اهمیت نهم ربیع‌الاول در جامعه تبیین شود
کد خبر: 3552669
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲

اهمیت نهم ربیع‌الاول در جامعه تبیین شود

گروه معارف: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران بر تبیین، معرفی و اهمیت نهم ربیع‌الاول تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، حجت الاسلام ستار علیزاده اظهار کرد: اصل مهدویت و امامت از اصول مهم جامعه اسلامی است.
وی با بیان اینکه نهم ربیع الاول بهانه‌ای برای پرداختن به این موضوع اصلی است، افزود: روز هشتم ربیع الاول، امام حسن عسکری (ع) توسط معتمد خلیفه عباسی به شهادت رسید و پسر ایشان حضرت مهدی(عج) به امامت رسید و روز نهم ربیع‌الاول برای شیعیان به عنوان روز آغاز امامت یا تاج‌گذاری امام مهدی (عج) عید دانسته شده و مراسم و جشن‌هایی در این روز برگزار می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با بیان اینکه متاسفانه فرصتی برای شناساندن روز نهم ربیع الاول دست نداده است و این روز آن طور که شایسته است برای علاقه‌مندان به آن حضرت تبیین نشده، ادامه داد: این امر می‌طلبد که فعالیت‌هایی در این زمینه انجام شود؛ اما این تبیین باید به گونه‌ای باشد که باور علاقه‌مندان را تعمیق ببخشد.
علیزاده گفت: در برگزاری جشن‌های عیدالزهرا، توجه به نکوداشت آغاز امامت امام مهدی(عج) می‌تواند افق و نگاه گسترده‌تری را پیش روی علاقه‌مندان آن حضرت قرار دهد، به عنوان مثال وقتی از آغاز امامت خرسند می‌شویم که در نهایت، منجر به برانداختن ستمگران شود و این توجه به اصل موضوع امامت ایشان است.
وی افزود: لازم است کسانی که دغدغه دارند وارد میدان شوند، موجی رسانه‌ای ایجاد شود و رسانه‌های تصویری، شنیداری و نوشتاری در این موضوع حضور جدی پیدا کنند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران عنوان کرد: نشر بروشورهای مناسب و پخش کتاب و جزوه‌های مرتبط با این موضوع اقدامی شایسته است و از طرفی هم در روایات ما آمده است که هر امامی بر گردن پیروان خودش، عهد و میثاقی دارد و اساساَ اعتقاد به امامت امام معصوم(ع)، همراه با یک سلسله تعهد، پیمان، ولایت، همبستگی و میثاق است.
captcha