همبستگی با مردم فلسطین در اتیوپی
کد خبر: 3551260
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱

همبستگی با مردم فلسطین در اتیوپی

گروه بین‌الملل: آیین بزرگداشت روز بین‌المللی همبستگی با مردم فلسطین، با حضور بحرینی، سفیر و حیدری، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آدیس‌آبابا برگزار شد.

همبستگی با مردم فلسطین در اتیوپی
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این برنامه فرهنگی، 11 آذرماه با حضور جمعی از سفرا و نمایندگان کشورهای خارجی مقیم آدیس آبابا و مشارکت و همکاری دفتر سازمان ملل، اتحادیه آفریقا و اتحادیه عرب در اتیوپی در سالن اصلی مقر اتحادیه آفریقا در آدیس آبابا، برگزار شد.
نماینده سازمان ملل در سخنرانی خود در این مراسم، گفت: متأسفانه رهبران فلسطین و اسرائیل برای تحقق صلح و جلوگیری از برخوردهای نظامی و ترور، گام‌های اساسی را برنداشته‌اند. تخریب خانه‌های فلسطینیان و وضعیت وخیم انسانی در نوار غزه با دو میلیون فلسطینی همچنان ادامه دارد که اینها به ناامیدی و خشم فلسطینیان منجر شده است و مذاکرات صلح را به ناکامی می‌کشاند.
سلیمان دیدفو، مدیرکل اداره خاورمیانه وزارت خارجه اتیوپی نیز اظهار كرد: حل کشمکش بین فلسطین و اسرائیل فقط از طریق مذاکرات صلح میسر است. کشور اتیوپی به عنوان مقر اتحادیه آفریقا و نیز عضوی از جامعه بین‌الملل که ارتباطات گسترده‌ای با کشورهای خاورمیانه دارد، همواره خواهان برقراری صلح در منطقه از طریق گفت‌وگو بوده است و از مردم فلسطین حمایت کرده و همپای سازمان ملل و اتحادیه آفریقا در جهت آنچه که برای فلسطین و همچنین اسرائیل بهترین باشد، تلاش خواهد کرد.
نصری ابوجیش، سفیر فلسطین در اتیوپی از دیگر سخنرانان این مراسم بود كه در سخنان خود گفت: روز حمایت از مردم فلسطین فرصت مناسبی است تا جامعه جهانی بر روی مسئله فلسطین که هنوز لاینحل باقی مانده، تمرکز کنند و بدانند که مردم فلسطین همچنان از رسیدن به حقوق قانونی خود یعنی استقلال و حق حاکمیت بازمانده‌اند.
بحرینی، سفیر كشورمان نیز بیان کرد: کشور ایران همواره از حقوق قانونی مردم فلسطین حمایت‌های عملی انجام داده و آرزومند است که روزی فرا برسد که حمایت از مردم فلسطین نه فقط در یک روز و در قالب یک نشست بلکه به صورت عزمی جهانی و مستمر توسط کشورهای جهان پیاده‌سازی شود.
در ادامه این مراسم، فیلم مستندی درباره فلسطین و آخرین وضعیت اشغال سرزمین‌های فلسطینیان توسط اسرائیل به نمایش درآمد.
بنابر اعلام این خبر، روز جهانی حمایت از مردم فلسطین در 29 نوامبر سال 1977 میلادی توسط سازمان ملل تعیین و تصویب شد.
captcha