چاپ قرآن با کاغذ 30 گرمی/ تهیه مجموعه چهار جلدی در قطع جیبی
کد خبر: 3552515
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵
بابایی خبر داد:

چاپ قرآن با کاغذ 30 گرمی/ تهیه مجموعه چهار جلدی در قطع جیبی

گروه ادب: مدیر نشر مرکز طبع و نشر قرآن از چاپ مجموعه چهار جلدی مرکز در قطع جیبی خبر داد و گفت: مفاتیح‌الجنان و قرآنی که در این مجموعه جای گرفته،‌ برای اولین بار با کاغذ 30 گرمی در ایران به چاپ رسیده است.

محمد بابایی، مدیر نشر مرکز طبع و نشر قرآن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، از چاپ مجموعه چهار جلدی قرآن، مفاتیح‌الجنان، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در قطع جیبی خبر داد که به خط نسخ عربی حروف‌چینی شده است.

وی با بیان این مطلب افزود: مجموعه چهار جلدی پیشین که از سوی مرکز به چاپ رسیده بود،‌ به خط نسخ ایرانی و در قطع پالتویی بود. قرآن در مجموعه جدید،‌ با ترجمه محققان مرکز طبع و نشر به چاپ رسیده است.

بابایی همچنین عنوان کرد: کاغذ قرآنی که در این مجموعه ارائه می‌شود،‌ 30 گرمی و بسیار نازک و با کیفیت مطلوب است که در ایران چاپ و صحافی شده است.

وی با اشاره به اینکه پیش از این،‌ چاپ و صحافی قرآن با استفاده از این کاغذها در خارج از کشور صورت می‌گرفت،‌ اظهار کرد: مرکز از یک چاپخانه و صحافی معتبر در این حوزه استفاده کرد که با نظارت مرکز،‌ توانستیم خروجی خوبی از آن بگیریم. این چاپخانه با علاقه این کار را انجام داد،‌ در حالی که به صورت منطقی با دستگاه‌های موجود امکان اینکه چنین قرآنی با این کیفیت چاپ و صحافی شود وجود نداشت.

بابایی این اقدام را یک دستاورد در حوزه چاپ قرآن کریم دانست و ادامه داد: این چاپخانه و صحافی با امکانات متعارف، ولی با هنرمندی و دلسوزی توانست در این حوزه وارد شود و کارهای خوبی را به انجام برساند.

captcha