اسلام بهترین مکتب برای تدوین حقوق بشردوستانه است
کد خبر: 3552094
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۶
رئیس جمعیت هلال احمر ایران:

اسلام بهترین مکتب برای تدوین حقوق بشردوستانه است

گروه اجتماعی: رئیس جمعیت هلال احمر کشور بر لزوم ارایه مباحث علمی اسلام در خصوص حقوق بشردوستانه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا)از قم،  امیرمحسن ضیایی عصر امروز 17 آذر در دومین کنفرانس اسلام و حقوق بشر دوستانه بین‎المللی در مرکز همایش‎های دفتر تبلیغات اسلامی گفت: منطقه کهن و باستانی خاورمیانه که روزگاری مهد تمدن و محل ظهور ادیان الهی بوده است امروز درگیر تروریسم و درگیری‎های مرگبار بی سابقه بوده است.
وی افزود: آنچه امروز در سوریه و عراق و یمن می گذرد نه تنها با هیچ منطق و دینی سازگار نیست بلکه مایه شرمسازی انسان‎ها شده است و باعث فراموش شدن زخم‎های کهنه جامعه انسانی از جمله بی‏خانمانی ملت فلسطین شده است.
رئیس جمعیت هلال احمر کشور بیان کرد: تکرار مکرر و بی پایان حوادثی که حتی یک نمونه آن برای دنیای امروز زیاد است داغ ما را بیشتر می کند؛ حمله به امدادگران و بیماران و بیمارستان‎ها به خبری عادی تبدیل شده است.
وی گفت: این گونه گردهمایی‎ها باید این پیام را بیان کند که کشته شدن جمعیت هلال احمر و صلیب سرخ در کشورهایی مثل سوریه نباید عادی شود زیرا این مساله از نظر هر دین و مکتب محکوم است.
ضیایی عنوان کرد: اقدامات بی‎رحمانه صورت گرفته به نام دین و آموزه‎های اسلامی صورت می‎گیرد که نتیجه آن خشن نشان دادن چهره اسلام و زمینه‎های اسلام ستیزی در سراسر جهان است در حالی که اسلام همیشه به دنبال جلوگیزی از چنین اقداماتی بوده است.
وی افزود: امام علی(ع) بیان فرمودند که فاصله دین اسلام و آنچه در حال جریان است فاصله دو عنصر متضاد است و به همین دلیل اسلام به عنوان یک عنصر انسان ستیز مطرح شده است.
رئیس جمعیت هلال احمر کشور بیان کرد: رسالت جهان اسلام و علمای اسلام در این عرصه بسیار سنگین تر است و به همین دلیل لازم است که نسبت به تنویر آموزه های اسلامی و نوع برخورد اسلام با موضوعات اجتماعی و.... گام‎های جدی تری بردارند.
وی گفت: پرداختن به موضوعات مرتبط به مخاصمات بین‎المللی و بیان نظر اسلام در این حوزه با توجه به غنا و تکثر منابع اسلامی در این حوزه بسیار مهم است که می توان آن را به عنوان یکی از منابع اصلی تدوین حقوق بشردوستانه مطرح کرد.
captcha