هیئت‌ها با ایجاد وقف جدید، خودگردانی بلندمدت را طراحی کنند
کد خبر: 3551417
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۱

هیئت‌ها با ایجاد وقف جدید، خودگردانی بلندمدت را طراحی کنند

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: مدیران هیئت‌های مذهبی طرح بلندمدت خودگردانی هیئت‌ها را با ایجاد وقف جدید طراحی کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران حجت الاسلام ستار علیزاده  امروز  15 آذرماه 95 در همایش یاوران وقف در امازاده عباس(ع) ساری، گفت: کار در حوزه فرهنگ بسیار حساس و سنگین است و باید نسبت به مسئولیت خود پاسخگو باشیم.
 
وی افزود: مسئولیت یک نعمت است و اقدامات صورت گرفته سازمان اوقاف و امور خیریه مازندران باید با مشارکت رسانه ها به مردم و جامعه معرفی شود.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با تاکید بر اینکه جلسات فرهنگی باید خروجی داشته و برای جامعه اثرگذار باشد، افزود: افراد متولی فرهنگی در درجه اول باید خود عامل باشند تا خروجی و اثرگذاری آن بیشتر باشد.

 وی با بیان اینکه امروز استمرار حرکت علوی، نبوی و حسینی وظیمه ماست، افزود: امروز باید وظیفه خود در جبهه انقلاب اسلامی را بشناسیم و به آن عمل کنیم.

 علیزاده با بیان اینکه تمام تلاش ما باید حضور در جبهه انقلاب اسلامی باشد، تصریح کرد: امام حسین(ع) استکبارستیز بود و امروز انقلاب اسلامی نیز استکبارستیز و دشمن ستیز است.

 وی با تاکید بر اینکه خروجی مجالس مذهبی باید تقویت انقلاب اسلامی باشد، اضافه کرد: بعضی‌ها در جهت تقویت جبهه فرهنگی اقدامات موثری انجام نمی‌دهند که جامعه و کشور از این مسئله آسیب می‌بیند.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بارها بر نفوذ فرهنگی، جنگ نرم و... هشدار دادند، ادامه داد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جامعه باید به درستی تبیین و پیاده سازی شود.

وی با تاکید بر اینکه نظامندکردن و هدفمند کردن برنامه‌های هیئت‌های مذهبی باید در دستور کار باشد، ادامه داد: هیئت‌های مذهبی بهترین زمینه برای جذب جوانان به مجالس مذهبی هستند.

علیزاده با بیان اینکه نباید با برخوردها و رفتارهای نامناسب جوانان را از مساجد و بقاع متبرکه دور کرد، بیان کرد: مدیران هیئت‌های مذهبی طرح بلند مدت خودگردانی هیئت‌های مذهبی را طراحی کنند که این مسئله با وقف امکان پذیر است.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه هر هیئت مذهبی باید وقف داشته باشد تا بتواند هزینه‌های خود را تامین کند، عنوان کرد:  روحانیون و مداحان توجه به فرهنگ وقف را در سخنرانی‌ها و مداحی‌ها  تبیین کنند.
هیئت‌ها با ایجاد وقف جدید، خودگردانی بلندمدت را طراحی کنند
captcha