«جایزه کتاب صادق» در آستانه میلاد پیامبر رحمت(ص) آغاز به کار می‌کند
کد خبر: 3551425
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۸
اشعری خبر داد:

«جایزه کتاب صادق» در آستانه میلاد پیامبر رحمت(ص) آغاز به کار می‌کند

گروه ادب: رئیس شورای راهبردی «جایزه کتاب صادق» از راه‌اندازی و آغاز به کار این جایزه در آستانه میلاد پیامبر رحمت و مهربانی، رسول اکرم(ص) خبر داد و گفت: هفته آینده فراخوان آن منتشر و پوستر جایزه رونمایی می‌شود.

علی‌اکبر اشعری، رئیس شورای راهبردی جایزه ادبی «کتاب صادق» در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اعلام فراخوان این جایزه طی هفته آینده خبر داد و گفت: این جایزه به بهترین کتاب و پایان‌نامه‌ با موضوع امام صادق(ع) تعلق می‌گیرد و قرار است به صورت سالانه و همزمان با میلاد آن حضرت برگزار شود، که در این راستا فراخوان و پوستر این جایزه همزمان با رونمایی کتاب‌های خاتم طی هفته آینده رونمایی می‌شود.

وی با اشاره به دلایل راه‌اندازی این جایزه افزود: اغلب شخصیت‌های اسلامی در مکتوبات در مقایسه با دین مسیحیت مورد غفلت واقع شده‌اند و به لحاظ تعداد آثار این موضوع قابل مقایسه نیست؛ از این رو بنا شد این جایزه در رابطه با امام صادق(ع) باشد و از سویی اگر کتاب‌های تاریخ تمدن را ببینید، ابوعلی سینا، رازی، ابن هیثم و ... قله‌های تمدن ایرانی و اسلامی بودند، در حالی که برخی از آنها ائمه معصوم(ع) را نیز درک کرده و به عنوان شاگرد آنها محسوب می‌شدند، در حالی که شخصیت ائمه معصوم(ع) به عنوان رهبر دینی قلمداد می‌شود.

اشعری در ادامه عنوان کرد: در حالی که انفجار علم در دوره امام صادق(ع) رخ داد و از این نظر بعد علمی شخصیت ائمه معصومین(ع) از جمله امام صادق(ع) مغفول مانده است که باید به آن پرداخته شود؛ چرا که از این راه بهتر می‌توان با جهان گفت‌وگو کرد.

وی تصریح کرد: امام صادق(ع) از همه ادیان و مذاهب شاگردانی داشتند و همه آنها شیعه مذهب نبودند؛ از این رو امام صادق(ع) در تربیت شاگردان، شیوه و سبک خاصی داشت و علاوه بر اینکه شاگردانی را در حوزه فقه، حدیث، اخلاق و ... تربیت کرد، تعدادی را نیز تشویق کرد تا به علوم طبیعی بپردازند، به همین دلیل گفته می‌شود که در دوره آن حضرت دایره علم وسعت گرفت و تحول علمی رخ داد.

captcha