لزوم توجه به ظرفیت‌های وقف با مشارکت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی
کد خبر: 3550628
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱
فلاح مطرح کرد:

لزوم توجه به ظرفیت‌های وقف با مشارکت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی

گروه اجتماعی: استاندار مازندران گفت: ظرفیت وقف با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی مورد توجه و بررسی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران، ربیع فلاح جلودار ظهر امروز در جلسه دیدار مدیران اوقاف مازندران و اعضای ستاد دهه وقف با استاندار مازندران که به مناسبت دهه وقف در استانداری مازندران برگزار شد، با اشاره به ضرورت توسعه و ترویج فرهنگ وقف، گفت:  رسانه‌ها اعم از مکتوب و مجازی، صدا و سیما در این زمینه تبلیغ و تشویق کنند و پیگیر این امر مهم باشند.
وی با اشاره به گستردگی فعالیت اوقاف در زمینه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، آموزشی افزود: وظایفی که اوقاف در زمینه‌های مختلف بر عهده دارد در هیچ دستگاهی وجود ندارد.
استاندار مازندران با اشاره به اینکه نامگذاری سال 95 به سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل تصریح کرد: باید یک برنامه منظم در حوزه اقتصاد مقاومتی در اوقاف داشته باشیم.
وی افزود: امکانات و موقعیت اوقاف ایجاب می‌کند تا ظرفیت وقف با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی مورد توجه و بررسی قرار گیرد.
فلاح اظهار کرد: مدیران اوقاف باید تلاش کنند  اقدامات لازم را در بهره گیری صحیح و بهینه از عرصه‌ها را داشته و در بهره‌وری یا بهره‌برداری از املاک بالاترین جایگاه را داشته باشد.
وی افزود: اوقاف حوزه مهمی است که می‌تواند در بخش‌های فرهنگی و سرمایه‌گذاری به دولت کمک کند.
استاندار مازندران با بیان اینکه خیرین با تشکیل ستادی مردم را به وقف تشویق کنند، عنوان کرد: دهه وقف فرصت مناسبی است تا مردم تشویق شوند و در صحنه حضور پیدا کنند. 
وی با اشاره به تاکید مقام معظم  رهبری در  برخورد امینانه با موقوفات، ادامه داد: نظارت کامل بر امور وقف از مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد چرا که در این مجموعه فضای اعتقادی حاکم است. 
فلاح با اشاره به اینکه اوقاف باید نیازها و اولویت‌ها را در سطح منطقه و کشور مورد بررسی قرار دهد، افزود: باید تلاش شود تا اقدامات فرآیند استعلام سرعت گیرد. 

captcha