هرچه دارم همه از دولت قرآن دارم
کد خبر: 3552058
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹

هرچه دارم همه از دولت قرآن دارم

کانون خبرنگاران نبأ: زهرا جعفری، دانشجو و از حافظان کل قرآن کریم با بیان اینکه هر موقعیتی را که تا کنون به دست آورده‌ام از نور قرآن بوده است، اظهار کرد: به قول حافظ هرچه کردم همه از دولت قرآن کردم.

به مناسبت روز دانشجو کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، گفت‌وگویی صمیمانه با زهرا جعفری، دانشجوی سال اول کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث دانشگاه کاشان و از حافظان کل قرآن کریم انجام داده است.
وی که متولد 1377 است درباره حضورش از سن سه سالگی در کلاس‌های آموزش حفظ قرآن کریم، گفت:‌ حدودا از سن سه سالگی با شرکت در کلاس‌های آموزش قرآن که به صورت ماهانه در مسجد امام حسن مجتبی(ع) برگزار می‌شد موفق به حفظ سوره‌های کوچک جزء 30 این کتاب آسمانی شدم.
این دانشجوی جوان ادامه داد: بعد از مدتی وارد مؤسسه جامعة القرآن(حافطان وحی) شدم و در کلاس‌های اشاره و سپس روخوانی شرکت کردم. در سن پنج سالگی در واحد خردسالان مؤسسه شروع به حفظ کردم و با توجه به رسیدن به سن مدرسه، به تدریج حفظ آیات الهی را ادامه دادم تا در سن 15 سالگی موفق به حفظ کل قرآن کریم شدم.
وی درباره چگونگی راه‌یابی خود به دانشگاه، بیان کرد: با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی برای حفاظ قرآن کریم، در اول دبیرستان در آزمون کارشناسی ارشد (مرحله اول) شرکت کردم و با کسب نمره مجاز به مرحله آزمون شفاهی حفظ قرآن کریم راه یافتم که در مردادماه 94 برگزار شد و موفق به کسب مدرک لیسانس شدم. در سال بعد، بار دیگر در آزمون کارشناسی ارشد شرکت کرده و موفق به کسب رتبه 34 کشوری و رتبه یک دانشگاه کاشان در رشته علوم قرآن و حدیث شدم.
جعفری ضمن تشکر از کسانی که در این مسیر او را همراهی کردند، گفت: پس از خداوند متعال و پدر و مادرم، از اساتید بزرگوارم خانم‌ها بدیعی و میرزایی تشکر فراوان دارم.
توصیه قرآنی
وی با بیان اینکه هر موقعیتی را که تا کنون به دست آورده‌ام از نور قرآن بوده است، اظهار کرد: به قول حافظ «هرچه دارم از دولت قرآن دارم»؛ هرکس با قرآن انس بگیرد، ان‌شاءالله نتیجه آن را می‌بیند. اگر در این دنیا هم نباشد بدون شک در آخرت نتیجه کار خود را خواهد دید به ویژه اگر فرد از سن کم با قرآن انس پیدا کند.
مطهره رسولی فینی
captcha