تفاوت قائل شدن بین متن و روح برجام شیطنت ماهرانه آمریکایی‌ها است
کد خبر: 3550368
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳

تفاوت قائل شدن بین متن و روح برجام شیطنت ماهرانه آمریکایی‌ها است

گروه سیاسی: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل تمدید قانون تحریم موسوم به ISA را که به تصویب نمایندگان آمریکا رسید، نقض صریح برجام دانست و افزود: حرف آمریکایی‌ها این است که ایران به روح برجام عمل نکرده است در حالی که تفاوت قائل شدن به متن و روح برجام یک شیطنت ماهرانه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، روز گذشته 12آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه شهر اردبیل با عرض تسلیت به اهالی مکرم آذربایجان و خوزستان در خصوص حوادث اخیر قطار و حلب، گفت: در موضوع قطار، مقام معظم رهبری تصریح به بی‌تدبیری کردند، در این حادثه، هم خانواده‌های زیادی داغدار شدند، هم کشور ما در دنیا در حیاتی‌ترین موضوع با سوء تدبیر شناخته شد، هم ظرفیت عظیم تبلیغی به دست دشمنان این ملت افتاد و هم اعتماد مردم نسبت به حمل و نقل ریلی صدمه دید.
عاملی پیشنهاد کرد که مسئول اول در این ماجرا استعفاء نماید و دولت محترم به خاطر چند ماه باقی مانده از مسئولیت یک مسئول، نفع او را به مصالح کلان ملت مقدم نکند.
امام جمعه اردبیل افزود: این کار عمل به فرمایش مقام معظم رهبری است که فرمودند «مسئولین از کنار این حوادث دردناک به آسانی عبور نکنند».
خطیب جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه‌ها در توضیح فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند «ناتمام ماندن موضوعات مهم برای مردم سؤال ایجاد می‌کند»، گفت: یک وظیفه مهم دولت بازکردن گره ذهنی از جامعه است و توجیه اذهان، یک اصل مهم مدیریتی است. ملت ما در خصوص حقوق نجومی منتظر اقدام قوه مجریه و قضائیه هستند و تأخیر، باورها را خراب و زمینه انتشار آمارهای غیرواقعی را فراهم می‌کند و گاهی در نظر بعضی‌ها حرام را حلال جلوه می‌دهد و زمینه بزهکاری فراهم می‌گردد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با رد این سخن که «در حقوق نجومی مشکل قانون داریم» تصریح کرد: دولت برای مدیران سقف حقوقی مشخص کرده و قوه مجریه و قضائیه می‌توانند آنرا مبنا قرار دهند. بر اساس قانون 76 خدمات کشوری هیچ فردی در دولت نمی‌تواند بیش از هفت برابر یک کارمند عادی حقوق دریافت کند.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری تمدید قانون تحریم موسوم به ISA را که دیروز به تصویب نمایندگان آمریکا رسید، نقض صریح برجام دانست و گفت: آمریکا با تمدید این قانون عملا از برجام خارج شده است، این در حالی است که ایران در عمل به تعهدات خود در برجام هیچ کوتاهی نکرده است.
نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل اضافه کرد: حرف آمریکایی‌ها این است که ایران به روح برجام عمل نکرده است در حالی که تفاوت قائل شدن به متن و روح برجام یک شیطنت ماهرانه است.
عاملی ادامه داد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند «اگر این تمدید، اجرایی و عملیاتی شود، قطعاً نقض برجام است و بدانند جمهوری اسلامی ایران حتماً در مقابل آن واکنش نشان خواهد داد» تکلیف دولت و مجلس و شورای نظارت بر اجرای برجام کاملا روشن است و باید ایران سریعا همکاری داوطلبانه خود را متوقف و به سرعت برنامه هسته‌ای صلح آمیز را از سر بگیرد.
نماینده ولی فقیه در استان در خاتمه با اشاره به فرمایش رئیس جمهور در مشهد که برای حمل و نقل ریلی کشور بودجه مهمی اختصاص یافته از نمایندگان و مدیریت ارشد استان خواست نسبت به عدم وجود پروژه راه آهن اردبیل در بین استان‌های اختصاص داده شده حساس باشند.
captcha