طریق نبوی، امت اسلامی را از تفرقه نجات می‌دهد
کد خبر: 3550380
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱

طریق نبوی، امت اسلامی را از تفرقه نجات می‌دهد

گروه معارف: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: طریق نبوی در مسیر عزت و عظمت جامعه اسلامی بیش از هر زمان دیگر امت اسلامی را از تفرقه، نفاق و دودستگی نجات داده و زمینه وحدت بیشتر را فراهم می‌آورد.

حجت‌الاسلام ‌مهدی ستوده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، اظهار کرد: دشمنان اسلام امروز در یک شکل و شمایل متفاوت تلاش می‌کنند تا در مسیر حقانیت مکتب اسلام، نبی خدا و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به نوعی انحراف ایجاد کنند، در حالی که آخرین فرستاده حق راه عزت، صلابت و شکوه امت اسلامی را به خوبی نشان داده تا با تمسک بر قرآن و سیره اهل بیت عصمت و طهارت بتوان جامعه اسلامی را از هرگونه گزند نجات داد.
وی با بیان اینکه امروز در شرایط حساس جهان اسلام که نفاق و دودستگی و تلاش استکبار برای بر هم زدن وحدت اسلامی شرایطی متفاوت به وجود آورده است، تصریح کرد: همه مسلمانان باید با آگاهی و بصیرت این توطئه‌های دشمنان را به خوبی درک کرده و در صدد رفع این توطئه‌ها و نفاقی باشند که امت اسلامی را در داخل تهدید می‌کند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان نمونه این شرایط حاکم بر منطقه را حادثه اخیر تروریستی برای زائران اربعین حسینی و خشم و نفرت جهان استکباری از وحدت و همگرایی امت اسلامی توصیف کرد و گفت:‌ تا زمانی که چنین جریان‌هایی آلت دست استکبار باشند، نمی‌توان صحبت از وحدت و همگرایی به میان آورد، در حالی که باید گروه‌های تکفیری و وهابی به اصل اندیشه ناب اسلامی و رسالت نبوی بیندیشند که در آن صحبتی از نفاق‌، تفرقه و دودستگی وجود ندارد.
ستوده با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) در سخت‌ترین شرایط با ندای توحیدی خود امت را به مکارم شایسته اخلاقی، معنوی و عبودیت دعوت کرد تا جامعه اسلامی در مسیر درست حرکت کند، افزود: هر چند آن حضرت در این مسیر با فراز و نشیب‌های بسیار زیادی روبه‌رو شد، اما هیچ وقت اجازه نداد تا عده‌ای بخواهند به اصل دین و معنویت جهان اسلام ضربه وارد کنند و یا بخواهند در اصل دین و قرآن انحرافی به وجود آورند.
وی بزرگترین توصیه نبی مکرم اسلام را تکیه امت اسلامی بر مدار قرآن و سیره پاک اهل بیت(ع) عنوان کرد و ادامه داد: در طول تاریخ عده‌ای از سر رفاه، قدرت‌طلبی و فزون‌خواهی سعی کردند تا جریانی متفاوت از جریان عادی از امت اسلامی را به وجود آورند که نمونه این جریان طاغوتی و کفر را می‌توان امروز آمریکا و رژیم صهیونیستی خطاب کرد که جز برای نابودی امت اسلامی نقشه و هدفی در سر نمی‌پرورانند.
ستوده با بیان اینکه باید رجوع به اندیشه ناب اسلامی و قرآنی تنها راه نجات امت اسلامی با وحدت و همگرایی بیشتر باشد، بیان کرد: باید امروز نیز با بصیرت تمام امت اسلامی دوست و دشمن خود را به خوبی تشخیص داده و در مسیر عزت، عظمت و بالندگی گام بردارند.
captcha