اسقف هامبورگ چتر کتاب را تحویل گرفت + عکس
کد خبر: 3550394
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱

اسقف هامبورگ چتر کتاب را تحویل گرفت + عکس

گروه بین‌الملل: اسقف اعظم هامبورگ طی مراسمی در مسجد امام علی(ع) این شهر، چتر نمادین پروژه «برج کتاب» را از آیت‌الله رمضانی تحویل گرفت.

اسقف هامبورگ چتر کتاب را تحویل گرفت + عکس
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، پروژه «برج کتاب» با هدف ترویج کتابخوانی بین کودکان و نوجوانان در سطح هامبورگ در حال اجراست. چتر نمادین این پروژه چهار ماه پیش طی مراسمی توسط شهردار هامبورگ به امام مرکز اسلامی هامبورگ تحویل داده شده بود تا کودکان هامبورگ این‌بار به متراژ مناره‌های مسجد امام علی(ع) کتاب بخوانند.
این بار چتر کتاب طی مراسمی توسط امام مرکز اسلامی هامبورگ در مسجد امام علی(ع) به استفان حیسه، اسقف اعظم هامبورگ (Dr. Stefan Heße  ) تحویل داده شد. در این مراسم 120 نفر از دانش‌آموزان مقطع ابتدایی برخی مدارس هامبورگ به همراه معلمان و مربیانشان حضور داشتند.
مرکز اسلامی هامبورگ به عنوان نخستین مسجد مسلمانان در هامبورگ و با قدمتی بیش از 55 سال و معماری بسیار زیبا مورد توجه آلمانی‌هاست و پس از آن که پرچم پروژه برج کتاب با مبنای برج بلند ساختمان شهرداری اجرا شد، از اواخر ماه ژوئن 2016 به مدت 4 ماه به اندازه ارتفاع دو مناره مسجد امام علی(علیه السلام) هامبورگ (36 متر) در اختیار این مرکز اسلامی بوده است.
از جمله کتاب‌هایی که در این دوره برای کودکان تألیف و پیشنهاد شد کتابی است با نام «مناره‌های جادویی مسجد آبی» که به موضوع گفت‌وگو بین ادیان اسلام، مسیحیت و یهودیت می‌پردازد.  
 آیت‌الله رمضانی، امام و مدیر مرکز اسلامی هامبورگ در مراسم واگذاری پرچم به ایراد سخنرانی پرداخت.
وی ضمن ابراز خرسندی از حضور دانش‌آموزان و معلمان و مربیان آنان، در مرکز اسلامی هامبورگ، با تقدیر از پشتکار کودکان برای شرکت در پروژه کتاب‌خوانی اظهار کرد: هر جا علم و دانش باشد، آنجا صلح و عدالت نیز هست. امیدواریم دانش و علم برای شما در طول زندگی مانند چتر محافظی باشد که بتوانید در آینده تصمیم‌های خوب و درستی را در زندگی بگیرید. خوشحال هستم که چتر و سمبل این پروژه را به دوستم جناب آقای حیسه می‌دهم. مطمئن هستم تمام کسانی که عشق خداوند را دل دارند  هدف مشترکی برای حفظ کرامت انسانی، صلح و عدالت دارند و این وجه مشترک همه ادیان ابراهیمی است.  
این برنامه که با هماهنگی بخش گفت‌و‌گوی آکادمی اسلامی آلمان وابسته به مرکز اسلامی هامبورگ برگزار شد، بازتاب خوبی در رسانه‌ها و مطبوعات آلمان داشت.


captcha