ارسال 4 هزار اثر به جشنواره ملی هنرهای تجسمی قرآنی/ ایکنا زمینه‌ساز تحقق منویات رهبری است
کد خبر: 3552078
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶
رستگار خبر داد:

ارسال 4 هزار اثر به جشنواره ملی هنرهای تجسمی قرآنی/ ایکنا زمینه‌ساز تحقق منویات رهبری است

گروه اجتماعی: رئیس جهاد دانشگاهی فارس با اشاره به برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی قرآنی توسط این نهاد، گفت: در این جشنواره قریب 4 هزار اثر از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال و داوری شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، مسعود رستگار، رئیس جهاد دانشگاهی فارس امروز، 17 آذرماه در دیدار با استاندار فارس ضمن تشریح توانمندی‌های جهاد دانشگاهی در زمینه‌های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و اشتغال فارغ‌التحصیلان به‌عنوان چهار حوزه ماموریتی این نهاد، خواستار حمایت بیشتر و مداوم مدیریت ارشد استان از این نهاد با هدف شكوفایی فارس شد.

وی با تصریح اینکه امكان و ظرفیت‌های خوبی در حوزه قرآنی در جهاد دانشگاهی فارس وجود دارد، به برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی قرآنی توسط این نهاد اشاره و اضافه كرد: در این جشنوارهقریب 4 هزار اثر از سراسر کشور بهدبیرخانه ارسال و داوری شد كه كار بسیار بزرگی بود.

وی با بیان اینكه جهاد دانشگاهی مدیریت كننده سه خبرگزاری توانمند در حوزه ملی و بین‌المللی است، از آنچه استفاده نشدن از ظرفیت‌های رسانه‌ای این نهاد عنوان می‌كرد، انتقاد و تصریح كرد: خبرگزاری ایسنا یكی از معتبرترین و پربازدیدترین خبرگزاری‌ها در ایران محسوب می‌شود.

رستگار با اشاره به ظرفیت عظیم خبرگزاری بین‌المللی قرآنی ایران(ایكنا) به‌عنوان تنها خبرگزاری تخصصی قرآنی، بهره بردن از پتانسیل ایكنا را بسترساز تحقق منویات مقام معظم رهبری در موضوع سبك زندگی، ترویج فرهنگ قرآنی و ... دانست.

وی با بیان اینكه جهاد دانشگاهی در مسیر تحقق اهداف شورای فرهنگ عمومی، طرح خانواده كارآمد را در حوزه فرهنگی با هدف دست‌یابی به سبك زندگی اسلامی، آماده و ارائه كرد اما استفاده مناسبی از آن نشده است، گفت: جهاد دانشگاهی در عمل اثبات كرده كه در حوزه‌های مختلف علوم انسانی و پژوهشی دارای ظرفیت و توان بالایی است.

رئیس خبرگزاری ایکنا شعبه فارس با اشاره به انتخاب شیراز به‌‌عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام، از ارائه حداقل 12پیشنهاد مشخص به شورای سیاست‌گذاری این رویداد خبر داد و ابراز امیدواری کرد: برنامه‌ریزان و تصمیم‌سازان از ظرفیت‌های موجود جهاد چه در زمینه برنامه‌ریزی چه در حوزه اجرا، بهره مناسبی را ببرند تا بتوانیم از فرصت به‌وجود آمده، به نحو احسن استفاده كنیم.

رستگار گفت: موضوع معرفی شیراز به‌عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام برای سال 2017 است و تا آغاز آن زمان، یك‌ماه بیشتر فرصت نداریم اما هنوز جهاد دانشگاهی به‌عنوان یك نهاد كه متولی بخشی از فعالیت‌های مرتبط با جوانان و مسائل فرهنگی و اسلامی است، از برنامه‌های تدوین شده در این ارتباطاطلاع دقیقی نداردتا بتواند مشاركت جدی‌تری داشته باشد.

وی با یادآوری ظرفیت‌های گردشگری شیراز و استان فارس و با بیان اینكه جهاد دانشگاهی مركزی تحت عنوان گردشگری دانشجویی، دارد، گفت: این مركز می‌تواند به‌عنوان هسته‌ای برای تقویت گردشگری در فارس و شیراز عمل كند. خصوصاً در این ایام كه قرار است شیراز میزبان پایتختی جوانان جهان اسلام باشد، می‌توان از توان این مركز به‌خوبی استفاده كرد.

رئیس جهاد دانشگاهی فارس، مركز افكار سنجی جهاد دانشگاهی(ایسپا) را یكی از چند مرجع قابل اعتماد نظام در انجام نظرسنجی‌ در ایام مختلف معرفی و با اشاره به در پیش بودن ایام انتخابات، ضمن اعلام آمادگیلزوم بهره‌بردن از ظرفیت این مركز را یادآور شد.

وی گفت: مركز افكار سنجی جهاد دانشگاهی این ظرفیت را دارد كه در زمینه‌های مختلف، پرسشگری‌ و نظرسنجی‌های علمی مطلوبی داشته باشد و اخیرا هم توافقی را با دانشگاه علوم پزشكی شیراز برای نظر سنجی پیرامون "طرح پزشك خانواده" داشته‌ایم كه امیدواریم به‌زودی عملیاتی شود.

رستگار با اشاره به ظرفیت‌های پژوهشی و علمی جهاددانشگاهی و با یادآوری اینكه سازمان قطار شهری شیراز اولین دستگاهی است كه از این توانمندی‌ها در عمل بهره برده است، گفت: در حوزه پژوهش 2 پروژه مهم را در زمینه نانو اجرا كرده و به مرحله ثبت اختراعرسانده‌ایم.

وی با بیان اینكه پژوهش در زمینه رویه لاستیك خودرو و بسته‌بندی‌های پلاستیكی، پژوهش‌های موفق جهاددانشگاهی فارس در زمینه نانو بوده است،‌ گفت: ما امیدواریم با حمایت مدیریت ارشد استان و همراهی صنایع موجود در فارس، نتایج این دو پژوهش ابتدا در این استان به مرحله اجرا و بهره برداری برسد.

رستگار با اشاره به توان جهاد دانشگاهی در اجرای طرح‌های آمایش سرزمین، ظرفیت‌های آموزشی این نهاد را نیز یادآور و متذكر شد: در زمانی كه به واسطه تحریم‌ها،وضعیت آموزش نیروهای بدواستخدام شرکت گاز در جنوب كشور با چالش‌هایی مواجه شده بود، جهاددانشگاهی فارس این مهم را عهده‌دار شد كه رضایت‌مندی و قدردانیمسئولان وقترا به‌دنبال داشت.

رئیس جهاد دانشگاهی فارس با بیان اینكه این نهاد اولین دستگاهی بود كه در حوزه آموزش گوهرسنگ‌ها ورود كرد، گفت: متأسفانه حمایت‌هایی كه در دوره‌های مختلف برای توسعه فعالیت‌های آموزشی و اقتصادیاین حوزه وعده داده شده بود، عملیاتی نشده است.

captcha