«بهزیستی» چگونه سازمان برتر در حوزه نماز شد
کد خبر: 3552674
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲

«بهزیستی» چگونه سازمان برتر در حوزه نماز شد

گروه جامعه: معاون فرهنگی سازمان بهزیستی کشور با تأکید بر اینکه ثابت شده است افرادی که اهل نماز هستند آسیب اجتماعی در آنها کمتر است، گفت: اجرای طرح نیک از جمله فعالیت هایی بود که موجب شد انتخاب سازمان بهزیستی در حوزه نماز شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی سید محمدی، معاون فرهنگی سازمان بهزیستی کشور در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) ضمن اعلام این خبر که سازمان بهزیستی در بیست و پنجمین اجلاس سراسری نماز که با موضوع نماز و آسیب‌های اجتماعی برگزار شد به عنوان یکی از سازمان‌های برتر در حوزه نماز انتخاب و مورد تجلیل قرار گرفته است در خصوص دلایل این انتخاب گفت: از جمله فعالیت‌های سازمان بهزیستی که موجب انتخاب ما شد می‌توان به اجرای طرح «نیک؛ نماز یاوران کوچک» در دو هزار مهدکودک کشور اشاره کرد.

وی تشریح کرد: طرح نیک طرح جامع و مفصلی است که تولید محتوای آموزشی مهد‌های کودک در خصوص نماز، آموزش مربیان، برگزاری جشنواره نماز و ... در آن اجرا شده و کار جدی در مهد‌های کودک در خصوص احیای نماز انجام داده‌ایم و علاوه بر جذب کودکان با زبان کودکانه به نماز آموزش اولیای کودکان نیز در خصوص نماز انجام شده است.

حجت‌‌الاسلام سید محمدی از جمله سایر طرح‌های بهزیستی در خصوص نماز را برگزاری دوره آموزشی برای شش هزار نفر از مربیان مهدهای کودک در کل کشور، اجرای طرح خانواده مطهر خاص زنان سرپرست خانوار با موضوع آموزش شیوه‌های دعوت به نماز فرزندان برای بیش از هفت هزار زن سرپرست خانوار و برگزاری اردوهای آموزشی و دوره‌های خاص آموزش دعوت به نماز برای فرزندان اعلام کرد.

معاون فرهنگی سازمان بهزیستی افزود: طرح حضور روحانیان و کارشناسان فرهنگی در مراکز شبه خانواده سازمان و آموزش احکام نماز و برگزاری نماز جماعت به کودکان بی سرپرست، گویا‌سازی 10 کتاب مرتبط با نماز برای نابینایان و تبدیل تعدادی از کتاب‌های مربوط به نماز به خط بریل برای نابینایان از جمله دیگر مواردی است که موجب شد سازمان بهزیستی به عنوان دستگاه برتر در زمینه نماز در کشور شناخته شود.

حجت‌الاسلام سید محمدی در پاسخ به این سؤال که توجه به نماز و مسائل دینی چه قدر در عدم بازگشت آسیب‌دیدگان اجتماعی به آسیب‌ها تأثیر دارد؟ گفت: بر اساس نص صریح آیه قرآن که می‌فرماید نماز از فحشا و منکر باز می‌دارد، سازمان در مراکزی که آسیب‌دیدگان اجتماعی یا افراد در معرض آسیب حضور دارند، به آموزش و ترویج فرهنگ نماز اقدام می‌کند. اکنون نیز هم در مراکز خصوصی که مجوز فعالیت از سازمان بهزیستی دارند و هم در مراکز دولتی که برای کمک به آسیب دیدگان اجتماعی کار می‌کنند، یکی از برنامه‌های دائمی احیای امر نماز است و در صورتی که امکانات وجود داشته باشد نماز جماعت برگزار می‌شود. در اجلاس بیست و پنجم نماز هم تعدادی از افراد آسیب دیده که به برکت روی‌‌آوردن به بحث نماز از آسیب‌ها نجات یافته بودند را به اجلاس معرفی کردیم. از نظر علمی ثابت شده است که افرادی که اهل مسجد و نماز هستند به طور طبیعی گرایش آنها به بحث آسیب‌ها کمتر و بازتوانی آنها نیز راحت‌تر صورت می‌گیرد.

captcha