جشنواره تکریم سرباز در پدافند هوایی اراک برگزار شد
کد خبر: 3553027
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷

جشنواره تکریم سرباز در پدافند هوایی اراک برگزار شد

گروه اجتماعی: به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت، جشنواره تکریم سربازان مرکز آموزش درجه‌داری حضرت علی اکبر(ع) پدافند هوایی اراک برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت، جشنواره تکریم سربازان با حضور جمعی از سربازان وظیفه و تحت آموزش مرکز آموزش درجه‌داری حضرت علی اکبر(ع) پدافند هوایی اراک، حجت‌الاسلام قاسم عبداللهی رئیس کل دادگستری استان و خانواده شهید غیاث‌آبادی، امروز، 21 آذرماه در این مرکز آموزشی برگزار شد.
امیر عزیز سلطانی، فرمانده مرکز آموزش درجه‌داری حضرت علی اکبر(ع) پدافند هوایی اراک در این مراسم گفت: کلمه سرباز زیبا‌ترین کلام در قاموس نظامی است، ما از انتصاب این واژه به خود احساس غرور و افتخار می‌کنیم باید اهمیت این کلمه مورد نظر قرار گیرد و سرباز به معنای واقعی به کار گرفته شود.
به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام قاسم عبداللهی رئیس‌کل دادگستری استان نیز در این مراسم ضمن تبریک هفته وحدت و و لزوم حفظ وحدت در شرایط کنونی گفت: فلسفه زیارت عاشورا در دشمن‌شناسی است و شما سربازان باید با بصیرت در مسیر زندگی از گمراهی پیشگیری کنید و تأکیدات مقام معظم رهبری در مقوله دشمن‌شناسی نیز ناظر به همین امر است.
حجت‌الاسلام عبداللهی اظهار کرد: اگر غافل شویم دشمنان با شبهات مختلف وارد عرصه می‌شوند، چنانچه هم اکنون کار عده‌ای شده القای شبهه در ذهن جوانان و می‌گویند ما دشمن نداریم بلکه برای ما دشمن فرضی تعریف کرده‌اند. این افراد آمریکا و اسرائیل را دشمن فرضی می‌دانند در حالی که دشمن کسی است که جان، مال، خانواده و سرزمین انسان را مورد تهدید و نابودی قرار می‌دهد.
وی ادامه داد: در این میان فرقی نمی‌کند دشمن با یک عروسک که به دست کودک عراقی یا ایرانی می‌دهد به اهداف خود برسد یا با سلاح نظامی، دشمن با این ابزار قصد دارد فضیلت  انسان را بگیرد، فضیلت از خود انسان برتر است، اگر انسانیت را از او بگیرند از حیوان پست‌تر و بدتر می‌شود.
حجت‌الاسلام عبداللهی در ادامه با اشاره به تهدیدات شبکه‌های اجتماعی و مجازی افزود: دشمن با ورود این تکنولوژی به کشور‌های مختلف و مسلمان قصد نابودی افکار و اعتقادات آنها را دارد. متأسفانه امروزه در فضای مجازی شاهد اهانت به اعتقادات و ائمه معصومین(ع)هستیم.
وی تأثیر شبکه‌های مجازی در روابط اجتماعی و خانوادگی را مهم و خطرآفرین خواند و گفت: اگر امروزه آمار طلاق در کشور ما روبه افزاریش است، عامل اصلی آن را باید در این شبکه‌ها جستجو کرد. هدف از ازدواج رسیدن به آرامش روحی، جسمی، تعالی نفس و نگهداری آن از تجاوز به حقوق دیگران و تداوم نسل است که دشمن با ورود این شبکه‌ها سعی دارد این اهداف را از بین ببرد.
این مقام مسئول در پایان تأکید کرد: سربازی فرصتی است که در آن جوان یاد می‌گیرد در یک محیط با افراد مختلف و با آداب و رسوم مختلف زندگی، مدارا کند و از سربازان باید با بینش کافی و دشمن شناسی زندگی آینده خود را بنا کنند و تهدیداتی که زندگی زناشویی را مورد حمله قرار می‌دهد بشناسند.
یادآور می‌شود: تقدیر از خانواده شهید علی اصغر غیاث‌آبادی و 10 روز مرخصی تشویقی به سربازان متأهل و نیز سربازان نمونه عقیدتی سیاسی و سربازان نمونه اهل تسنن از برنامه‌های جانبی این مراسم بود.
captcha