کلاس‌های مؤسسه قرآنی نیشابور؛ از زندان تا زیرزمین منزل شخصی
کد خبر: 3550617
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶

کلاس‌های مؤسسه قرآنی نیشابور؛ از زندان تا زیرزمین منزل شخصی

گروه فعالیت‌های قرآنی: مؤسسه قرآنی جان‌نثاران حضرت مهدی(عج) نیشابور در حالی که کلاس‌های آموزشی قرآن را در زندان برگزار می‌کند، این روزها به دلیل مشکلات مالی، مکان برگزاری کلاس‌ها به زیرزمین منزل شخصی مدیریت این مؤسسه منتقل شده است.

حسن شاکری، مدیر مؤسسه قرآنی جان‌نثاران حضرت مهدی(عج) شهرستان نیشابور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با بیان اینکه این موسسه از سال 1389 فعالیت خود را آغاز کرده است، اظهار کرد: مؤسسه جان‌نثاران حضرت مهدی(عج) در تمامی رشته‌های قرآنی برای مخاطبان چهار سال به بالا کلاس‌های آموزشی برگزار می‌کند.
وی با اشاره به اینکه این مؤسسه قرآنی با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می‌کند، ادامه داد: از طرفی در راستای اجرای طرح‌ها و فعالیت‌های قرآنی با سازمان تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه نیز همکاری‌ داریم.
برگزاری کلاس‌های قرآنی در زندان
شاکری با بیان اینکه این مؤسسه دارای مرکز تربیت مدرس قرآن است، یادآور شد: همچنین کلاس‌هایی مانند تدبر در قرآن، روخوانی، روانخوانی، حفظ، تجوید و تفسیر در زندان نیشابور ویژه کارکنان، کارمندان و زندانیان بانو و آقا به همت این مؤسسه قرآنی برگزار می‌شود.
مدیر مسئول مؤسسه قرآنی جان‌نثاران حضرت مهدی(عج) با بیان اینکه در حال حاضر حدود 65 قرآن‌آموز در کلاس‌های قرآنی این مؤسسه در زندان شهرستان حضور دارند، گفت: در خود مؤسسه نیز بیش از 200 فراگیر قرآنی از کلاس‌های قرآنی مختلف استفاده می‌کنند. 
شاکری با اشاره به نحوه انتخاب مربیان قرآن برای حضور و تدریس در مؤسسه، گفت: مربیان براساس تجربه و سوابق کاری در حوزه فعالیت‌های قرآنی، انتخاب می‌شوند، از طرفی باید دوره تربیت مربی را نیز گذرانده و مدرک خود را دریافت کرده باشند.
مدیر مؤسسه قرآنی جان‌نثاران حضرت مهدی(عج) با اشاره به مشکلاتی که این مؤسسه دارد، بیان کرد: سه مؤسسه قرآنی در شهرستان نیشابور وجود دارد که دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند اما تنها مؤسسه‌ای که مالیات می‌پردازد، مؤسسه جان‌نثاران حضرت مهدی(عج) است.
شاکری ادامه داد: براساس مخارج و اجاره‌ای که پرداخت می‌شود باید مالیات داده شود که براساس عملکرد مؤسسه در سه قسمت مالیات گرفته می‌شود.  
مدیر مؤسسه قرآنی جان‌نثاران حضرت مهدی(عج) عنوان کرد: هر مؤسسه‌ای که ثبت‌‌ می‌شود باید اظهارنامه‌ای را پر کند و مؤظف به پرداخت مالیات می‌شود، اما این مالیات تنها توسط مؤسسه قرآنی جان‌نثاران حضرت مهدی(عج) پرداخت می‌شود، البته رایزنی‌های زیادی در این خصوص انجام دادیم اما متأسفانه به نتیجه نرسید‌ه‌ایم.
پرداخت مالیات، مانع انجام فعالیت قرآنی مؤسسه
وی با بیان اینکه این در حالی است که مدارس غیرانتفاعی معاف از پرداخت مالیات هستند، تأکید کرد: اما متأسفانه در حوزه قرآنی سنگ‌اندازی زیادی وجود دارد، در واقع هدف اصلی ما مبارزه با تهاجم فرهنگی و گسترش فرهنگ قرآنی است، اما اقدامات مناسب حمایتی برای ما انجام نمی‌شود. 
انتقال مؤسسه به زیرزمین منزل شخصی
شاکری اظهار کرد: متأسفانه به دلیل مشکلات مالی، مکانی که برای مؤسسه قرآنی جان‌نثاران حضرت مهدی(عج) اجاره کرده بودیم را پس داده‌ایم و در حال حاضر این مؤسسه به زیرزمین منزل من انتقال پیدا کرده است.
ادامه روند مشکلات مالی مؤسسه، عامل تعطیلی خواهد شد 
مدیر مؤسسه قرآنی جان‌نثاران حضرت مهدی(عج) با بیان اینکه مشکلات مالی متعددی وجود دارد و حتی از ما درخواست کردند که چون یک مؤسسه قرآنی هستیم باید مالیات تجاری پرداخت کنیم، ادامه داد:  از همین رو امروز شاهد کاهش حضور شرکت‌کنندگان در کلاس‌های مؤسسه هستیم که اگر این روند ادامه پیدا کند، مجبور به تعطیلی این مرکز خواهیم شد.
captcha