه صادر کنند و گروه‌های تکفیری تشکیل دهند و این نکته را مسئولان ایرانی و سایر کشورهای منطقه باید توجه داشته باشند که حریم‌شکنی و بدعهدی آمریکا در بحث برجام، آغاز پیمان‌شکنی و فتنه‌گری‌های بیشتر در منطقه است.
نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر بر جهاد علمی و فرهنگی در عرصه ملی تأکید کرد و گفت: مردم و مسئولان دولت ایران باید با اتکا به خداوند متعال و همدلی در راستای اجرای نگاه و منویات مقام معظم رهبری نسبت به توانمندی منابع انسانی، اقتصاد مقاومتی و ظرفیت‌های سرزمینی و منابع خدادادی توجه کنند و اقتصاد درون‌زا را طراحی کنند و ارتباط سازنده اقتصادی، تجاری و فرهنگی با جهان داشته باشند و تا شاهد شکوفایی نظام اسلامی کشورمان باشیم.
آیت‌الله صفایی بوشهری بر حمایت مجامع خیریه از معلولان جسمی و حرکتی در سطح شهرها و روستاها به منظور تأمین معیشت و خوداشتغالی این گروه هدف تأکید کرد.
رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان بوشهر، ۱۶ آذر روز دانشجو را گرامی داشت و اظهار کرد: ما دانشجو در تراز انقلاب اسلامی نیاز داریم و به عبارتی دانشجویان پژوهشگر، علمی و جهادی در عرصه‌های مختلف نظام نیاز داریم.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در ادامه بیان کرد: تأکید پیامبر اسلام(ص) بر علم‌آموزی و طلب علم به صورت فریضه واجب نزد مسلمانان مؤید این است که علم‌آموزی موجب گشایش بسیاری از مشکلات خواهد شد و همچنانی که علم‌آموزی و وجود کتابخانه‌های تخصصی از صدر اسلام و تمامی تواریخ، ویژه مسلمانان کشورهای اسلامی بوده است و در این بخش ایران و به خصوص استان بوشهر نقش پررنگ و آثار ارزنده‌ای داشته و دارند.
وی فرارسیدن شهادت امام حسن عسکری(ع) را به محضر شریف محبان اهل بیت(ع) و مردم ساحل‌نشین کرانه خلیج‌فارس تسلیت عرض کرد و خواستار شد: تمامی برنامه‌های مناسبت‌های فرهنگ دینی و به خصوص مراسم آغاز امامت مهدی آل محمد(ص) در سطح مساجد، حسینیه، آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبركه شاخص استان بوشهر به شیوه‌ای باشکوه و معرفتی برگزار شود.
آیت‌الله صفایی بوشهری راه‌اندازی موکب‌های خدماتی و فرهنگی برون‌مرزی و درون‌مرزی در ایام اربعین را یک حماسه حسینی خواند و اظهار کرد: بر اساس گزارش مسئولان ارشد عتبات عالیات کشور از موکب‌های خودجوش مردمی استان بوشهر در مرز ایران و در داخل کشور عراق در مسیر نجف تا کربلا، زائران اربعین حسینی به خوبی استقبال کرده بودند و رضایتمندی کاملی نسبت به اقدام ارائه خدمات رفاهی و فرهنگی مواکب توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر، سپاه پاسداران، بسیج، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر، کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین حسینی استان بوشهر، هلال احمر استان بوشهر، موکب جاده‌ای آستان مقدس امامزاده میراحمد(ع) شهرستان تنگستان و گروه‌های مردمی داشتند و موکب‌های مردمی استان بوشهر در این ایام زبانزد شده بود و همچنین از تمامی بانیان مساجد و حسینیه‌ها و متصدیان اماکن مقدس، مداحان، قاریان، روحانیون، مأموران حوزه امنیت، رسانه ملی و خبرگزاری‌ها که این ایام مذهبی و مجالس سوگواری را مدیریت کرده و در این فضا خدمت کردند، تشکر و قدردانی می‌کنم.
امام جمعه بوشهر یادآور شد: ۱۳ آذرماه سالروز شهادت فیلسوف مجاهد «حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ ابوتراب عاشوری» نخستین شهید انقلاب در تقویم استان بوشهر نامگذاری شده است و در همین راستا سالانه همایش مفاخر روحانیت ویژه نکوداشت و معرفی علمای اسلامی این سرزمین جنوبی به جامعه پرداخته می‌شود و امسال نیز کنگره علمی و پژوهشی آیت‌الله‌العظمی سید‌عبدالله علامه بلادی بوشهری(ره) برگزار می‌شود و این عالم تراز اول جهان تشیع منشأ خدمات بسیاری بوده است و معرفی عالمان دینی و مجتهدینی همچون «آیت‌الله حجت، آیت‌الله سید‌علی‌نقی دشتی، آیت‌الله مجتهد اهرمی، آیت‌الله بلادی بوشهری، مجتهد برازجانی» برای احیاء تاریخ استان بوشهر و تاریخ مفاخر روحانیت این دیار متمدن به ایران بسیار مؤثر است و لذا اَعلام این استان برای ایران شناخته شده است و بوشهر تاریخی پرشکوه در تاریخ روحانیت و فرهنگ دینی دارد.
نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر با بیان اینکه روحانیون این استان مایه افتخار ایران و جهان هستند، گفت: استان بوشهر در همه چیز عظمت دارد و باید این گنج به زودی شکوفاتر شود و لذا روحانیت یعنی اینکه مشعل‌های فروزانی هستند که آمده‌اند جامعه را روشنایی ببخشند.

حامد فکوری
captcha