اخلاق و سیره پیامبر اکرم(ص) در جامعه ترویج یابد
کد خبر: 3550386
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹

اخلاق و سیره پیامبر اکرم(ص) در جامعه ترویج یابد

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان انسجام و داشتن وحدت را یک وظیفه دینی برشمرد و گفت: اخلاق و سیره پیامبر اکرم(ص) در جامعه اسلامی ترویج یابد.

 حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، با تبریک ماه ربیع‌الاول و هفته وحدت اظهار کرد: مسئله وحدت و اتحاد، موضوعی پر اهمیت و همواره مورد تأکید آموزه‌های دینی ما بوده است و خداوند متعال در قرآن کریم بارها مسلمانان را به داشتن وحدت و همبستگی با یکدیگر سفارش کرده است.

وی با اشاره به اینکه پیامبر گرامی اسلام به عنوان پیام‌آور الهی در طول عمر مبارک خود تمام سعی و تلاش خود را برای همبستگی بین مسلمین برای رسیدن به کمال و سعادت آنها به کار برد و رنج‌ها و مصیبت‌های فراوانی را به جان خریدند، افزود

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان بیان کرد: اکنون ما به عنوان مسلمان و پیرو حضرت محمد مصطفی(ص) سزاوار نیست بر طبل اختلاف بکوبیم.

وی اعلام کرد: همه ما باید دِین خود را به پیامبر اکرم(ص) ادا کنیم و با تأسی از آن بزرگوار همه در راستای حفظ و حراست از دستاوردهای نبوی و همچنین پاسداری از میراث گرانقدر آن عزیز تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام کرمی عنوان کرد: همه می‌دانند که اکنون دشمنان اسلام به اختلاف‌افکنی بین مسلمین مشغول هستند و نباید با دستان خود ابزار ضربه زدن را به پیکره اسلام فراهم کنیم. 

وی افزود: سیره سراسر نور پیامبر اسلام به ما می‌آموزد که مسلمانان با هم رأفت، عطوفت و مهربانی داشته باشند و در برابر کفار و دشمنان دین سخت و محکم باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان بیان کرد: امروز جامعه ما بیش از هر زمان دیگری نیاز به ترویج اخلاق و سیره پیامبر گرامی اسلام دارد چرا که اگر سنت گران سنگ آن حضرت در جامعه اسلامی گسترش یابد خود به خود اتحاد و همدلی بین آنان نیز ایجاد می‌شود.

وی اعلام کرد: هفته وحدت بهانه خوبی برای ابراز محبت‌ها و مهربانی‌ها بین مسلمین است و همه باید حول محور وحدت‌آفرین پیامبر نور گرد آییم گرچه انسجام و اتحاد محدود به هفته وحدت نیست و مسلمانان باید همه سال این مهم را مدنظر و توجه داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با بیان اینکه آنچه امروز همه عقلا و بزرگان و ذی‌نفوذان در جامعه اسلامی باید بدان توجه داشته باشند شناختن راه است، گفت: ما بزرگترین راهنما و ملاک در این خصوص داریم و ملاک و معیار وحدت در جامعه اسلامی توصیه‌های مقام معظم رهبری است.

وی افزود: رهبری معظم انقلاب همواره راه را برای جامعه اسلامی نشان داده‌اند و در حوزه وحدت شاخص، ایشان هستند و نباید اجازه داد افرادی با سوء نیت و اهداف شوم مسیر را به انحراف بکشانند و آن را به نام جمهوری اسلامی تمام کنند.

حجت‌الاسلام کرمی در پایان یادآور شد: آرزو و طلب ما از خدای متعال این است که همه مسلمین و جامعه اسلامی در انتظار حق حرکت کنند و از محورهای حق و وحدت همانند کلام خدا و سنت نبوی جدا نشوند و آن زمانیست که سعادت و رستگاری در مسیر همه ماست.

 

captcha